Ελλάδα στο Δικαστήριο της ΕΕ για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο

Ελλάδα στο Δικαστήριο της ΕΕ για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο

♣ Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της ΕΕ επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο.

Όπως αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επίτροπη, η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.

Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος).

Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ.

Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε τώρα να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ιστορικό

Η υποχρέωση σύναψης και δημοσίευσης συμβατικών συμφωνιών μεταξύ εθνικών αρμόδιων αρχών και διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής αποτελεί σημαντικό στοιχείο της οδηγίας για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο. Οι συμφωνίες αυτές περιλαμβάνουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κράτους μέλους και του διαχειριστή ή των διαχειριστών υποδομής.

Καλύπτουν όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής, τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους μέλους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών και τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών σε λειτουργίες. Περιλαμβάνουν επίσης διορθωτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε περίπτωση που ένα από τα μέρη παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης. Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποίο καθιστά προβλέψιμη τη δημόσια χρηματοδότηση.

♣ Πρόστιμα ύψους 32 εκατ. ευρώ και 11.871 κυρώσεις σε 11 μήνες επέβαλε η Επιθεώρηση Εργασίας για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας μετά από 59.476 ελέγχους. Σχεδόν οι μισές παραβάσεις αφορούσαν μη ανάρτηση πινάκων προσωπικού και ωρών απασχόλησης.

♣ Ο τζίρος των επιχειρήσεων εκτινάχθηκε το 2022 στα 461,24 δισ. ευρώ λόγω της ακρίβειας, σημειώνο­ντας αύξηση 35,5% σε σύγκριση με το 2021.

♣ Ζημία 29 δισ. λιρών είχε η βρετανική οικονομία λόγω του Brexit. Το κύμα των επενδύσεων σταμάτησε το 2016, αμέσως μετά το δημοψήφισμα.

♣ Προχωράει το σχέδιο στήριξης των ευάλωτων νοικοκυριών με στεγαστικό δάνειο. Ήδη έχουν κατατεθεί 14.000 αιτήσεις νοικοκυριών για επιδότηση της δόσης του δανείου τους με υποθήκη την πρώτη τους κατοικία. Η πλατφόρμα έχει ανοίξει από την 1η Φεβρουαρίου και με βάση τις εκτιμήσεις των τραπεζών οι δικαιούχοι ανέρχονται σε 25.000 – 30.000. Το σχέδιο στήριξης προβλέπει επιδότηση κατά 50% της αύξησης της δόσης λόγω της ανόδου των επιτοκίων.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Σχολιάστε εδώ