Θ. Ζούτσος στο “Π”: Μετρό στον Γέρακα: Να μη σταματήσει η πρόοδος που πετύχαμε

Θ. Ζούτσος στο “Π”: Μετρό στον Γέρακα: Να μη σταματήσει η πρόοδος που πετύχαμε

Του
ΘΑΝΑΣΗ ΖΟΥΤΣΟΥ
Δημάρχου Παλλήνης


Ο Γέρακας, όπως και όλος ο Δήμος Παλλήνης, είναι η περιοχή με τη μεγαλύτερη αύξηση πληθυσμού στην Αττική τα τελευταία δέκα χρόνια, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή της ΕΛΣΤΑΤ.

Παρ’ όλα αυτά όμως, και παρά τις συνεχείς διεκδικήσεις μας και πιέσεις μας, ο Γέρακας είναι η μοναδική πόλη από την οποία περνάει το δίκτυο Μετρό – Προαστιακού χωρίς να κάνει στάση!

Ο Δήμος Παλλήνης διεκδικεί χρόνια το δίκαιο τοπικό αίτημα για απευθείας σύνδεση της πόλης του Γέρακα με το δίκτυο του Μετρό και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Γιατί:

Α) Ο σταθμός στον Γέρακα προβλέπεται από την αρχική μελέτη του Μετρό και για αυτόν τον λόγο υπάρχει απαλλοτριωμένος χώρος 10 στρεμμάτων στη συμβολή της Αττικής Οδού με την οδό Γέρακα.
Λόγω αυτού, η κατασκευή του θεωρείται εύκολη και σχετικά οικονομική, ενώ θα επηρεάσει ελάχιστα ή καθόλου τα δρομολόγια.
Β) Έχει χαρακτηριστεί από τη ΣΤΑΣΥ ως αναγκαίο έργο που θα εξυπηρετήσει τις πολύ πιεστικές ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων και θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη σε όλη την Αττική.
Γ) Θα εξυπηρετεί καθημερινά δεκάδες χιλιάδες επιβάτες, τόσο τους κατοίκους όσο και τους χιλιάδες που έρχονται καθημερινά για εργασία στους μεγάλους οργανισμούς και επιχειρήσεις που υπάρχουν στην πόλη μας.
Δ) Θα συμβάλλει στη δραστική αποσυμφόρηση των λεωφόρων Μαραθώνος και Μεσογείων αλλά και των παράλληλων οδών που συνδέουν το λεκανοπέδιο με την Ανατολική Αττική.
Πρόκειται, σαφέστατα, για ένα έργο που θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη σε σχέση με το κόστος του. Οφέλη στις μετακινήσεις, στο κυκλοφοριακό, στο περιβάλλον, στην ποιότητα ζωής.

Ως Δημοτική Αρχή του Δήμου Παλλήνης, μέσα στον οποίο εντάσσεται ο Γέρακας, έχουμε θέσει επανειλημμένα και τεκμηριωμένα στην κεντρική διοίκηση το ζήτημα της σύνδεσης της πόλης με το Μετρό και τον Προαστιακό. Επί χρόνια, όμως, συναντούσαμε μόνο την αδιαφορία της κεντρικής διοίκησης.

Το 2018, με μια σειρά ενέργειες, εξασφαλίσαμε από την τότε κυβέρνηση τη δέσμευση για την υλοποίηση του σταθμού στην οδό Γέρακα, ως μέρος των επεκτάσεων του Προαστιακού που είχαν εξαγγελθεί. Όμως έμειναν μόνο οι εξαγγελίες.

Έπειτα η κυβέρνηση άλλαξε και ήρθε η πανδημία, που τα πήγε, αναγκαστικά, όλα πίσω. Δεν σταματήσαμε όμως να διεκδικούμε το έργο.

Το 2021, η ανακοίνωση της επέκτασης του Προαστιακού προς Ραφήνα, μέσω νέας γραμμής, που θα ξεκινά από τη Δουκίσσης Πλακεντίας, και η κατασκευή νέων σταθμών στην πλατεία του Γέρακα και στον Άγιο Ισίδωρο της Παλλήνης ήταν μια ευχάριστη είδηση για εμάς. Ωστόσο, ως Δήμος Παλλήνης, συνεχίσαμε να επιμένουμε στην ανάγκη κατασκευής και του σταθμού επί της υφιστάμενης γραμμής, στην οδό Γέρακα, στην περιοχή του Γαργηττού, εκεί όπου συγκεντρώνονται οι μεγάλες επιχειρήσεις και εντοπίζονται τα κρισιμότερα κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης μας.

Πριν από έναν χρόνο, έθεσα ξανά, στο υψηλότερο επίπεδο, στον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το αίτημα της τοπικής κοινωνίας για την κατασκευή σταθμού στον προβλεπόμενο χώρο, στη συμβολή Αττικής Οδού και οδού Γέρακα, καθώς και για την προώθηση της επέκτασης του Προαστιακού και την υλοποίηση των σταθμών που έχουν εξαγγελθεί στην πλατεία του Γέρακα και στον Άγιο Ισίδωρο της Παλλήνης.

Έκτοτε ξεκίνησε μια διαδικασία η οποία έδειχνε ότι θα μπορούσε γρήγορα να φέρει αποτέλεσμα. Όμως, οι εκλογές δεν επέτρεψαν τη συνέχιση των συζητήσεων που είχαμε ήδη ξεκινήσει με τους αρμόδιους φορείς της κεντρικής διοίκησης.

Η πόλη μας όμως δεν μπορεί να μείνει χωρίς Μετρό.

Ο Γέρακας είναι κομμάτι του ενιαίου αστικού ιστού της Αθήνας, διαθέτει όλες τις υποδομές μιας σύγχρονης πόλης και αποτελεί τον Νο1 τόπο επιλογής νέων νοικοκυριών αλλά και μεγάλων επιχειρήσεων.

Βρίσκεται ακριβώς στην ανατολική πύλη του λεκανοπεδίου, σε ένα από τα κομβικότερα σημεία της μητροπολιτικής περιοχής της πρωτεύουσας.

Είναι συστατικό στοιχείο του Δήμου Παλλήνης, του Δήμου με τη μεγαλύτερη αύξηση πληθυσμού στην Αττική, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Μια ραγδαίως αναπτυσσόμενη πόλη, μόλις δέκα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας, που όμως στερείται την ποιότητα στις συγκοινωνίες που απολαμβάνουν γειτονικοί δήμοι.

Γι’ αυτό και συνεχίζουμε να διεκδικούμε τη σύνδεση της πόλης μας με το μητροπολιτικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Είναι ανάγκη που δεν αφορά μόνο την τοπική κοινωνία, αλλά έχει ιδιαίτερη σημασία για την εύρυθμη λειτουργία των συγκοινωνιών στην Αττική.

Η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 25ης Ιουνίου θα πρέπει να έχει στις προτεραιότητές της την άρση αυτής της μεγάλης κοινωνικής αδικίας.

Ευελπιστούμε ότι η πρόοδος που σημειώθηκε τον τελευταίο χρόνο θα συνεχιστεί και πολύ σύντομα το μεγάλο και δίκαιο αίτημα της τοπικής μας κοινωνίας θα γίνει επιτέλους πραγματικότητα.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Σχολιάστε εδώ