Ζέττα Μακρή στο “Π”: Πιστεύουμε στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, δυναμώνουμε τον θεσμό με σύγχρονη και δυναμική προοπτική
Της
ΖΕΤΤΑΣ Μ. ΜΑΚΡΗ
Υφυπουργού Παιδείας
Για το σχολικό έτος 2023 – 2024 έγιναν 20.018 αιτήσεις για 4.442 θέσεις στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, συμπεριλαμβανομένων και των Εκκλησιαστικών Σχολείων. Οι αριθμοί αποτυπώνουν την εμπιστοσύνη μαθητών και γονέων στον ανανεωμένο και δυναμικό θεσμό και μεταδίδουν τα μηνύματα της κοινωνίας και τις προσδοκίες της από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Από το 2019, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας χτίζει το σύγχρονο σχολείο, εισάγοντας καινοτόμες προσεγγίσεις και διεθνείς βέλτιστες πρακτικές, με σχεδιασμό ρεαλιστικό, που θεραπεύουν τις παθογένειες του παρελθόντος και αναβαθμίζουν τη δημόσια εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο αυτό, η ίδρυση Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων σε κάθε περιφέρεια της χώρας ήρθε να ανταποκριθεί στην επιλογή μαθητών και οικογενειών στον θεσμό, που αναδείχθηκε με τη δική τους ψήφο εμπιστοσύνης μέσα από την υποβολή αιτήσεων για μια θέση σε Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο.
Τα στατιστικά στοιχεία σχετικά με τη θεαματική αύξηση στην υποβολή αιτήσεων στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία μόνο ικανοποίηση και δικαίωση φέρνουν και εκφράζουν την ανάγκη εδραίωσης και ενδυνάμωσης του ιστορικού θεσμού στο ελληνικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Η κατακόρυφη αύξηση ενδιαφέροντος, πανελλαδικά, επιβεβαιώνει τις προεκλογικές δεσμεύσεις της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη για την ολιστική αναβάθμιση του ελληνικού δημόσιου σχολείου, τη βιωσιμότητά του και την πραγματοποίηση του οράματος για μια Παιδεία σύγχρονη, ανταγωνιστική και εξωστρεφή, που θα δώσει στα παιδιά εφόδια, δεξιότητες και γνώσεις με αντίκρισμα στον παγκόσμιο στίβο.
Η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση οδηγεί νομοτελειακά στην επέκταση της λειτουργίας του θεσμού και αποδεικνύει γιατί από το 2019 τα ΠΠΣ διπλασιάστηκαν μέσα από τη δημιουργία ενός δικτύου, το οποίο θα αναπτύσσεται διαρκώς, με στόχο την καλλιέργεια και διάχυση βέλτιστων εκπαιδευτικών μεθόδων, πρακτικών και εργαλείων σε όλα τα σχολεία.
Τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία αποτελούν, από κοινού, ένα εκπαιδευτικό εργαστήριο εθνικών διαστάσεων για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή διαφοροποιημένων και καινοτόμων εκπαιδευτικών πολιτικών.
Προχωρήσαμε δυναμικά στη διεύρυνση του δικτύου των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων της χώρας και συνεχίζουμε, ώστε ακόμα περισσότερα σχολεία, από άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα, να ενταχθούν σε έναν πυρήνα, που σχεδιάζει και εφαρμόζει καινοτόμες, διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές μεθόδους, με στόχο τη βελτιστοποίηση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου.
Οι αριθμοί δίνουν τη μεγάλη εικόνα, τη δυνατή πίστη και την αμέριστη εμπιστοσύνη στον θεσμό και την αναγνώριση που αξίζει στο πρότυπο της αριστείας, με την έννοια της διαρκούς αυτοβελτίωσης των μαθητών, της άμιλλας, της αξιοκρατίας, της προσπάθειας, στην έμφαση στην υλοποίηση πειραματικών μεθόδων, που στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, προκειμένου να εφαρμοστούν καθολικά.
Οι αριθμοί αυτοί δεν είναι απρόσωποι, έχουν τα πρόσωπα και τα όνειρα των παιδιών μας, τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητές τους, τις απαιτήσεις και τις εγγυήσεις που ζητά η κοινωνία, τις ελπίδες, τις εναλλακτικές διαδρομές και τις ασφαλιστικές δικλείδες, που θα οδηγήσουν τη νέα γενιά να συναντήσει το πολλά υποσχόμενο μέλλον της μέσα από ένα σύγχρονο και αναβαθμισμένο δημόσιο σχολείο. Ένα σχολείο που προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλες τις μαθήτριες, σε όλους τους μαθητές, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και όλους τους τύπους σχολείων.