Έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα των σχολείων – Του ΘΑΝΑΣΗ ΚΙΚΙΝΗ

Έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα των σχολείων – Του ΘΑΝΑΣΗ ΚΙΚΙΝΗ

Του
ΘΑΝΑΣΗ ΚΙΚΙΝΗ
Προέδρου ΔΣ Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας


Σε μηδενική επαφή με τη σχολική πραγματικότητα βρίσκεται η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αρνούμενη να αντιμετωπίσει την επιτακτική ανάγκη για επυση κομβικών ζητημάτων που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.

Όλες οι ανακοινώσεις του υπουργείου αρχίζουν και τελειώνουν, σε επίπεδο εναρμόνισης με την πραγματικότητα, στην πραγματοποίηση των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών (ζήτημα αναμφισβήτητα θετικό, για το οποίο η ΔΟΕ προσέφυγε –προκειμένου να πραγματοποιηθούν– στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου) και στην έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών. Με την τελεία που βάζει το ΥΠΑΙΘ κλείνει τα μάτια στο πρόβλημα ότι δεν καλύπτονται οι αιτήσεις για την παράλληλη στήριξη των μαθητών που το έχουν (επιστημονικά διαγνωσμένη) ανάγκη και ότι το μεγαλύτερο μέρος των αναπληρωτών εξακολουθεί να προσλαμβάνεται για την κάλυψη πάγιων αναγκών της εκπαίδευσης.

Από εκεί και έπειτα, παραγνωρίζοντας και αποκρύπτοντας από την κοινή θέα το ασφυκτικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί στα σχολεία εξαιτίας των κενο…τόμων «μεταρρυθμίσεων» που έχει εξαπολύσει εναντίον του παιδαγωγικού κλίματος και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών την τελευταία διετία, η υπουργός Παιδείας βομβαρδίζει επικοινωνιακά την κοινωνία παρουσιάζοντας τίτλους δίχως περιεχόμενο με αναφορά σε ένα σχολείο που δεν υπάρχει.

Διευρυμένο ολοήμερο (δίχως χώρους εστίασης και ανάπαυσης για τους μαθητές, οι οποίοι θα συνεχίσουν μετά τις 17.30 να αναζητούν τίτλους ξένων γλωσσών και άλλων «εφοδίων» στην αγορά) που καμία σχέση δεν έχει με την τεκμηριωμένη παιδαγωγικά πρόταση της ΔΟΕ για το ολοήμερο σχολείο. Παιδαγωγικοί όμιλοι που δεν είναι τίποτε άλλο από τις πάγιες δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στο σχολείο, αλλά με νέα, επιβαρυμένη γραφειοκρατικά, φορεσιά. Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών με εφαρμογή του θεσμού του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή όχι για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά για τη συγκρότηση μιας νέας ηγετικής ομάδας, με κυρίαρχο τον διευθυντή, σε βάρος της δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου, με αποδυνάμωση του συλλόγου διδασκόντων.

Εννοείται ότι από την ατζέντα του υπουργείου απουσιάζουν πλήρως τα μέτρα της μείωσης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα και της εξασφάλισης επαρκούς, μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, καθώς και γενικότερα μέτρα βελτίωσης των υγειονομικών συνθηκών στα σχολεία.

Έντονη ανησυχία υπάρχει ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς για την πληρότητα και την αποτελεσματικότητα της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών για την αντιμετώπιση των εξαιρετικά αυξημένων αναγκών που θα υπάρξουν λόγω της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας τον επερχόμενο χειμώνα.

Φυσικά, η πολιτική του ΥΠΑΙΘ δεν βλέπει και δεν αντιμετωπίζει τα τρομερά προβλήματα στέγασης και διαβίωσης που, για πολλοστή φορά, αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί σε πολλές περιοχές της χώρας και ιδιαίτερα σε εκείνες με αυξημένη τουριστική κίνηση, τη μισθολογική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών (εν ενεργεία και συνταξιούχων), για την άρση της οποίας το ΥΠΑΙΘ επιβάλλεται να αναλάβει πρωτοβουλίες, το καθεστώς ανισότητας στο ωράριο των εκπαιδευτικών των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε σχέση με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, την ανάγκη πραγματικής υπηρεσιακής και νομικής κάλυψης των εκπαιδευτικών απέναντι στις επιθέσεις και στις μηνύσεις που δέχτηκαν από γονείς στο πλαίσιο της εφαρμογής (ως ώφειλαν) των υγειονομικών πρωτοκόλλων στα σχολεία, των οποίων τα επακόλουθα συνεχίζουν να τους ταλανίζουν με την κλήση τους σε δικαστικές διαδικασίες, καθώς και το ασφυκτικό κλίμα έντασης και δυσβάσταχτης γραφειοκρατίας που έχουν δημιουργήσει στα σχολεία οι «μεταρρυθμίσεις» του ΥΠΑΙΘ (εργαστήρια δεξιοτήτων, αξιολόγηση…), το οποίο αναμένεται να ενταθεί με την εισαγωγή του μέντορα, του ενδοσχολικού συντονιστή και των παιδαγωγικών ομίλων.

Όλα τα παραπάνω γίνονται ακόμη πιο ανησυχητικά με το δεδομένο του αυταρχισμού που διέπει την τακτική της πολιτικής ηγεσίας και τις διαρκείς απειλές που εξακολουθεί να απευθύνει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου προς κάθε φωνή αμφισβήτησης της αντιπαιδαγωγικής και εχθρικής προς το δημόσιο σχολείο ασκούμενης πολιτικής.

Οίηση των επηρμένων ξένων προς τις ανάγκες των μαθητών και της δημόσιας εκπαίδευσης…

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Θαν. Κικίνης στο “Π”: Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών: Ο ευφημισμός ως μέσο αποπροσανατολισμού

 

Θ. ΚΙΚΙΝΗΣ: Αδιάλλακτη και ξεκομμένη από το εκπαιδευτικό έργο η υπουργός Παιδείας


Σχολιάστε εδώ