«Το μενού του έρωτα» και άλλες 14 μοναδικές, αξεπέραστες διαφορετικές ιστορίες αγάπης
Το μενού του έρωτα και άλλες 14 μοναδικές, αξεπέραστες, διαφορετικές ιστορίες αγάπης
Από την κουζίνα ενός μικρού εστιατορίου στο Παρίσι ως την Αθήνα των πρώτων μεταπολιτευτικών χρόνων, από την αρχαία Σπάρτη ως τη Νάπολη, από την ακτή του Ντόρσετ ως την έρημο Σαχάρα, από τα χρόνια της αθωότητας ως τα 80+.
Το μενού του έρωτα
του Νικολά Μπαρρό
Μτφρ.: Πελαγία Τσινάρη
Μια μαγευτική ερωτική ιστορία που εκτυλίσσεται μεταξύ κουζίνας και λογοτεχνίας. Η πολυαναμενόμενη συνέχεια του μπεστ σέλερ Η εποχή των κερασιών.
Η εποχή των κερασιών
του Νικολά Μπαρρό
Μτφρ.: Βασιλική Κνήτου
«Πέρυσι τον Νοέµβριο ένα βιβλίο µού έσωσε τη ζωή. Ξέρω πως τώρα ακούγεται απίστευτο. Κάποιοι ίσως θεωρήσουν υπερβολικό αυτό που λέω ή και µελοδραµατικό. Κι όµως, έτσι ακριβώς συνέβη».
Μια ολέθρια Παρασκευή του Νοέµβρη, τη στιγµή που η Ορελί είναι πιο δυστυχισµένη από ποτέ άλλοτε στη ζωή της, πέφτει στα χέρια της, σ’ ένα βιβλιοπωλείο, ένα µυθιστόρηµα. Ξεφυλλίζοντάς το, ανακαλύπτει έκπληκτη µία πρόταση όπου περιγράφεται όχι µόνο το ίδιο της το εστιατόριο, αλλά και µία γυναίκα στην οποία η Ορελί αναγνωρίζει τον εαυτό της. Αφού διαβάσει ολόκληρο το βιβλίο, η Ορελί θα θελήσει να γνωρίσει οπωσδήποτε τον συγγραφέα του. Η επιθυµία της, όµως, αποδεικνύεται δύσκολο —για να µην πούµε σχεδόν αδύνατον— να πραγµατοποιηθεί.
Τζιοκόντα
του Νίκου Α. Κοκάντζη
Η αληθινή ιστορία του πρώτου έρωτα δυο νέων στη Θεσσαλονίκη τα χρόνια της γερμανικής Κατοχής, ενός έρωτα που διακόπτεται βίαια όταν η Τζιοκόντα, μαζί με την οικογένειά της παίρνει, όπως και πάρα πολλοί άλλοι Εβραίοι της πόλης, τον δρόμο χωρίς επιστροφή, τον δρόμο για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Η Τζιοκόντα είναι η ιστορία πάθους που έζησε στη Θεσσαλονίκη την εποχή της γερμανικής κατοχής ο έφηβος τότε Νίκος Κοκάντζης με μια νεαρή εβραιοπούλα. Η αφήγησή του περνάει από την παρθενική ανακάλυψη του θάμπους της σάρκας (ένα Άσμα Ασμάτων της αφύπνισης της επιθυμίας, της τελετουργίας των χαδιών) στη συνειδητοποίηση ότι οι συναντήσεις τους είναι πράξεις αντίστασης, κι από κει στην «αναχώρηση» της Τζιοκόντας και των δικών της για τους θαλάμους αερίων. Ο Κοκάντζης δεν είχε το κουράγιο να γράψει αυτό το βιβλίο παρά τριάντα χρόνια μετά! Η Τζιοκόντα του Νίκου Κοκάντζη πρωτοκυκλοφόρησε το 1975 και από τότε επανεκδίδεται συνέχεια.
