Τραγωδία χωρίς τιμωρία – Κύμα οργής στην κοινωνία για τα Τέμπη

Τραγωδία χωρίς τιμωρία – Κύμα οργής στην κοινωνία για τα Τέμπη

–Σοκ προκαλούν οι αποκαλύψεις για τις ελλείψεις και το «μπάχαλο» στον ΟΣΕ

Υπό το κράτος της οδύνης για την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών συνεχίζει να κινείται η χώρα, πέντε 24ωρα μετά το –πρωτοφανές στα χρονικά– πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα. Η ελληνική κοινωνία εξακολουθεί να βρίσκεται σε κατάσταση σοκ. Δεκάδες άνθρωποι (σύμφωνα με τον τελευταίο, αλλά όχι οριστικό απολογισμό) έχασαν εντελώς άδικα τη ζωή τους.

Στην πλειονότητά τους νέα παιδιά, πάνω που άνοιγαν τα φτερά τους στο μέλλον. Δεκάδες ανθρώπινες ψυχές θάφτηκαν κά­τω από τα συντρίμμια των τρένων που συγκρούστηκαν με σφοδρότητα, κάτω από τις στάχτες της φωτιάς που ακολούθησε. Βυθίζοντας έτσι σε βαρύ πένθος δεκάδες οικογένειες, και μαζί ολόκληρη τη χώρα. Τα «γιατί;», «γιατί μια ακόμη τραγωδία;» είναι αμείλικτα, αιωρούνται σαν πέλεκυς πάνω από τα κεφάλια των υπεύθυνων για ένα διαχρονικό έγκλημα. Χωρίς τιμωρία.

Και αν στην προκειμένη περίπτωση το ανθρώπινο λάθος (σταθμάρχης) φαίνεται να διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο στη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων, διαχρονική είναι η ευθύνη των κομμάτων που κυβέρνησαν τον τόπο τα τελευταία 40 χρόνια. Που δεν μερίμνησαν για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων, με την εγκατάσταση και τη λειτουργία προηγμένης τεχνολογίας, που να καθιστά απίθανη, αλλά πάντως αποτρέψιμη μια ανθρώπινη αστοχία.

Καμιά από τις κυβερνήσεις δεν φρόντισε για την ε­γκατάσταση των συστημάτων ειδοποίησης, που υπάρχουν στους σιδηροδρόμους όλης της Ευρώπης. Όπου ο έλεγχος των κινήσεων των τρένων γίνεται με ψηφιακό τρόπο, που σημαίνει ότι η αντίδραση (παρέμβαση) μπορεί να είναι άμεση και να διορθώσει τυχόν ανθρώπινο λάθος. Οι σχετικές συμβάσεις για την προμήθεια του εν λόγω συστήματος υπεγράφησαν το 2007, αλλά έκτοτε δεν υπήρξε καμιά συνέχεια. Με συνέπεια σήμερα η διαχείριση της κίνησης των τρένων να γίνεται με τον… παραδοσιακό τρόπο, μέσω ασυρμάτου και από σταθμάρχη σε σταθμάρχη. Το 2010, η τότε κυβέρνηση ψήφισε έναν νόμο που προέβλεπε την αναδιάρθρωση και την εξυγίανση του ΟΣΕ. Ο νόμος αυτός έμεινε στα χαρτιά και επτά χρόνια αργότερα ήρθε η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων. Χωρίς, από ό,τι έδειξαν τα τελευταία δραματικά γεγονότα, αυτό να αλλάξει προς το καλύτερο την όλη κατάσταση.

Το δίκτυο εγκαταλελειμμένο, προβληματικό το τροχαίο υλικό, κομμένα καλώδια κ.λπ., ρουσφετολογικές προσλήψεις, λάθος άτομα σε κρίσιμες (νευραλγικές) θέσεις.

Ευθύνες πρόσθετες έχει η παρούσα κυβέρνηση, όχι μόνο διότι ακολούθησε την πεπατημένη των προηγούμενων, δεν πήρε γενναία μέτρα για τον εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου. Επιπλέον αγνόησε τις προειδοποιήσεις των συνδικαλιστών του ΟΣΕ –και όχι μόνο– για τους κινδύνους που εγκυμονούσε το προβληματικό υλικό και οι ρουσφετολογικές προσλήψεις.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Σχολιάστε εδώ