Αντίγραφο των Γλυπτών του Παρθενώνα από ρομπότ ανοίγει τον δρόμο για την επιστροφή τους στην Ελλάδα
Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε πώς θα τελειώσει το αδιέξοδο για τις απαιτήσεις της Ελλάδας για την επιστροφή των Ελγίνειων Μαρμάρων. Αλλά μια λύση μπορεί να περιλαμβάνει μια σειρά από αντίγραφα αγαλμάτων που σκαλίστηκαν όχι από αρχαίους Έλληνες τεχνίτες αλλά, είτε το πιστεύετε είτε όχι, από ένα ρομπότ αναφέρει to ITV News.
Ένα αντίγραφο από Elgin Marble – σκαλισμένο από το ίδιο υλικό που χρησιμοποιήθηκε στα πρωτότυπα πριν από 2.500 χρόνια – εκτέθηκε στο Λονδίνο για πρώτη φορά.
Η δημιουργία του τρισδιάστατου αντιγράφου ανοίγει ξανά τη συζήτηση για μια μακροχρόνια διαμάχη μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ελλάδας.
Τα Μάρμαρα – ένα σύνολο γλυπτών που διακοσμούσαν τον ναό του Παρθενώνα 2.500 ετών στην Ακρόπολη στην Ελλάδα – τα πήρε ο Λόρδος Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα, όταν ήταν ο Βρετανός πρεσβευτής στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Τα κομμάτια -γνωστά και ως Μάρμαρα του Παρθενώνα- βρίσκονται επί του παρόντος στο Βρετανικό Μουσείο, παρά το γεγονός ότι η Αθήνα έχει ζητήσει επανειλημμένα από το Ηνωμένο Βασίλειο να τα εγκαταλείψει.
Σε μια προσπάθεια να βρει έναν νέο τρόπο επίλυσης της διαφοράς, το Ινστιτούτο Ψηφιακής Αρχαιολογίας (IDA) με έδρα την Οξφόρδη χρησιμοποίησε τρισδιάστατες κάμερες και ένα τεράστιο ρομπότ για να χαράξει το κεφάλι ενός αλόγου σε μάρμαρο που παρείχε η Ελλάδα, δημιουργώντας έτσι ένα σχεδόν ακριβές αντίγραφο του ένα από τα Μάρμαρα.
Η ομάδα IDA, με επικεφαλής τον Roger Michel, ανέπτυξε την τρισδιάστατη ρομποτική τεχνολογία μηχανικής κατεργασίας σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει «πιστά αντίγραφα μεγάλων ιστορικών αντικειμένων».
Πιστεύουν ότι το Βρετανικό Μουσείο πρέπει να εκθέσει το αντίγραφό τους και να δώσει τα αυθεντικά Μάρμαρα στην Ελλάδα.