Όμορφε κόσμε, πού είσαι
Μτφρ.: Στέλλα Κάσδαγλη
Η Άλις, ο Φίλιξ, η Αϊλίν και ο Σάιμον είναι ακόμα νέοι — όμως η ζωή τούς προσπερνάει σιγά σιγά. Ερωτεύονται ο ένας τον άλλο, εξαπατούν ο ένας τον άλλο, σμίγουν, χωρίζουν. Τους προβληματίζουν το σεξ, η φιλία, ο κόσμος στον οποίο ζουν. Βρίσκονται άραγε μέσα στο τελευταίο «φωτεινό δωμάτιο» πριν πέσει για πάντα το σκοτάδι; Γίνονται μήπως αυτόπτες μάρτυρες κάποιας μεγάλης αλλαγής; Θα βρουν τον τρόπο να πιστέψουν ότι όντως υπάρχει ένας όμορφος κόσμος;
> Νο 1 στη λίστα ευπώλητων των Sunday Times
> Μυθιστόρημα της Χρονιάς στα An Post Irish Book Awards
Στην ακτή
Μτφρ.: Ελένη Ηλιοπούλου
Ιούλιος του 1962. Ο Έντουαρντ και η Φλόρενς, δύο αθώοι νεαροί νιόπαντροι, φτάνουν στο ξενοδοχείο τους στην ακτή του Ντόρσετ. Καθώς δειπνούν στα δωμάτιά τους, παλεύουν να καταπνίξουν τους κρυφούς τους φόβους για τη γαμήλια νύχτα που έρχεται… Το Στην ακτή είναι ένα ακόμη αριστούργημα από τον Ίαν ΜακΓιούαν — μια ιστορία για το πώς μπορούν ολόκληρες ζωές να μεταμορφωθούν από μια χειρονομία που δεν έγινε ή μια λέξη που δεν ειπώθηκε ποτέ.
O Άγγλος ασθενής
Μτφρ.: Άννα Παπασταύρου
Τέλος του Β’ Παγκόσμιου πολέμου, σε μια εγκαταλειμμένη ιταλική βίλα. Μια νοσοκόμα, η Χάνα, εξαντλημένη από τον θάνατο, φροντίζει πεισματικά τον τελευταίο επιζώντα ασθενή της. Ένας κλέφτης, ο Καραβάτζο, προσπαθεί να ανασυνθέσει την ταυτότητά του, τώρα που τα χέρια του έχουν ακρωτηριαστεί. Ένας Ινδός σκαπανέας, ο Κιπ, ψάχνει για κρυμμένες βόμβες μέσα σ’ ένα τοπίο όπου κανένα σημείο δεν είναι ασφαλές. Και στο κέντρο αυτού του λαβύρινθου ο Άγγλος ασθενής, χωρίς πρόσωπο μέσα στα φριχτά του εγκαύματα, ένας άντρας που είναι συνάμα γρίφος και πρόκληση για τους συντρόφους του, και του οποίου οι αναμνήσεις της δοκιμασίας, της διάσωσης και της προδοσίας φωτίζουν το βιβλίο σαν φλογερές αστραπές.
Το εμβληματικό βιβλίο του Μάικλ Οντάατζε πρωτοκυκλοφόρησε το 1992, τιμήθηκε με το βραβείο Booker, μεταφράζεται έκτοτε συνεχώς σε περισσότερες από 45 γλώσσες και το 2018 τιμήθηκε με το Golden Booker, το επετειακό βραβείο για το καλύτερο βιβλίο στα πενήντα χρόνια του θεσμού. Μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Άντονυ Μινγκέλλα με πρωταγωνιστές τους Ρέιφ Φάινς, Κάθριν Σκοτ Τόμας και Ζυλιέτ Μπινός.
Η ταινία απέσπασε 9 βραβεία Όσκαρ, καθώς και 5 βραβεία BAFTA και 2 Χρυσές Σφαίρες.
Μετάξι
Μτφρ.: Λένα Ταχμαζίδου
Το Μετάξι είναι μια ιστορία. Αρχίζει με έναν άντρα που διασχίζει τον κόσμο και τελειώνει με μια λίμνη που βρίσκεται εκεί, μια μέρα με αέρα. Ο άντρας λέγεται Ερβέ Ζονκούρ. Δεν είναι γνωστό πώς λέγεται η λίμνη. Όλες οι ιστορίες έχουν τη μουσική τους. Αυτή έχει μια μουσική λευκή. Έχει σημασία να το πούμε, γιατί η λευκή μουσική είναι μια μουσική παράξενη, μερικές φορές σε αναστατώνει… Είναι σαν ν’ ακούς να παίζουν τη σιωπή, και αυτούς που τη χορεύουν καλά τους κοιτάζεις και μοιάζουν ακίνητοι. Είναι εξαιρετικά δύσκολη η λευκή μουσική.
