Τρένο… «πύραυλος» με ταχύτητα 320 χλμ./ώρα στη γραμμή Λος Άντζελες – Λας Βέγκας
• Πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο τρένο που θα κινείται με ταχύτητα 320 χλμ./ώρα., 35.000 θέσεις εργασίας και οικονομικό αντίκτυπο περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων…
Η Ελλάδα βιώνει μια πρωτοφανή τραγωδία μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών με απαρχαιωμένα ή ανύπαρκτα συστήματα και απουσία λύσεων. Στον υπόλοιπο, όμως, κόσμο ο σιδηροδρομικός τομέας κάνει άλματα προόδου καθώς όλα δείχνουν πως το μέλλον των μεταφορών εστιάζεται στον Σιδηρόδρομο…
Νέες τεχνολογίες επιτρέπουν την κατασκευή διαφόρων ειδών τρένα που κινούνται με πολύ μεγάλες ταχύτητες μειώνοντας πολύ τους χρόνους των ταξιδιών προσφέροντας παράλληλα ιδανικές συνθήκες στους επιβάτες αλλά και το περιβάλλον αφού αυτή η νέα γενιά τρένων δεν εκπέμπουν ρύπους.
Η σιδηροδρομική εταιρεία Brightline ανακοίνωσε μια συμφωνία, στα τέλη Φεβρουαρίου με μια ομάδα σωματείων εργαζομένων σιδηροδρόμων, την κατασκευή ενός τρένου υψηλής ταχύτητας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα συνδέει το Λας Βέγκας με το Λος Άντζελες.
Η συμφωνία της Brightline — που έγινε με το High Speed Rail Labor Coalition, μια συλλογικότητα 13 σιδηροδρομικών συνδικάτων που εκπροσωπούν πάνω από 160.000 σιδηροδρόμους σε εμπορευματικές και επιβατικές σιδηροδρομικές γραμμές — φωτίζει την ανάπτυξη μιας σιδηροδρομικής γραμμής 218 μιλίων μεταξύ των δύο πόλεων, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας. .
«Το πρώτο σιδηροδρομικό σύστημα υψηλής ταχύτητας της χώρας μας θα λειτουργεί και θα συντηρείται από συνδικαλιστικούς εργάτες, μια δήλωση της δύναμης του αμερικανικού εργατικού δυναμικού», δήλωσε ο Mike Reininger, Διευθύνων Σύμβουλος της Brightline Holdings.
Ο Reininger συνέχισε: «Ως το πιο έτοιμο για φτυάρι σιδηροδρομικό έργο υψηλής ταχύτητας στις Ηνωμένες Πολιτείες, βρισκόμαστε ένα βήμα πιο κοντά στην εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού έναντι των έργων διαμετακόμισης και υποδομής σε όλο τον κόσμο και είμαστε περήφανοι που χρησιμοποιούμε τους πιο εξειδικευμένους εργάτες της Αμερικής για να φτάσουμε εκεί.”
Η Brightline εκτιμά ότι το έργο “Brightline West” θα έχει οικονομικό αντίκτυπο περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην περιοχή, δημιουργώντας περίπου 35.000 θέσεις εργασίας στις κατασκευές, καθώς και 1.000 μόνιμες θέσεις εργασίας σε στάσεις κατά μήκος της γραμμής στη Νότια Καλιφόρνια.
Η εταιρεία εκτιμά επίσης ότι το έργο Brightline West θα μπορούσε να προσελκύσει περίπου 12 εκατομμύρια από τα 50 εκατομμύρια ταξίδια μονής διαδρομής που πραγματοποιούνται ετησίως μεταξύ Λας Βέγκας και Λος Άντζελες ετησίως, το 85% των οποίων γίνεται με λεωφορείο ή αυτοκίνητο.
Η Brightline είπε ότι πιστεύει ότι η απομάκρυνση από τα ταξίδια με αυτοκίνητο και λεωφορείο θα έχει ως αποτέλεσμα περίπου 400.000 τόνους λιγότερους διοξειδίου του άνθρακα, το πιο κοινό αέριο του θερμοκηπίου, από τη διάθεση στην ατμόσφαιρα ετησίως.
Ένα στέλεχος της Brightline είπε στο SFGate ότι η εταιρεία αναμένει να σημειώσει επιτυχία φέτος και ελπίζει να ολοκληρώσει την κατασκευή το 2027.
Το τρένο θα είναι τελικά σε θέση να ταξιδεύει περίπου 200 μίλια την ώρα, που σημαίνει ότι ένα ταξίδι σε ολόκληρη τη γραμμή των 218 μιλίων θα διαρκούσε λίγο περισσότερο από μία ώρα. Ένας τουριστικός ιστότοπος του Λας Βέγκας εκτιμά ότι ένα ταξίδι από το Λος Άντζελες στο Λας Βέγκας με αυτοκίνητο διαρκεί κατά μέσο όρο τέσσερις ώρες, ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας.
Η σιδηροδρομική γραμμή πρόκειται να ξεκινήσει από το Λας Βέγκας στο Λος Άντζελες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας. Το δελτίο τύπου ανέφερε ότι η σιδηροδρομική γραμμή θα έχει στάσεις στο Rancho Cucamonga, Apple Valley και Hesperia, Καλιφόρνια.
Η Brightline λειτουργεί επί του παρόντος μια σιδηροδρομική υπηρεσία που έχει πολλούς σταθμούς σε όλη τη Φλόριντα και πρόκειται επίσης να ανοίξει μια επέκταση φέτος που θα συνδέει την Disney World στο Ορλάντο με τους υπάρχοντες σταθμούς της στο Μαϊάμι και το Φορτ Λόντερντεϊλ, μεταξύ άλλων.