Ευρ. Στυλιανίδης στο “Π”: Μια απάντηση προς τον γείτονά μας Τ. Ερντογάν από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων

Ευρ. Στυλιανίδης στο “Π”: Μια απάντηση προς τον γείτονά μας Τ. Ερντογάν από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων

Του
Δρος ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ
Βουλευτή Ροδόπης Νέας Δημοκρατίας, πρώην Υπουργού,
Αναπληρωτή Καθηγητή Νομικής Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου,
Εκπροσώπου στο Συμβούλιο της Ευρώπης


Ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν, επιδιώκοντας να ευαισθητοποιήσει τις ισλαμικές χώρες προκειμένου να αποκαταστήσει τις σπασμένες συμμαχίες του και να τις στρέψει εναντίον της Ελλάδας, απευθύνθηκε από το βήμα του Οργανισμού Οικονομικής και Εμπορικής Ισλαμικής Συνεργασίας με ανακριβείς ισχυρισμούς και θρησκευτικά ευαίσθητους τόνους προκειμένου να φανατίσει θρησκευτικά. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε σε «τουρκική μειονότητα» στη Θράκη, έκανε λόγο για «διωγμούς και παράνομες πρακτικές σε Ελλάδα και Κύπρο» και τόνισε:

«Οι θρησκευτικοί ηγέτες των αδελφών μας στην Ελλάδα δεν αναγνωρίζονται. Κατάσχονται οι περιουσίες των βακουφιών τους. Δεν επιτρέπεται να μάθουν τη μητρική τους γλώσσα. Οι ταυτότητες τους αρνούνται. Ο ισλαμικός κόσμος δεν πρέπει πλέον να είναι θεατής στις διώξεις των αδελφών μας στην Ελλάδα».

Επειδή εδώ και πολλά χρόνια εκπροσωπώ τη θρακιώτικη κοινωνία στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και ψηφίζομαι τόσο από χριστιανούς όσο και από πολλούς συμπατριώτες μουσουλμάνους, και επειδή ήμουν ο πρώτος υφυπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας που το 2004 υποδέχθηκε και φιλοξένησε στη Θράκη, κάτω από εντελώς διαφορετικές συνθήκες, τον Ταγίπ Ερντογάν, θεώρησα χρέος μου να του απαντήσω από το βήμα της Ελληνικής Βουλής, ξεκαθαρίζοντας κάποιες αλήθειες που επιχειρεί να αμφισβητήσει και υπενθυμίζοντας κάποια πραγματικά γεγονότα:

1.Πιστεύω ότι εγώ δικαιούμαι περισσότερο τουλάχιστον από συναδέλφους του Τουρκικού Κοινοβουλίου να εκπροσωπώ το σύνολο της θρακιώτικης κοινωνίας, των συμπατριωτών μου χριστιανών και μουσουλμάνων, που τόσα χρόνια με ψηφίζουν, προτιμώντας με συχνά ακόμα και από ομοδόξους τους.

2.Στη Θράκη η μειονότητα προσδιορίστηκε ως θρησκευτική και χαρακτηρίστηκε ως μουσουλμανική από τη Συνθήκη της Λωζάννης, όχι μόνο με την υπογραφή αλλά και με πρόταση της τουρκικής πλευράς, που τότε αναγνώριζε την ύπαρξη τουρκογενών, Πομάκων, Ρομά και φυσικά των παλαιομουσουλμάνων, τους οποίους επιδίωξε να εξαφανίσει το κεμαλικό καθεστώς εκτοπίζοντας μεγάλο μέρος τους στην Αίγυπτο. Η εκ των υστέρων απόπειρα συλλογικού επαναπροσδιορισμού της μειονότητας από μουσουλμανική σε «τουρκική» παραβιάζει το διεθνές δίκαιο και καταλύει τη Συνθήκη της Λωζάννης, απειλώντας να ξηλώσει το πουλόβερ της διεθνούς σταθερότητας και ειρήνης, που δημιούργησαν μεταπολεμικά οι συνθήκες. Να σημειωθεί δε επιπρόσθετα ότι η Ελλάδα έχει αναγνωρίσει ήδη τον ατομικό αυτοπροσδιορισμό στο πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης, ενώ η Τουρκία όχι, φοβούμενη τις εκεί μειονότητες.