Η πλωτή πόλη
O Mάρκος, σαραντάρης με ακαδημαϊκή καριέρα και συγγραφική δράση, νυμφευμένος στο Παρίσι, με δύο παιδιά, συναντά την 28χρονη Όλγα, ανερχόμενη ηθοποιό που, ύστερα από έναν αποτυχημένο γάμο, ζει μόνη στην Aθήνα, και περνούν μαζί ένα αλησμόνητο δεκαήμερο. Έκτοτε, οι δύο ήρωες αρχίζουν να ακροβατούν επικίνδυνα στα σχοινιά της επιθυμίας που οι ίδιοι τεντώνουν: εκείνος πάντα με δίχτυ ασφαλείας, εκείνη αδιάκοπα φλερτάροντας με τη σκοτεινή γοητεία του κενού… H συγγραφέας περιγράφει τον διάπλου των δύο εραστών, συνδυάζοντας την αναλυτική οξυδέρκεια με τη συνθετική μαεστρία. O αναστοχασμός πάνω στην αμφιθυμία και αμφισημία του συναισθήματος επιτυγχάνεται με λεπτουργικές μετατοπίσεις στην κλίμακα του χρόνου.
Σερενάτα
Μτφρ.: Θάνος Ζαράγκαλης
Όλα ξεκινούν μια κρύα ημέρα του Φεβρουαρίου του 2001, όταν η Μάγια Ντουράν, τριάντα έξι ετών, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του Πανεπιστημίου της Ιστανμπούλ, υποδέχεται στο αεροδρόμιο της πόλης τον γερμανικής καταγωγής Αμερικανό καθηγητή Μαξιμίλιαν Βάγκνερ, ετών ογδόντα επτά.
Εκτελώντας την επιθυμία του καθηγητή, ο οποίος δίδαξε στο ίδιο Πανεπιστήμιο τη δεκαετία του ’30, η Μάγια τον οδηγεί σε μια παραλιακή κωμόπολη έξω από την Κωνσταντινούπολη. Εκεί όπου το 1941 ένα καράβι γεμάτο Εβραίους βυθίστηκε από τους Ρώσους στα παγωμένα νερά της Μαύρης Θάλασσας… Εκεί που θα αρχίσει τώρα να ξετυλίγεται το νήμα μιας μοναδικής ιστορίας αγάπης στη δίνη μιας μεγάλης τραγωδίας της ιστορίας του 20ού αιώνα. Και η Μάγια θα γίνει για πρώτη φορά κοινωνός μυστικών που αφορούν την ίδια της την οικογένεια…
Μια τελευταία επιστολή αγάπης
Ο Τάκης Γαζής σκοτώνεται σε τροχαίο πριν δει τυπωμένο το μοναδικό μυθιστόρημά του: μια ιστορία αγάπης μεταξύ δυο αταίριαστων ανθρώπων στην Αθήνα του millennium.
Η τύχη του κειμένου του φέρνει αντιμέτωπες τη γυναίκα του, η οποία θέλει να το εξαφανίσει, και την επιμελήτρια και ερωμένη του, που προσπαθεί να το εκδώσει. Τι σημαίνει άραγε το μυθιστόρημα για την καθεμιά και πόσο μπορούν να αναγνωρίσουν τον εαυτό τους στους χαρακτήρες του; Τις βοηθά να προχωρήσουν στην επόμενη μέρα;
Μέρες εγκατάλειψης
Μτφρ.: Σταύρος Παπασταύρου
Μια γυναίκα, νέα ακόµη, ήρεµη και ικανοποιηµένη απ’ τη ζωή της, κάθε άλλο παρά αδρανής µέσα στον ασφαλή κύκλο της οικογένειας στο ωραίο τους σπίτι στο Τορίνο, εγκαταλείπεται ξαφνικά από τον σύζυγό της. H Όλγα τότε βυθίζεται σε µια σκοτεινή, αρχέγονη άβυσσο. Μένοντας µόνη µε δυο παιδιά κι έναν σκύλο, σηµαδεµένη βαθιά από τον πόνο και την ταπείνωση, καταλήγει να στροβιλίζεται ανάµεσα στα φαντάσµατα των παιδικών της χρόνων στη Νάπολη. Από τούτο το σηµείο αρχίζει µια καταστροφική πτώση που κόβει την ανάσα, µια αφήγηση που αιχµαλωτίζει, παρασέρνοντας τον αναγνώστη στα µύχια βάθη της γυναικείας εµπειρίας.
Ο βασιλιάς της
του Χρήστου Α. Χωμενίδη
«Δεν ήταν για σένα, Μενέλαε, η Ελένη…» µου ’χε πει κάποτε ο Οδυσσέας.
