«Μπάζει» από παντού το Μετρό του Πειραιά!
Σοβαρά προβλήματα, τα οποία η Αττικό Μετρό χαρακτηρίζει συνήθη και επουσιώδη, φαίνεται ότι αντιμετωπίζει το Μετρό του Πειραιά, σύμφωνα με τον Συγκεντρωτικό Πίνακα Προβλημάτων Επιδομής Ρευματοφόρου και Σήραγγας, που είδε πριν από λίγες μέρες το φως της δημοσιότητας.
Ο πίνακας αναφέρει 391 βλάβες στο τμήμα Αγία Βαρβάρα – Πειραιάς, από τότε που παραδόθηκε στο κοινό, τον Ιούλιο του 2022, μέχρι σήμερα, από τις οποίες οι σοβαρότερες είναι 62 που αφορούν το τμήμα Νίκαια – Δημοτικό Θέατρο και από αυτές οι 22 επικεντρώνονται στον σταθμό του Πειραιά, δηλαδή στο λιμάνι! Όταν λοιπόν σε διάστημα τεσσάρων μηνών έχουμε 62 προβλήματα, εκ των οποίων τα 22 σε έναν μόνο σταθμό, ο οποίος άλλαξε τρεις φορές σημείο εγκατάστασης γιατί δεν υπήρχε κατάλληλο έδαφος για την κατασκευή του, μόνο καλό δεν το λες… Και όταν μάλιστα στα προβλήματα που αναφέρει ο πίνακας περιλαμβάνονται διαρροές θαλάσσιου νερού και ύπαρξη λιμναζόντων θαλάσσιων νερών μέσα στις σήραγγες, τα οποία διαβρώνουν και ουσιαστικά αχρηστεύουν τις σιδηροτροχιές, οξειδώνουν τους στατήρες και προκαλούν καψίματα στα καλώδια, μάλλον από βραχυκύκλωμα.
Στα προβλήματα εντοπίζονται επίσης αστοχίες στις σκυροδετήσεις, πλημμελής λειτουργία των αισθητήρων, ψευδείς συναγερμοί στις πόρτες ασφαλείας και υπολειτουργία των μόνιτορ που χρησιμοποιούν οι οδηγοί, λόγω… παγώματος της εικόνας.
Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε τις καταγγελίες συνδικαλιστών, στο Κανάλι Ένα, περί μειωμένης ορατότητας στις σήραγγες, που είχε ως αποτέλεσμα να περάσουν επτά συρμοί πάνω από ένα πτώμα αυτόχειρα που είχε πέσει στις ράγες, χωρίς να το αντιληφθούν οι οδηγοί, εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι το ολοκαίνουργο Μετρό του Πειραιά δεν… στέκει καλά. Δεν λέμε ότι είναι επικίνδυνο, ούτε πως είναι επίφοβο να προκαλέσει κάποιο κακό, γιατί δεν το γνωρίζουμε, όμως ανησυχούμε. Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, ο οποίος παρήγγειλε προκαταρκτική εξέταση κατά παντός υπεύθυνου για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου, για να διαπιστωθεί εάν υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των διακινούμενων αλλά και αν υπάρχουν ευθύνες για τυχόν κακοτεχνίες.
Να σημειωθεί ότι το έργο έκαναν οι εταιρείες ΑΒΑΞ, CHELLA και ALSTOM και στοίχισε 470 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Επίσης, η ίδια κοινοπραξία, προφανώς για την καλή δουλειά που έκανε, ανέλαβε και την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό Βεΐκου – Γουδί, ενώ η ΑLSTOM συμμετέχει στη σύμβαση του 2014 της ΕΡΓΟΣΕ για τηλεδιαχείριση της σηματοδότησης των σιδηροδρομικών γραμμών, που δεν υλοποιήθηκε ποτέ και οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών…
Στο θέμα αναφέρθηκε στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο οποίος τόνισε ότι ο πίνακας με τις βλάβες, τα προβλήματα και τις αστοχίες προκάλεσε έντονη ανησυχία στον Δήμο, γιατί πρόκειται για έργο που παραδόθηκε πολύ πρόσφατα και δεν δικαιολογούνται τόσα προβλήματα. Γι’ αυτό εστάλη επείγουσα επιστολή στην εταιρεία που διαχειρίζεται το Μετρό, με την οποία ζητούνται διευκρινήσεις αλλά και εγγυήσεις για την ασφάλεια όσων χρησιμοποιούν το μέσο.
Με βάση όλα αυτά, η ΣΤΑΣΥ, η εταιρεία που λειτουργεί τα μέσα σταθερής τροχιάς, απάντησε ότι το Μετρό είναι απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές και δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος ανησυχίας.
Αυτά λέει η εταιρεία και δεν έχουμε λόγο να τα αμφισβητήσουμε. Ωστόσο, κάτι τέτοια έλεγε και η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ενάμισι μήνα πριν από τα Τέμπη, αλλά το δυστύχημα έγινε. Ο κόσμος δεν εμπιστεύεται πλέον κανέναν και δικαιολογημένα ανησυχεί.