Γιώργος Λαμπρούλης στο “Π”: Προδιαγεγραμμένο έγκλημα

Γιώργος Λαμπρούλης στο “Π”: Προδιαγεγραμμένο έγκλημα

Του
ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥΛΗ
Βουλευτή του ΚΚΕ, Αντιπροέδρου της Βουλής


Στις 7 Φεβρουαρίου, η παράταξη στην οποία συμμετέχουν οι κομμουνιστές συνδικαλιστές στον κλάδο των σιδηροδρομικών δημοσίευσε μια ανακοίνωση που έκρουε για πολλοστή φορά τον κώδωνα του κινδύνου για την επικίνδυνη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, η οποία οδηγούσε σε συνεχή μικρότερα και μεγαλύτερα ατυχήματα, και δήλωνε: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις…».

Δεν ήταν η πρώτη προειδοποίηση. Είχε προηγηθεί η παραίτηση στελέχους της ΕΡΓΟΣΕ, λόγω διαφωνίας του σε θέματα που αφορούσαν την ασφάλεια των συρμών, που θα κυκλοφορούν «με 200 km/h, χωρίς (…) να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής», όπως έγραφε χαρακτηριστικά στην επιστολή του, καθώς και εξώδικα από συνδικαλιστικές ενώσεις.

Μόλις πέντε μέρες πριν από το πολύνεκρο δυστύχημα της Τετάρτης, ένα άλλο τρένο της Hellenic Train είχε πάρει φωτιά εν κινήσει κοντά στον σταθμό της Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας του Ιανουαρίου του 2022, 300 επιβάτες είχαν εγκλωβιστεί για 18 ώρες σε δύο αμαξοστοιχίες στην Οινόη λόγω βλάβης, ενώ 11 τραυματίστηκαν από πρόσκρουση.

Κατά συνέπεια, τουλάχιστον σε αυτήν την περίπτωση, είναι σαφές ότι δεν μπορεί να «περπατήσει» το γνωστό αφήγημα που τα ρίχνει όλα στην υπαρκτή «ατομική ευθύνη», δηλαδή στο «ανθρώπινο λάθος», όπως ακούσαμε και στη δήλωση του πρωθυπουργού τη μέρα της τραγωδίας.

Όλοι αντιλαμβάνονται ότι την εποχή που ακόμα και πολλά ιδιωτικά ΙΧ έχουν συστήματα αυτόματης αποφυγής εμποδίων, δεν μπορεί ένα λάθος του σταθμάρχη να οδηγεί σε σύγκρουση αμαξοστοιχιών που μεταφέρουν τόσο κόσμο! Την εποχή που μπορείς να δεις σε ποιο ακριβώς σημείο βρίσκεται ο διανομέας που σου φέρνει το φαγητό, δεν είναι δυνατόν να μην ξέρει κανείς πού ακριβώς βρίσκεται ένα τρένο, μέχρι αυτό να εμφανιστεί στον σταθμό και να το δει ο σταθμάρχης!

Οι ευθύνες είναι τεράστιες και διαχρονικές και φυσικά δεν παραγράφονται με την παραίτηση ενός υπουργού. Συγκεκριμένα:

Αφορούν την κρατική υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ την εποχή που ήταν ολόκληρος στο Δημόσιο και του τμήματος του παραμένει στο Δημόσιο μέχρι σήμερα. Χαρακτηριστικά, για το 2022, από τα 50 εκατ. ευρώ που απαιτούνταν για προληπτική συντήρηση των υποδομών του ΟΣΕ δόθηκαν από το υπουργείο Μεταφορών μόλις 25 εκατ., που αρκούσαν μόνο για διορθωτική συντήρηση. Την ίδια ώρα βέβαια, η ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει 130 εκατ. ευρώ ετήσια έσοδα, ενώ επιδοτείται με 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο, τόσο από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, που ολοκλήρωσε την πώληση, όσο και από την προηγούμενη, του ΣΥΡΙΖΑ, που την υπέγραψε και την ξεκίνησε.

Αφορούν την κατάτμηση του συγκοινωνιακού έργου σε πολλές εταιρείες-κομμάτια, διαδικασία που ξεκίνησε από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας λαβύρινθος ευθυνών και ασυνεννοησίας.

Αφορούν την απόλυση εργαζομένων (120 το 2019), την εντατικοποίηση της εργασίας (το 2018 υπογράφεται σύμβαση εργασίας που προβλέπει διευθέτηση, πολύ πριν από τον «νόμο Χατζηδάκη», με συνεχόμενη εργασία μέχρι και εννιά ημερών), την εισαγωγή ελαστικών σχέσεων απασχόλησης. Πρόκειται για παράγοντες που αποτελούν το καλύτερο θερμοκήπιο για να έρθουν στη συνέχεια και τα ανθρώπινα λάθη, στα οποία ένας εξαντλημένος ή άπειρος εργαζόμενος είναι πολύ πιο επιρρεπής.

Η θλίψη για τα θύματα, η συγκινητική αλληλεγγύη εκατοντάδων ανθρώπων, που έσπευσαν να προσφέρουν αίμα για τους τραυματίες, χρειάζεται να μεταφραστεί σε οργανωμένο αγώνα για δημόσιες, ασφαλείς, ποιοτικές και προσιτές μεταφορές για τον λαό και τη νεολαία.

Εμπόδιο σε αυτό μπαίνουν οι κοινές δεσμεύσεις όλων των άλλων κομμάτων στην παραπάνω πολιτική, που αντιμετωπίζει τις μεταφορές ως πεδίο κερδοφορίας και την ασφάλεια των επιβατών ως κόστος. Το ΚΚΕ θα μπει μπροστά σε αυτόν τον αγώνα, όπως έκανε πάντα.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Φωτό: in.gr


Σχολιάστε εδώ