«Για κανέναν δεν ήταν. Τέτοια οµορφιά πόσο να την αντέξεις;»
Ακούγονταν πειστικά τα λόγια του. Ότι µε έπνιγε η καλλονή της ή το πένθος της ή η µπερδεµένη, αξεδίψαστη ψυχή της. Έπειθαν. Μα δεν ίσχυαν. Ακούστε τη δική µου αλήθεια.
Την άφησα να φύγει επειδή την αγαπούσα. Και ήξερα, ένιωθα, λαχταρούσα να ξαναρχίσει τη ζωή της αλλιώς. Τι θα πει αγαπάω; Ανάθεµα αν έχετε προφέρει αυτό το ρήµα πέντε φορές σε όλη σας τη ζωή, τις τέσσερις για τη µάνα σας. Το τρέµετε — σας έχουν µάθει να το τρέµετε. Αγαπάω σηµαίνει γίνοµαι εκείνη που αγαπάω. Η µοίρα της δική µου µοίρα. Αν πέθαινε η Ελένη, θα θαβόταν η καρδιά µου. Όταν την είδα να σαλπάρει µε τον Πάρη, φρέσκος αέρας, δροσερός, φύσηξε εντός µου.
Έρωτας στα 80+
Μια ερωτική αυτοβιογραφία του Νίκου Δήμου
Η ιστορία ενός έρωτα που κρατάει σαράντα πέντε χρόνια με αμείωτη ένταση και καθημερινό πάθος. Από τον Νίκο Δήµου, συγγραφέα 63 βιβλίων (ποίηση, πεζά, σάτιρα, δοκίµια), που έχουν πουλήσει µισό εκατοµµύριο αντίτυπα και έχουν µεταφραστεί σε 11 γλώσσες.
Μικρή φιλοσοφία του έρωτα
του Αλαίν Ντε Μποττόν
Μτφρ.: Γιάννης Ανδρέου
H Μικρή φιλοσοφία του έρωτα είναι ένα πρωτότυπο ερωτικό μυθιστόρημα που περιγράφει με χαριτωμένο τρόπο το πώς ζούμε κι ερωτευόμαστε σήμερα. Περνώντας από τον Αριστοτέλη στον Βιτγκενστάιν και στον Γκράουτσο Μαρξ, και από την Ιστορία στη θρησκεία, ο Βρετανός συγγραφέας Αλαίν ντε Μποττόν χαρτογραφεί την πορεία μιας ερωτικής σχέσης από το πρώτο φιλί ως τους καβγάδες και τη συμφιλίωση, από την οικειότητα και την τρυφερότητα ως την απομάκρυνση, την αγωνία και την πίκρα του χωρισμού. Η Μικρή φιλοσοφία του έρωτα εξετάζει με σύγχρονο βλέμμα τα πανάρχαια διλήμματα της καρδιάς.
Πενήντα αποχρώσεις του γκρι
της E L James
Μτφρ.: Τιτίνα Σπερελάκη
Το πρώτο βιβλίο της ερωτικής τριλογίας των Πενήντα αποχρώσεων του γκρι.
Η φοιτήτρια λογοτεχνίας Αναστάζια Στιλ παίρνει συνέντευξη, για το περιοδικό του Πανεπιστημίου, από τον επιτυχημένο επιχειρηματία Κρίστιαν Γκρέυ. Νιώθει αμέσως τη δύναμη της γοητείας του, αλλά ταυτόχρονα η σκέψη του της προκαλεί βαθιά ανασφάλεια. Πεπεισμένη ότι η συνάντησή τους δεν πήγε καλά, προσπαθεί να τον βγάλει από το μυαλό της — ώσπου εκείνος εμφανίζεται αναπάντεχα στο μαγαζί όπου δουλεύει και της προτείνει να βγουν…
H Αναστάζια σοκάρεται μόλις συνειδητοποιεί πόσο πολύ επιθυμεί αυτόν τον άνδρα. Και, όταν εκείνος την προειδοποιεί να μείνει σε απόσταση, αυτό την κάνει να τον θέλει ακόμα περισσότερο.
Όμως ο Γκρέυ βασανίζεται από τους δικούς του δαίμονες και η ανάγκη να εξουσιάζει τον κυριεύει. Καθώς ξεκινούν μια παθιασμένη ερωτική σχέση, η Αναστάζια ανακαλύπτει περισσότερα για τις δικές της επιθυμίες καθώς και για τα σκοτεινά μυστικά που ο Γκρέυ κρατά κρυμμένα…
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