Θ. Τσούχλος στο “Π”: Απαρχή επίλυσης των προβλημάτων στον χώρο της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ

Θ. Τσούχλος στο “Π”: Απαρχή επίλυσης των προβλημάτων στον χώρο της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ

Του
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΣΟΥΧΛΟΥ
Προέδρου ΟΛΜΕ


Με βασική θέση τον ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο και με στόχο την ύπαρξη συγκλίσεων και συναίνεσης ανέλαβε το υπουργείο Παιδείας ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Ειδικότερα, οι εξαγγελίες του για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουν ως εξής:

1. Ειδική αγωγή: Προώθηση ενός νέου νόμου-πλαισίου, που θα περιλαμβάνει την αναμόρφωση της παράλληλης στήριξης αλλά και νέα προγράμματα σπουδών, σταθμισμένα ως προς το είδος των εκπαιδευτικών αναγκών.
2. Ελεύθερη επιλογή σχολείων: Να υπάρξει η δυνατότητα της κινητικότητας, πάντα με συγκεκριμένους κανόνες και μέσα από τη λογική της απλούστευσης όπου είναι δυνατόν.
3. Γλωσσομάθεια – πληροφορική: Διαμόρφωση προγραμμάτων με στόχο διεθνώς αναγνωρισμένα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και ψηφιακών δεξιοτήτων.
4. Ψηφιοποίηση υπηρεσιών – εκπαιδευτικού περιεχομένου: Απλούστευση και ψηφιοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών του υπουργείου, με παράλληλη δράση σε όλο το εκπαιδευτικό περιεχόμενο.
5. Εθνικό απολυτήριο: Έναρξη διαλόγου για έναν κοινά αποδεκτό τρόπο πρόσβασης στα ΑΕΙ, συμβατό με τις διεθνείς τάσεις και το κεκτημένο των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
6. Νέα προγράμματα σπουδών: Δημιουργία μηχανισμού διαρκών αλλαγών στα προγράμματα σπουδών με ενίσχυση και καινοτόμες δράσεις ιδιαίτερα στα Αρχαία Ελληνικά, τη Λογοτεχνία και την Καλλιτεχνική Παιδεία.
7. Νέος νόμος για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση: Ένας νέος νόμος-πλαίσιο που θα αποδώσει μεγάλη έμφαση στον σημαντικό αυτόν τομέα. Παρεμβάσεις ενδυνάμωσης, μέσω των συνενώσεων των δυνάμεων των ΕΠΑΛ, των ΙΕΚ και των Εργαστηριακών Κέντρων.
8. Σχολικός εκφοβισμός: Ανάπτυξη ειδικού προγράμματος για τον σχολικό εκφοβισμό και εθνική στρατηγική κατά της βίας των ανηλίκων.
9. Αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών: Εθνικό πρόγραμμα αναβάθμισης του συνόλου των κτιριακών υποδομών των σχολικών μονάδων.
10. Νέο σύστημα προσλήψεων – διορισμών, μισθοί: Προώθηση νέου συστήματος προσλήψεων με βάση γραπτό διαγωνισμό, υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Επιστροφή στην κανονικότητα με 4.000 – 5.000 διορισμούς ανά έτος, με παράλληλη βελτίωση των απολαβών των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο των αυξήσεων των δημοσίων υπαλλήλων.

Ενδιαφέρουσες, ρηξικέλευθες, προωθητικές προτάσεις, που πρέπει απαραίτητα να συζητηθούν διεξοδικά με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, καθώς για ορισμένες από αυτές υπάρχουν σημαντικές αντιρρήσεις αλλά και διαφωνίες. Είναι απαραίτητο στην όλη συζήτηση να προστεθούν τα θέματα που αφορούν την αξιολόγηση, αλλά και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

Το φλέγον όμως ζήτημα είναι η πρόταση για αλλαγή του συστήματος διορισμών, μέσω γραπτού διαγωνισμού. Αυτό που προσλαμβάνουμε είναι ένα έντονο κλίμα έντασης, άγχους και αβεβαιότητας των αναπληρωτών συναδέλφων. Εκτός των ανακοινώσεων ορισμένων ΕΛΜΕ ή και παρατάξεων, υπήρξε κοινό κάλεσμα συλλόγων αναπληρωτών και μονίμων, καθώς και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. Ο υπουργός εμφανίστηκε καθησυχαστικός, δηλώνοντας πως οι προγραμματικές δηλώσεις αντανακλούν πρόθεση τετραετίας. Εξήρε το έργο και την προσφορά των αναπληρωτών συναδέλφων που στηρίζουν το δημόσιο σχολείο και εξήγγειλε την έναρξη ενός γόνιμου διαλόγου σε εύρος χρόνου, χωρίς να αιφνιδιαστεί κανένας. Η συνάντηση του Κυριάκου Πιερρακάκη στις αρχές της επόμενης εβδομάδας με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ ας είναι η απαρχή επίλυσης των θεμάτων που αναφύονται αλλά και προβλημάτων που χρονίζουν στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Σχολιάστε εδώ