Θεανώ Φωτίου στο “Π”: Από το «ανθρώπινο λάθος» στο «όλοι φταίμε» και «δεν ήξερα»

Θεανώ Φωτίου στο “Π”: Από το «ανθρώπινο λάθος» στο «όλοι φταίμε» και «δεν ήξερα»

Της
ΘΕΑΝΩΣ ΦΩΤΙΟΥ
Βουλευτού Β3 Νοτίου Τομέα Αθήνας,
Αναπληρώτριας Τομεάρχου για την Κοινωνική Αλληλεγγύη


Ενώ έχουν περάσει σχεδόν τρεις εβδομάδες από την τραγωδία των Τεμπών, γίνεται κατανοητό ότι μετά την 28η Φεβρουαρίου 2023 τίποτε δεν μπορεί να είναι πια το ίδιο. Οι συνεχιζόμενες τεράστιες κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα αποτυπώνουν ότι έχει συμβεί μια ανεξίτηλη εγχάραξη στις συνειδήσεις όλων των πολιτών.

Σε αυτό το τρένο έχουμε όλοι υπάρξει επιβάτες, εμείς, τα παιδιά μας, τα εγγόνια μας. Και είναι η νεολαία που πρωτοστατεί για δικαιοσύνη, κάθαρση και ασφάλεια, δείχνοντας αυτές τις μέρες μεγάλη ωριμότητα και απαιτώντας ξεκάθαρες απαντήσεις. Είναι η νεολαία που ακούει ότι θα έχει χειρότερο μέλλον από των γονιών της και βιώνει μια συνεχή επισφάλεια στην εργασία, στην παιδεία, στη στέγη, στο εισόδημα. Έχω μεγάλη εμπιστοσύνη σε αυτήν τη νεολαία. Μας δείχνει τον δρόμο σε πολλά, με αξιοπρέπεια, θάρρος και σεβασμό.

Στα Τέμπη συνετρίβη το επιτελικό κράτος, του οποίου ηγείται ο κ. Γεραπετρίτης, νυν επικεφαλής του υπουργείου Μεταφορών (τραγική ειρωνεία). Συνετρίβη, όμως, και το αφήγημα της ασφάλειας που υποσχέθηκε προεκλογικά ο κ. Μητσοτάκης, υπονοώντας την αστυνομοκρατία, ενώ κατεδάφισε και ιδιωτικοποίησε τη μοναδική ασπίδα ασφάλειας, που είναι το δημόσιο, δωρεάν κοινωνικό κράτος στους τομείς της υγείας, της παιδείας, της ασφάλισης και της πρόνοιας.

Στα Τέμπη κατέρρευσε, όμως, και η προεκλογική υπόσχεση του κ. Μητσοτάκη, με την οποία υφάρπαξε τις ψήφους των πολιτών, ότι θα ανατρέψει το βαθύ πελατειακό, αναχρονιστικό κράτος. Και αποδεικνύεται με τραγικό τρόπο σήμερα ότι είναι ο ίδιος η επιτομή του ρουσφετιού (με ρουσφέτι διορίστηκε ο μοιραίος σταθμάρχης) και της κομματοκρατίας (σχεδόν όλο το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ που είχε διορίσει η κυβέρνηση είναι στελέχη και πολιτευτές της ΝΔ).

Ο κ. Μητσοτάκης, δυστυχώς, από την πρώτη μέρα επιχειρεί να αποποιηθεί τις ευθύνες τις δικές του και της κυβέρνησής του, όμως η τραγωδία έγινε το 2023 με κυβέρνηση Μητσοτάκη και αυτό δεν αλλάζει.