3.Η θρησκευτική ελευθερία προστατεύεται με απόλυτο τρόπο στη Θράκη. Το 2008 χαρίστηκαν με νόμο χρέη των Βακουφίων που ξεπερνούν το τριπλάσιο της πραγματικής αξίας των ακινήτων τους. Ψηφίστηκε νόμος για τη διαφανέστερη και αποτελεσματικότερη αξιοποίησή τους από αιρετές επιτροπές μουσουλμάνων. Λειτουργούν ελεύθερα 284 τεμένη με 437 θρησκευτικούς λειτουργούς και 30 θεολόγους, ενώ κατά τη θητεία μου ως υπουργού Παιδείας ανεγέρθηκαν ή αναπλαστήκαν άλλα 31.

4.Το 2008, ως υπουργός Παιδείας επίσης, με υπουργό Εξωτερικών την Ντόρα Μπακογιάννη, προσέλαβα εκατοντάδες μειονοτικούς ιεροδιδασκάλους για να διδάξουν τουρκικά και το Κοράνι στα σχολεία και για να ανακοπούν οι διαδρομές του μαύρου χρήματος, εντάσσοντάς τους στο Ελληνικό Δημόσιο.

5.Επίσης, ως υπουργός Παιδείας επέκτεινα τα κίνητρα εισόδου των μουσουλμανοπαίδων στα ελληνικά πανεπιστήμια και χρηματοδότησα αδρά τις αιρετές σχολικές επιτροπές των μουσουλμάνων, εισάγοντας τα τουρκικά πιλοτικά ακόμα και σε δημόσια σχολεία, μέτρο που πολεμήθηκε με πάθος τότε από το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής.

6.Το θεσμικό πλαίσιο της Ελλάδας είναι το μόνο στην ΕΕ που σέβεται και ενσωματώνει στο ευρωπαϊκό περιβάλλον το μουσουλμανικό οικογενειακό και κληρονομικό δίκαιο, σεβόμενο την ιερά παράδοση του Ισλάμ για όσους το επιλέγουν, αρκεί να μην έρχεται σε σύγκρουση με το Σύνταγμα της χώρας και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο.

7.Ο μουφτής είναι δημόσια αρχή με πνευματικές-θρησκευτικές, δικαιοδοτικές (καδής-δικαστής) και διοικητικές αρμοδιότητες, ως εκ τούτου, εκ του Συντάγματος και σύμφωνα με την ιερή παράδοση όλων των μουσουλμανικών κρατών, διορίζεται και δεν εκλέγεται, όπως ακριβώς και στην Τουρκία. Η Ελλάδα δεν αποδέχεται στη Θράκη τη δημιουργία ενός δήθεν εκλεγμένου χειραγωγούμενου πολιτικοθρησκευτικού ηγέτη, διότι η Ελληνική Δημοκρατία διαχωρίζει την πολιτική από τη θρησκεία και πιστεύει ότι ένα ισλαμιστικό θεοκρατικό μοντέλο τύπου Ιράν προσκρούει στις δημοκρατικές αξίες του Ευρωπαϊκού Δικαίου και του δυτικού πολιτισμού.

8.Στη Θράκη οικοδομήσαμε όλοι μαζί, χριστιανοί και μουσουλμάνοι, ένα πρότυπο ανοιχτής δημοκρατικής κοινωνίας που σέβεται απόλυτα τα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα και αντέχει σε συγκρίσεις τόσο με την Ανατολή όσο και με τη Δύση. Στόχος της πολιτικής μας είναι οι μειονότητες να μεταβληθούν από πρόβλημα του παρελθόντος σε συγκριτικό πλεονέκτημα του μέλλοντος και να λειτουργήσουν ως γέφυρες προσέγγισης.

Υπενθυμίζω στον Πρόεδρο Τ. Ερντογάν τη διαπίστωση που ο ίδιος είχε κάνει, όταν τον φιλοξενήσαμε στη Θράκη το 2004, σε ένα εντελώς διαφορετικό βεβαίως κλίμα από το σημερινό στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Διαπιστώνοντας επιτόπου τη θρησκευτική ελευθερία των ομοδόξων του μουσουλμάνων, βλέποντας τα ανοιχτά τζαμιά, τα μειονοτικά σχολεία, τις μαντήλες, το βιοτικό επίπεδο κ.ά., επισήμανε στους συνεργάτες του ότι «στην Τουρκία για αυτούς ακριβώς τους λόγους κάποτε πήγαμε φυλακή». Αν από τότε άλλαξε κάτι στη Θράκη, σίγουρα άλλαξε προς το καλύτερο. Αν οι σκοπιμότητες δεν το αφήνουν αυτό να φανεί, τότε ας ελέγξει τη σοβαρότητα και την ακρίβεια αυτών των συνεργατών του που τοπικά ή από την Άγκυρα δεν τον ενημερώνουν σωστά.

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