Τα νέας γενιάς Canadair που σχεδιάζει να αγοράσει η Ελλάδα – Χαρακτηριστικά του DHC-515 Firefighter
Τα νέα γενιά Canadair με την ονομασία DHC-515 Firefighter βρίσκονται σε φάση υλοποίησης όπως έχει προεξαγγελθεί ήδη από τον Μάρτιο του 2022, από την κατασκευάστρια εταιρία De Havilland Canada.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρίας, το DHC-515 Firefighter θα βασιστεί στην ιστορία των εμβληματικών αεροσκαφών Canadair CL-215 και CL-415 που αποτελούν κρίσιμο μέρος των στόλων εναέριας πυρόσβεσης της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής για περισσότερα από 50 χρόνια. Γίνονται σημαντικές αναβαθμίσεις που θα αυξήσουν τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα αυτού του ανθεκτικού πυροσβεστικού αεροσκάφους.
«Μετά από μια εκτενή επιχειρηματική και τεχνική ανασκόπηση, είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι ξεκινήσαμε το πρόγραμμα De Havilland DHC-515 Firefighter, το οποίο θα περιλαμβάνει διαπραγματεύσεις συμβάσεων με τους Ευρωπαίους πελάτες μας και αύξηση της παραγωγής», δήλωσε ο Brian Chafe, Διευθύνων Σύμβουλος της De Havilland Canada.
Από την Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν υπογράψει επιστολές πρόθεσης για την αγορά των πρώτων 22 αεροσκαφών εν αναμονή της θετικής έκβασης των διαπραγματεύσεων μεταξύ κυβέρνησης μέσω του συμβαλλόμενου οργανισμού της κυβέρνησης του Καναδά, της Canadian Commercial Corporation (CCC).
Η De Havilland Canada αναμένει τις πρώτες παραδόσεις του DHC-515 στα μέσα της δεκαετίας, με τις παραδόσεις αεροσκαφών 23 και μετά να ξεκινούν στο τέλος της δεκαετίας.
Το νέο DHC-515 Firefighter ακολουθεί τη γραμμή των άλλων αεροσκαφών του στόλου της De Havilland όσον αφορά στη διάρκεια ζωής, την ανθεκτικότητα και την ποιότητα της καναδικής αεροδιαστημικής μηχανικής. Η τελική συναρμολόγηση του αεροσκάφους θα πραγματοποιηθεί στο Κάλγκαρι της Αλμπέρτα όπου πραγματοποιούνται επί του παρόντος εργασίες στα αεροσκάφη CL-215 και CL-415.
«Η δική μας η δουλειά είναι να σας υποστηρίζουμε έμπρακτα στη δουλειά την οποία κάνετε εσείς και το συντομότερο δυνατόν να αντικαταστήσουμε πια τα CL-215 με τα καινούρια CL-515. Είναι στο προγραμματισμό μας να είμαστε από τους πρώτους οι οποίοι θα τα αποκτήσουμε όταν με το καλό ξαναπάρει μπροστά η γραμμή παραγωγής, για να μπορείτε κι εσείς να πετάτε το πιο σύγχρονο αεροπλάνο το οποίο θα υπάρχει διαθέσιμο», επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σύμφωνα με την εταιρία, 10 βασικά στοιχεία για το νέο πυροσβεστικό (DHC-515) είναι τα εξής:
1. Πρόκειται για την τελευταία γενιά αμφίβιων αεροσκαφών Canadair που θέτουν συνεχώς τα παγκόσμια πρότυπα στην εναέρια πυρόσβεση για πάνω από μισό αιώνα.
2. Είναι τέλεια εξοπλισμένα για να «επιτίθεται» στις σύγχρονες πυρκαγιές που είναι πιο ακανόνιστες και διαδεδομένες λόγω της κλιματικής αλλαγής.
3. Παρέχει πολλαπλές ρίψεις, σε γρήγορη επαναληπτικότητα , που σημαίνει ταχύτερη καταστολή της πυρκαγιάς ενώ επιτρέπει στο αεροσκάφος και το πλήρωμα πτήσης να παρακολουθούν καλύτερα τη συμπεριφορά των σημερινών πυρκαγιών.
4. Παρέχει τη μεγαλύτερη ποσότητα νερού στη ζώνη πυρκαγιάς ανά ημέρα (σχεδόν 700.000 λίτρα), δύο φορές περισσότερο και πάνω από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή του.
5. Ξαναγεμίζει τις δεξαμενές του σε 12 δευτερόλεπτα, από κοντινές πηγές γλυκού ή αλμυρού ύδατος , συμπεριλαμβανομένων ποταμών, μικρών λιμνών και ωκεανών.
6. Είναι διαμορφωμένο έτσι ώστε να επιτρέπει ασφαλέστερη λειτουργία σε ορεινό έδαφος και την ικανότητα να πέφτει κοντά στη φωτιά με υψηλότερη ακρίβεια.
7. Μπορεί να επιχειρεί ανάμεσα σε ισχυρούς ανέμους -τυπικό χαρακτηριστικό των μέγα-πυρκαγιώ (megafires), και είναι ικανό να ξαναγεμίζει τη δεξαμενή του ακόμη και σε ταραγμένα νερά με κύματα έως δύο μέτρα που προκαλούνται από αυτούς τους ανέμους.
8. Οι κινητήρες Turboprop παράγουν έως και 50% χαμηλότερες εκπομπές CO2, καίγοντας 25% έως 40% λιγότερα καύσιμα από τους κινητήρες τζετ.
9. Είναι εξοπλισμένο με όργανα πλοήγησης τελευταίας τεχνολογίας για αυξημένη ασφάλεια και βελτιωμένη επιτήρηση της κατάστασης.
10. Είναι το μόνο εναέριο πυροσβεστικό αεροσκάφος που υποστηρίζεται πλήρως από τον OEM (Original Equipment Manufacturer) και διαθέτει συμπληρωματικές υπηρεσίες υποστήριξης πλήρους κύκλου ζωής.