Ο κ. Μητσοτάκης, αυτές τις τρεις εβδομάδες, πέρασε από το «ανθρώπινο τραγικό λάθος» στο «όλοι φταίμε», δηλαδή κανείς, και πρόσφατα στο ντροπιαστικό για πρωθυπουργό «δεν ήξερα». Θεωρεί ότι το «δεν ήξερα» λειτούργησε επικοινωνιακά υπέρ του στο σκάνδαλο των υποκλοπών και στην πανδημία, όταν πέθαιναν άνθρωποι εκτός ΜΕΘ, και το επαναφέρει. Αλλά το «δεν ήξερα» σήμερα είναι ύβρις απέναντι στα θύματα και στους επιβαίνοντες του τρένου, όταν επί δύο χρόνια οι εργαζόμενοι των τρένων έστελναν εξώδικα και προειδοποιούσαν ότι θα έχουμε νεκρούς. Όταν απεργούσαν και γινόταν πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες η ασφάλεια των τρένων. Όταν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατέθεταν εκατοντάδες ερωτήσεις στον αρμόδιο υπουργό κ. Καραμανλή, που επτά ημέρες πριν από το δυστύχημα καθύβριζε τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Μεϊκόπουλο λέγοντας ότι είναι ντροπή να ρωτάει για την ασφάλεια των τρένων.

Βέβαια, ο κ. Καραμανλής παραιτήθηκε «τύποις» την επομένη, μια παραίτηση που αποδείχτηκε βολική. Διότι τον έκρυψε επί τρεις εβδομάδες πίσω από μια κουρτίνα, την ώρα που αποκαλύπτονται νέα στοιχεία για συμβάσεις και παρατάσεις που υπέγραψε ή που έφερε, τροποποιημένες καταλλήλως, μετά από δύο χρόνια στη Βουλή. Αυτός και οι υφυπουργοί του, όπως και ο γενικός γραμματέας, έχουν τεράστιες ευθύνες. Και τώρα, μετά τη γενική κατακραυγή, αναγκάστηκε να εμφανιστεί τη Δευτέρα στη Βουλή.

Ήρθε, όμως, στη Βουλή την Τετάρτη ο κ. Γεραπετρίτης, ο οποίος επανέφερε το «μοιραίο ανθρώπινο λάθος», ισχυριζόμενος ότι στη Λάρισα υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης, που δεν το εφάρμοσε ο σταθμάρχης. Επιχείρησε με κάθε τρόπο να διαψεύσει αυτό που όλοι οι εργαζόμενοι, υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ / ΤΡΑΙΝΟΣΕ και επιστήμονες γνωρίζουν και που ενοχοποιεί την κυβέρνηση Μητσοτάκη, ότι δηλαδή από το 2020 έπαυσαν να λειτουργούν οι τρεις ασφαλιστικές δικλίδες που θα προλάβαιναν το ανθρώπινο λάθος: οι διπλοί σταθμάρχες και κλειδούχοι σε κάθε σταθμό, το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Καρόλου και το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, που, όπως είπε επί λέξει ο ΟΣΕ πριν από λίγες ημέρες, «μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή Ζάχαρη, ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε».

Ο κ. Γεραπετρίτης έφτασε στο σημείο να ισχυριστεί ότι το πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης για όλο το δίκτυο, το ECTS –που λειτουργεί μόνο σε τρεις – τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες–, θα είναι έτοιμο μέχρι τον Σεπτέμβριο. Δεν παραδέχθηκε καμία ευθύνη της κυβέρνησης και ενοχοποίησε για τα πάντα τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ενώ εξήγγειλε την άμεση επαναλειτουργία του τρένου χωρίς να έχει τη συναίνεση των μηχανοδηγών, οι οποίοι δεν είχαν καν κληθεί στη σχετική σύσκεψη. Από την παρουσία του στη Βουλή έγινε προφανής η επικοινωνιακή πολιτική που θα ακολουθήσει στο εξής η κυβέρνηση, προσπαθώντας να μην εισπράξει τη λαϊκή οργή.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει χρέος να φέρει όλα τα στοιχεία στο φως, να αποτρέψει τη συγκάλυψη και να αναλάβει όσες ευθύνες τού αναλογούν και μόνο. Αυτό το τραγικό γεγονός μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Είναι ύβρις να χαρακτηρίζει ο κ. Μητσοτάκης «εργατοπατέρες» τους συνδικαλιστές που ηγήθηκαν των εξωδίκων και των εγγράφων προειδοποιήσεων και τους μηχανοδηγούς των σιδηροδρόμων, που μετρούν έντεκα θύματα στα Τέμπη.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Σχολιάστε εδώ