Βασ. Κικίλιας στο “Π”: Φωτίσαμε νέους προορισμούς – Ισχυρός πόλος έλξης η Ελλάδα

Βασ. Κικίλιας στο “Π”: Φωτίσαμε νέους προορισμούς – Ισχυρός πόλος έλξης η Ελλάδα


Του
ΒΑΣΙΛΗ ΚΙΚΙΛΙΑ
Υπουργού Τουρισμού


Το 2022, κόντρα σε όλες τις δυσοίωνες προβλέψεις, καταφέραμε να αναβαθμίσουμε το τουριστικό μας προϊόν και να φέρουμε την Ελλάδα στους κορυφαίους προορισμούς όλου του κόσμου. Επομένως, δεν ήταν απλώς μια χρονιά με εξαιρετικές επιδόσεις σε έσοδα και αφίξεις, αλλά αποτέλεσε και έτος- ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό.

Με στρατηγικές συμφωνίες και ανοίγματα σε νέες αγορές, καταφέραμε να προσελκύσουμε high spenders ταξιδιώτες, να φωτίσουμε νέους προορισμούς και, το βασικότερο, να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο. Απόδειξη, τα ρεκόρ σε έσοδα τους μήνες Απρίλιο και Οκτώβριο –ενώ εξίσου εντυπωσιακός αναμένεται να είναι και ο Νοέμβριος–, οι απευθείας πτήσεις από ΗΠΑ, που επεκτάθηκαν μέχρι τις αρχές Γενάρη, αλλά και η κρουαζιέρα, η οποία έφτασε μέχρι τις αρχές του 2023. Η επιμήκυνση της σεζόν σε συνδυασμό με τη στρατηγική μας για προώθηση του city break είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε αφίξεις ταξιδιωτών ακόμα και στην καρδιά του χειμώνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και τη στήριξη της εστίασης και του εμπορίου, σε μια χρονιά που δοκιμάζεται από πληθωρισμό και ακρίβεια όλη η Ευρώπη.

Και μόνο το γεγονός ότι συγκρίνουμε το 2022 των πολλαπλών κρίσεων με το «ανέφελο» 2019 αποδεικνύει την επιτυχία της περασμένης τουριστικής περιόδου. Βέβαια, η επιτυχία αυτή δεν ήρθε αυτόματα, αλλά είναι αποτέλεσμα στρατηγικής, σωστού σχεδιασμού και σκληρής δουλειάς. Τουρίστες από Ευρώπη, ΗΠΑ, Αυστραλία και Καναδά κατέκλυσαν όχι μόνο τα νησιά με ισχυρό brand αλλά και άλλες πανέμορφες περιοχές της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας, ενισχύοντας καταλύματα, εστίαση, εμπόριο και φυσικά τον πρωτογενή τομέα, που με τα προϊόντα του εφοδιάζει όλες αυτές τις επιχειρήσεις. Κάνοντας, λοιπόν, τον απολογισμό της περασμένης χρονιάς και βλέποντας τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για ταξιδιωτικά έσοδα και αφίξεις, αλλά και της ΕΛΣΤΑΤ για τους τζίρους των επιχειρήσεων, μπορούμε να πούμε ότι πετύχαμε τον στόχο μας: Να στηρίξουμε τη μέση ελληνική οικογένεια και την εθνική οικονομία σε μια περίοδο με πολλές αντιξοότητες.

Ταυτόχρονα, η αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος έκανε την Ελλάδα ισχυρό πόλο έλξης για διεθνείς κολοσσούς οι οποίοι επενδύουν στη χώρα μας σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, τουριστικούς λιμένες και θεματικά πάρκα, ενώ και η κυβέρνηση, αξιοποιώντας πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ και το ΠΔΕ, προχωρά σε έργα και υποδομές που θα συμβάλουν καθοριστικά στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Το 2023 συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για την περαιτέρω επέκταση της σεζόν, με στόχο η Ελλάδα να προσελκύει ταξιδιώτες και τους 12 μήνες του έτους. Αναδεικνύουμε τους χειμερινούς μας προορισμούς με στοχευμένες καμπάνιες, προχωράμε σε νέες συμφωνίες με ισχυρούς παίκτες της αγοράς, επενδύουμε σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού (ιαματικός, ιατρικός, θρησκευτικός, καταδυτικός κ.ά.), εστιάζοντας παράλληλα στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη: Στην οικολογία, στην κυκλική οικονομία, στις εναλλακτικές πηγές ενέργειας, στη διαχείριση υδάτινων πόρων, στην προστασία της βιοποικιλότητας, στην ανάδειξη της παράδοσης και της πλούσιας ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Η διαφύλαξη της ταυτότητας της χώρας μας –που την κάνει μοναδικό προορισμό στον κόσμο– αποτελεί χρέος μας για τις επόμενες γενιές. Αυτό θα το καταφέρουμε με ένα πλέγμα παρεμβάσεων, το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά έργων υποδομής, αλλά και στρατηγικές συνεργασιες με διεθνείς οργανισμούς.

Έχοντας, λοιπόν, στο επίκεντρο της πολιτικής μας το τρίπτυχο «βιωσιμότητα – έργα υποδομής – 12μηνος τουρισμός», συνεχίζουμε με αμείωτους ρυθμούς την προσπάθεια για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της χώρας, πάντα με πρωταρχικό μας στόχο την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας και τη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Σχολιάστε εδώ