ΕΒΕΠ: «Ποδαρικό με εκπτώσεις κάνει το εμπόριο»

ΕΒΕΠ: «Ποδαρικό με εκπτώσεις κάνει το εμπόριο»

«Ποδαρικό με εκπτώσεις» κάνει φέτος το λιανικό εμπόριο, αφού τρεις μόλις εργάσιμες μέρες από την αρχή του έτους, ξεκινούν και επίσημα οι χειμερινές εκπτώσεις που αναμένεται να συνεχίσουν να προσελκύουν το καταναλωτικό κοινό για το επόμενο δίμηνο. Παρά τον «κλοιό ακρίβειας και πληθωρισμού» η περυσινή χρονιά έκλεισε με αύξηση της κατανάλωσης και μάλιστα κοντά στο 12%, ενώ εκτιμάται πως συνολικά ο εορταστικός τζίρος αυξήθηκε τον Δεκέμβριο στα 4 δις ευρώ από 3,6 δις ευρώ τις προηγούμενες χρονιές» δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ & ΠΕΣΑ Βασίλης Κορκίδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Και πρόσθεσε: «Από πρόσφατη μάλιστα έρευνα στις αγορές της Αττικής προκύπτει πως οι προτεραιότητες την εορταστική περίοδο από το 55% των καταναλωτών ήταν σε ρούχα και παπούτσια, 45% σε τρόφιμα, 43% σε παιχνίδια, 37% σε καλλυντικά, 28% σε προϊόντα τεχνολογίας, 25% σε επώνυμα προϊόντα, 22% σε ποτά και 20% σε διάφορα δώρα. Την περιόδο των χειμερινών εκπτώσεων οι προτιμήσεις παραμένουν οι ίδιες με μεγαλύτερο όμως ποσοστό στα επώνυμα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης και την προσθήκη «λευκών» συσκευών, ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών, επίπλων και όλα τα είδη σπιτιού, που έχουν πάντα πρωτεύοντα ρόλο στις τακτικές εκπτώσεις. Οι επιχειρήσεις είθισται την περίοδο των εκπτώσεων να παρουσιάζουν προς πώληση τα προϊόντα τους σε πολύ συμφέρουσες τιμές, προσδοκώντας αφενός στο «ξεστοκάρισμα»   των εποχικών ειδών και αφετέρου στη βελτίωση της ρευστότητας τους.

Οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις γίνονται σε μία ιδιαίτερη περίοδο όπου η οικονομία έχει ισχυροποιηθεί με την κυβέρνηση να συνεχίζει την στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, γεγονός που έχει αυξήσει τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου ο οποίος ευελπιστεί σε μία «ζεστή» κίνηση εν μέσω χειμώνα που ακόμα αναμένεται στην Αττική. Ας μην ξεχνάμε ότι το χρονικό εύρος δύο μηνών των εκπτωτικών χαμηλών τιμών, μειώνει έως και μια μονάδα τον πληθωρισμό. Παράλληλα το μεγάλο χρονικό διάστημα δίνει την ευκαιρία στο καταναλωτικό κοινό να αξιοποιήσει το χρόνο, ώστε να αξιολογήσει τα αγαθά τα οποία θέλει να αγοράσει. Το έχουμε πει πάρα πολλές φορές ότι η μεγαλύτερη ανοησία και τιμωρία είναι να προσπαθήσεις να κοροϊδέψεις τον καταναλωτή. Έχει κάνει την έρευνα αγοράς του, μπορεί να το κάνει πάρα πολύ εύκολα online και ό,τι θέλει να αγοράσει το έχει εντοπίσει, το έχει παρακολουθήσει στην τιμή, άρα γνωρίζει εκ των προτέρων τι συμφέρει να αγοράσει. Έχοντας κατά νου ότι θα προσφερθούν σημαντικές εκπτώσεις ο εμπορικός κόσμος ευελπιστεί ότι η κίνηση θα είναι δυναμικά ανάλογη της έναρξης των εκπτωτικών περιόδων προ των περιορισμών της πανδημίας, ενώ ίσως σηματοδοτήσουν κάτι διαφορετικά καλύτερο με δεδομένο ότι καταργήθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις που λειτουργούσαν «διασπαστικά» στο αγοραστικό ενδιαφέρον.

Βεβαίως, δικαιολογημένα συνεχίζεται η ανησυχία των εμπόρων για το ενεργειακό κόστος, αλλά και το κόστος ανατροφοδότησης των καταστημάτων τους, δεδομένων των μεγάλων ανατιμήσεων τον Ιανουάριο σε σειρά προϊόντων. Αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο κλάδος του λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα σούπερ μάρκετ, μέτρησε συνολικά απώλειες άνω των 3,5 δισ. ευρώ, τη τελευταία διετία των χειμερινών εκπτώσεων και κινήθηκε σε απογοητευτικά επίπεδα για 8 στους 10 μικρομεσαίους εμπόρους, σε σύγκριση με τα συνήθη επίπεδα τζίρου, προ πανδημίας. Ξεκινάμε λοιπόν την Δευτέρα 9 Ιανουαρίου τις χειμερινές εκπτώσεις του 2023 με στόχο μέχρι τέλος Φεβρουαρίου να ανακτήσουμε, αλλά και να ξεπεράσουμε τον τζίρο των 5,5 δις ευρώ του πρώτου διμήνου του 2019. Εύχομαι καλές πωλήσεις στα εμπορικά καταστήματα και πολλές συμφέρουσες αγορές στο καταναλωτικό κοινό» καταλήγει ο κ. Κορκίδης.

 

 


Σχολιάστε εδώ