Κυρ. Μητσοτάκης: Σε κυκλοφορία 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη έως τις αρχές του 2024
«Πράγματι, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ένα απολύτως κρίσιμο υπουργείο στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της πατρίδας μας, αλλά ένα υπουργείο το οποίο, όπως είπατε κ. υπουργέ, προωθεί και ζητήματα κοινωνικής συνοχής, ειδικά στα ζητήματα που αφορούν τις μαζικές μεταφορές -ένα ζήτημα στο οποίο έχουμε συμφωνήσει από κοινού ότι θέλουμε να το προτεραιοποιήσουμε ως προς τις δράσεις τις οποίες δρομολογούμε τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Χρήστος Σταϊκούρας: Ασφαλείς μεταφορές και σύγχρονες υποδομές προς όφελος των πολιτών και της εθνικής οικονομίας
Οι ασφαλείς μεταφορές και οι σύγχρονες υποδομές προς όφελος των πολιτών και της εθνικής οικονομίας αποτελούν τον πυρήνα των προτεραιοτήτων που τέθηκαν κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Υπουργείο, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα. Στο πλαίσιο της διευρυμένης σύσκεψης με τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό, συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Νίκος Ταχιάος.
Αναλυτικά η δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών:
«Κύριε Πρόεδρε, εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέλω να σας ευχαριστήσω για τη σημερινή επίσκεψη και κυρίως για την εξαιρετική συζήτηση που είχαμε.
Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά τον δυνητικό ρόλο των υποδομών και των μεταφορών στη μεγέθυνση και την βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας, καθώς και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
Είναι αλήθεια ότι στη χώρα τα προηγούμενα χρόνια έγιναν πολλά. Θα κρατήσουμε τα πολλά θετικά και θα οικοδομήσουμε πάνω σε αυτά. Ταυτόχρονα όμως, υπάρχουν πάντα νέες προκλήσεις τις οποίες θα επιδιώξουμε να αντιμετωπίσουμε κατά τον καλύτερο εφικτό τρόπο.
Στον πυρήνα της στρατηγικής μας στόχευσης είναι η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων και o σχεδιασμός μιας νέας δέσμης έργων. Η ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών, η βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών, η βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών. Επίσης, στον ίδιο πυρήνα βρίσκονται η προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα, η ενίσχυση των ‘‘πράσινων’’ υποδομών και μεταφορών, καθώς και η ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων».
«Όμως θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στις άμεσες παρεμβάσεις τις οποίες κάνουμε στα λεωφορεία μας. Εκεί πιστεύουμε ότι μέχρι τις αρχές του επόμενου χρόνου θα έχουμε απτά αποτελέσματα να δείξουμε, με τα πρώτα καινούρια 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία να παραδίδονται και να δρομολογούνται σε γραμμές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σε πρώτη φάση αντικαθιστώντας παλαιότερα λεωφορεία. Νομίζω ότι οι πολίτες αμέσως θα εκτιμήσουν τη διαφορά στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας.
Και, βέβαια, η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, της ηλεκτροκίνησης, μιας μετακίνησης πιο φιλικής προς το περιβάλλον, είναι μία δράση όπου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συνεργαζόμενο με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορούμε να κάνουμε στον τομέα αυτόν πολύ σημαντικά πράγματα».
Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός ανέφερε:
Κυρ. Μητσοτάκης: Σε κυκλοφορία 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη έως τις αρχές του 2024
Ευχαριστώ κ. Υπουργέ, κα Υφυπουργέ, κ. Υφυπουργέ, για την πολύ ουσιαστική συζήτηση την οποία είχαμε.
Πράγματι, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ένα απολύτως κρίσιμο Υπουργείο στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της πατρίδας μας, αλλά ένα Υπουργείο το οποίο, όπως είπατε κ. Υπουργέ, προωθεί και ζητήματα κοινωνικής συνοχής, ειδικά στα ζητήματα που αφορούν τις μαζικές μεταφορές -ένα ζήτημα στο οποίο έχουμε συμφωνήσει από κοινού ότι θέλουμε να το προτεραιοποιήσουμε ως προς τις δράσεις τις οποίες δρομολογούμε τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια.
Δεν μιλάμε, λοιπόν, μόνο για την υλοποίηση, την ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί, όπως οι εναπομείναντες μεγάλοι οδικοί άξονες: το Πάτρα-Πύργος το οποίο προχωράει με γρήγορους ρυθμούς, τον Ε65 ο οποίος κι αυτός αναμένεται, το νότιο τμήμα του, να έχει ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών. Φυσικά ο εμβληματικός Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, όπου η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου έκανε μία πολύ σημαντική δουλειά προετοιμασίας και τώρα εναπόκειται στη νέα ηγεσία να «τρέξει», ουσιαστικά, το έργο.
Αλλά φυσικά και υποδομές που έχουν να κάνουν με τις μαζικές μεταφορές: το Μετρό της Θεσσαλονίκης το οποίο, όπως είπαμε, θα λειτουργήσει εντός του 2024, η νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο το οποίο αυτή τη στιγμή υλοποιείται στη χώρα, ένα μεγάλο ανοιχτό εργοτάξιο στην Αθήνα, το οποίο όμως, όταν ολοκληρωθεί, θα αλλάξει πλήρως τον χάρτη των μεταφορών στην πρωτεύουσα.
Όμως θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στις άμεσες παρεμβάσεις τις οποίες κάνουμε στα λεωφορεία μας. Εκεί πιστεύουμε ότι μέχρι τις αρχές του επόμενου χρόνου θα έχουμε απτά αποτελέσματα να δείξουμε, με τα πρώτα καινούρια 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία να παραδίδονται και να δρομολογούνται σε γραμμές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σε πρώτη φάση αντικαθιστώντας παλαιότερα λεωφορεία. Νομίζω ότι οι πολίτες αμέσως θα εκτιμήσουν τη διαφορά στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας.
Και, βέβαια, η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, της ηλεκτροκίνησης, μιας μετακίνησης πιο φιλικής προς το περιβάλλον, είναι μία δράση όπου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συνεργαζόμενο με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορούμε να κάνουμε στον τομέα αυτόν πολύ σημαντικά πράγματα.
Τέλος, να σταθούμε ιδιαίτερα και στην ασφάλεια των μετακινήσεων. Μεγάλα έργα τα οποία έρχονται από το παρελθόν που αφορούν την ασφάλεια των τρένων μας θα ολοκληρωθούν, όπως είχαμε δεσμευθεί, εντός των επόμενων μηνών, προκειμένου να κλείσει και αυτή η πληγή η οποία τόσο πολύ μας έχει πονέσει.
Και, βέβαια, η ανάγκη να επενδύσουμε στον σιδηρόδρομο του μέλλοντος, έχοντας μία αίσθηση της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας της χώρας, πάντα με έμφαση στη βασική μας γραμμή: από την Πάτρα στην Αθήνα και από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και μέχρι τα σύνορα.
Όλα αυτά, κ. Υπουργέ, κα και κ. Υφυπουργέ, συνιστούν ένα πολύ ευρύ πεδίο παρεμβάσεων. Να προσθέσω και σε αυτά τα πολύ σημαντικά αρδευτικά έργα τα οποία τόσο μεγάλη σημασία έχουν για τη βιωσιμότητα του πρωτογενούς μας τομέα.
Οπότε θα έχουμε πάρα πολλή δουλειά τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια, αλλά έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην ηγεσία του Υπουργείου, ότι αυτό το απολύτως κρίσιμο πεδίο πολιτικής για τη χώρα μας θα το φέρετε εις πέρας όπως ακριβώς το έχουμε σχεδιάσει.