Στέφανος Γκίκας στο “Π”: Η Κέρκυρα μετατρέπεται σε Κέντρο Θαλάσσιου Τουρισμού
Του
ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΩΤ. ΓΚΙΚΑ
Βουλευτή Κέρκυρας της ΝΔ
Ένας πασίγνωστος τουριστικός προορισμός, όπως είναι η Κέρκυρα, δεν πρέπει να εφησυχάζει, αφού το περιβάλλον που δραστηριοποιείται είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό. Ο κάθε τουριστικός προορισμός έχει περιθώρια περαιτέρω εξέλιξης και ανάδειξης των φυσικών και πολιτιστικών του χαρακτηριστικών και ιδιαιτεροτήτων, όπως είναι και η επένδυση σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Σε αυτό το πλαίσιο, το 2018 εντάξαμε στο προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας την περαιτέρω ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, διατυπώνοντας μάλιστα τον φιλόδοξο, αλλά υλοποιήσιμο στόχο, η Κέρκυρα να καταστεί Κέντρο Θαλάσσιου Τουρισμού για τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Το σχέδιο έλαβε γρήγορα την έγκριση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και άμεσα ξεκίνησε η στενή και αποτελεσματική συνεργασία των συναρμοδίων υπουργείων για την υλοποίησή του.
Το σχέδιό μας προβλέπει τη δημιουργία 6 + 2 νέων μαρίνων στον Νομό Κέρκυρας. Συγκεκριμένα, στον λιμένα της Κέρκυρας θα αναπτυχθεί μαρίνα για μεγάλα σκάφη αναψυχής, τύπου Mega Yacht. Σύντομα το ΤΑΙΠΕΔ ολοκληρώνει τη β’ φάση του μεγάλου διεθνούς διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου-επενδυτή, για ένα έργο το οποίο θα αναπτυχθεί σε 40 στρέμματα χερσαίας ζώνης, ενώ στις εγκαταστάσεις θα δημιουργηθούν επιχειρήσεις εστίασης, ψυχαγωγίας κ.ά.
Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει δημοσιεύσει το teaser του διαγωνισμού για τη μαρίνα της Λευκίμμης, στη Νότια Κέρκυρα. Σχεδιάζεται η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων που εξυπηρετούν την ακτοπλοϊκή σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα και η παράλληλη δημιουργία ενός σύγχρονου και λειτουργικού τουριστικού λιμένα, με δυνατότητα φιλοξενίας περισσότερων από 150 σκαφών αναψυχής, μήκους έως 50 μ. Η μαρίνα της Λευκίμμης θα διαθέτει χερσαία ζώνη 31 στρεμμάτων.
Στη Βόρεια Κέρκυρα τώρα, θα αναπτυχθεί η μαρίνα της Ημερολιάς, με το master plan του έργου να έχει ολοκληρωθεί με μέριμνα του ΤΑΙΠΕΔ. Έχουν μάλιστα προσληφθεί τεχνικοί, οικονομικοί και νομικοί σύμβουλοι για την προετοιμασία του φακέλου του διαγωνισμού.
Με μέριμνα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων πραγματοποιήθηκαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την ολοκλήρωση της κατασκευής τουριστικού καταφυγίου στη θέση Σπηλιά, γνωστό ως μαρίνα «Καφέ Γυαλί», στην πόλη της Κέρκυρας. Ήδη οι εργασίες προχωρούν και το έργο αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του χρόνου.
Αξιολογούνται επίσης και μεγάλα ιδιωτικά projects που συνδυάζουν την ξενοδοχία με τον θαλάσσιο τουρισμό, τα οποία είναι δυνατόν να εκτελεστούν με δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα υπάγονται στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου.
Ο ευρύτερος σχεδιασμός συμπεριλαμβάνει φυσικά και τους Παξούς. Έχουν ήδη εγκριθεί και ξεκινούν άμεσα οι εργασίες για την επέκταση της μαρίνας του Γαΐου με πλωτές προβλήτες και εξέδρες, ενώ ολοκληρώνεται και η μελέτη για τη δημιουργία της μαρίνας της Λάκκας.
Επίσης, ύστερα από μία δεκαετία στασιμότητας, η στενή συνεργασία της κυβέρνησής μας με τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας έκανε δυνατή την παραχώρηση των μαρίνων Μπενιτσών και Αλύπας σε ιδιώτες επενδυτές. Πρόκειται για δύο ξεχωριστά τουριστικά καταφύγια σκαφών που κοσμούν την Κέρκυρα και αποδίδουν έσοδα στον Δήμο.
Δεύτερο σκέλος του ευρύτερου σχεδιασμού μας αποτελεί η αναβάθμιση των λιμένων των Διαποντίων Νήσων και η σύνδεσή τους με τη Βόρεια Κέρκυρα. Στο πλαίσιο αυτό, διασφαλίστηκαν οι πόροι για την αναβάθμιση –εκτελείται ήδη η μελέτη– του λιμένα Αγίου Στεφάνου Αυλιωτών, στη Βόρεια Κέρκυρα, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας σύγχρονος λιμένας που θα συνδέει την Κέρκυρα με τα Διαπόντια Νησιά. Στο προσεχές διάστημα αναμένεται η δημοπράτηση του έργου για την αναβάθμιση του λιμένα Οθωνών, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η μελέτη για τον λιμένα Μαθρακίου. Το έτερο νησί των Διαποντίων Νήσων, η Ερείκουσα, διαθέτει ήδη έναν νέο λιμένα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ακριτών μας.
Η μεγάλη αύξηση των σκαφών που θα ελλιμενίζονται στην ΠΕ Κέρκυρας τα επόμενα χρόνια απαιτεί σίγουρα και την ύπαρξη ενός σύγχρονου Επισκευαστικού Κέντρου Σκαφών – Καρνάγια. Ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας έχει ήδη ορίσει το σημείο όπου θα αναπτυχθούν τα νέα καρνάγια και σύντομα ξεκινούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για τη δρομολόγηση και αυτού του έργου.
Η προεκλογική μας δέσμευση για τη μετατροπή της Κέρκυρας σε Κέντρο Θαλάσσιου Τουρισμού της Νοτιοανατολικής Μεσογείου απαίτησε και απαιτεί τη στενή συνεργασία πολλών συναρμόδιων υπουργείων και φυσικά του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού.
Οι «Σειρήνες» διαψεύδονται και τα έργα προχωρούν και υλοποιούνται εντός χρονοδιαγράμματος. Σε λίγα χρόνια η Κέρκυρα θα αποτελεί Κέντρο Θαλάσσιου Τουρισμού, γεγονός που θα συμβάλει σημαντικά στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και στην ενίσχυση της τοπικής και εθνικής οικονομίας.