Βασ. Κικίλιας στο “Π”: Η άνθηση του τουρισμού έφερε επενδυτική άνοιξη
Του
ΒΑΣΙΛΗ ΚΙΚΙΛΙΑ
Υπουργού Τουρισμού,
Υποψήφιου Βουλευτή Νέας Δημοκρατίας Α’ Αθήνας
Ο τουρισμός ανέκαθεν αποτελούσε τη βαριά βιομηχανία της χώρας, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πλέον σαφές ότι οι ταξιδιωτικές ροές και τα έσοδα ούτε αυτονόητα είναι ούτε έρχονται αυτόματα.
Η αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος μετά τη δοκιμασία της πανδημίας ήταν μονόδρομος προκειμένου η Ελλάδα να μπορέσει ανταγωνιστεί άλλες, ισχυρές αγορές. Όμως, με σκληρή δουλειά και σωστά μελετημένη στρατηγική, καταφέραμε όχι μόνο να αντεπεξέλθουμε στις αντιξοότητες, αλλά επιπλέον να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο και να φέρουμε στη χώρα ταξιδιώτες και έσοδα που προσέγγισαν ακόμα και αυτά του «ανέφελου» 2019.
Τα ανοίγματα σε νέες αγορές, οι επωφελείς συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες και tour operators, οι 12μηνες καμπάνιες του ΕΟΤ, η προώθηση του city break, η προβολή νέων, εναλλακτικών μορφών τουρισμού, η ενίσχυση της κρουαζιέρας, η door to door πολιτική στις χώρες των Βαλκανίων, προκειμένου να καλύψουμε το κενό που άφησαν οι Ρώσοι και οι ουκρανοί τουρίστες, έφεραν εξαιρετικά αποτελέσματα την περσινή σεζόν, ισχυροποίησαν σημαντικά τη χώρα μας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και αποτέλεσαν εχέγγυο μιας ακόμα μεγαλύτερης επιτυχίας για το 2023.
Ήδη τα στοιχεία των κρατήσεων για το καλοκαίρι, που βρίσκεται προ των πυλών, δείχνουν ότι οι φετινές επιδόσεις θα καταγράψουν νέα ρεκόρ, ενώ προάγγελο αυτών των ευοίωνων προοπτικών αποτελούν επίσης η επιβατική κίνηση και τα έσοδα των πρώτων μηνών του έτους, τα οποία υπερβαίνουν τα αντίστοιχα περσινά.
Το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, οι τζίροι σε καταλύματα και εστίαση ήταν αυξημένοι κατά +27,03% και +20,39% αντίστοιχα, σε σύγκριση με το πρώτο δίμηνο του 2022. Σύμφωνα με τους μεγάλους tour operators, η χώρα μας είναι στις πρώτες θέσεις προτίμησης των ταξιδιωτών από Γαλλία, Ισραήλ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Σκανδιναβία, ενώ οι αεροπορικές αεροπορίες έχουν αυξήσει τον αριθμό πτήσεων, θέσεων και προορισμών προς Ελλάδα.
Βεβαίως, καθοριστικός για τα τουριστικά έσοδα θα είναι και φέτος ο ρόλος των λεγόμενων big spenders ταξιδιωτών από ΗΠΑ και Καναδά, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει από τον Μάρτιο να έρχονται με απευθείας πτήσεις στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ επιπλέον έχουν προστεθεί οι μεγάλες αγορές της Κίνας και της Αυστραλίας, που τις προηγούμενες χρονιές ήταν κλειστές λόγω των περιοριστικών μέτρων που είχαν σε ισχύ λόγω της πανδημίας.
Ταυτόχρονα, η άνθηση του τουρισμού έφερε μια επενδυτική άνοιξη στη χώρα. Διεθνείς κολοσσοί έρχονται και επενδύουν σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και έργα υποδομής, με αποτέλεσμα την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας και των τοπικών κοινωνιών, την προσφορά χιλιάδων θέσεων εργασίας και την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος.
Η Ελλάδα πλέον βρίσκεται στους δημοφιλέστερους πόλους έλξης ταξιδιωτών από κάθε γωνιά του πλανήτη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να εφησυχάζουμε. Αντιθέτως, η προσπάθεια θα πρέπει να είναι αδιάλειπτη, προκειμένου να διατηρήσουμε ό,τι χτίσαμε και να πάμε ακόμα πιο μπροστά:
Επόμενοι στόχοι μας είναι η χώρα μας να αποτελεί προορισμό και για τους 12 μήνες του έτους, καθώς και η αξιοποίηση όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων που έχουμε στη διάθεσή μας (RRF, ΕΣΠΑ, ΠΔΕ) για την αναβάθμιση και την κατασκευή νέων υποδομών, με έμφαση στη βιωσιμότητα και στην πράσινη και μπλε οικονομία. Είναι χρέος μας να διαφυλάξουμε τις φυσικές ομορφιές και τη μοναδική ταυτότητα της χώρας μας, που προσφέρουν στον κάθε επισκέπτη μια ξεχωριστή ταξιδιωτική εμπειρία την οποία δεν μπορεί να βιώσει σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου.