Δημήτρης Κωνσταντόπουλος στο “Π”: Η ελληνική περιφέρεια απαιτεί πρόγραμμα και όραμα

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος στο “Π”: Η ελληνική περιφέρεια απαιτεί πρόγραμμα και όραμα

Του
ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής


Το νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του χάρτη των δικαστηρίων γίνεται η αφορμή να ανοίξει πάλι η συζήτηση για την ερήμωση της περιφέρειας. Παρατηρείται μια συστηματική προσπάθεια για συγκέντρωση υπηρεσιών στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως συγχώνευση υποκαταστημάτων κοινωνικής ασφάλισης, υπηρεσιών της αστυνομίας, οικονομικών υπηρεσιών, πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, τραπεζών και τώρα πρωτοδικείων.

Την ίδια στιγμή, τμήματα της περιφέρειας που απασχολούνται στον αγροτοδιατροφικό τομέα αντιμετωπίζουν αλυσιδωτά προβλήματα λόγω της ενεργειακής κρίσης, που έχει εκτοξεύσει το κόστος παραγωγής. Οι ανεξέλεγκτες αυξήσεις στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος και ο διπλασιασμός των τιμών στα αγροεφόδια όχι μόνο εξαλείφουν κάθε περιθώριο κέρδους αλλά θέτουν ζήτημα επιβίωσης των παραγωγών, ειδικά δε στην Αιτωλοακαρνανία, μια κατ’ εξοχήν αγροτική περιοχή. Αποφάσεις όπως αυτή του Συμβουλίου της Επικρατείας, σχετικά με τη στέρηση της δυνατότητας χρήσης της ονομασίας «Kalamata Olives» από παραγωγούς εκτός Μεσσηνίας, μετά από μια πρακτική 90 χρόνων, εντείνουν την κατάσταση αυτή και απαιτούν άμεση λύση. Οι παραγωγοί και εξαγωγείς της βρίσκονται σε απόγνωση, δεδομένου ότι το 44% της ποικιλίας της ελιάς καλαμών παράγεται στην Αιτωλοακαρνανία και μόλις το 0,33% στη Μεσσηνία.

Η Αιτωλοακαρνανία διαθέτει υδάτινους πόρους, πλούσιο περιβαλλοντικό και πολιτιστικό απόθεμα και προσφέρεται για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού με ορίζοντα λειτουργίας 365 ημερών, όπως ο αγροτουρισμός, ο αθλητικός τουρισμός, ο θαλάσσιος τουρισμός, ο ιαματικός τουρισμός αλλά και ο θρησκευτικός τουρισμός. Συγκριτικό της πλεονέκτημα, οι λίμνες, οι λιμνοθάλασσες, η εκτεταμένη ακτογραμμή, τα φυσικά λιμάνια, οι βιότοποι, οι ορεινοί όγκοι καθώς και τα τρία μεγάλα ποτάμια (Αχελώος, Εύηνος και Μόρνος). Ας μην ξεχνάμε ότι μέσω των τεχνητών λιμνών Ευήνου και Μόρνου υδροδοτείται ολόκληρη η Αττική. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την ύπαρξη έξι αρχαίων θεάτρων και συγκεκριμένα των αρχαίων θεάτρων Μακύνειας, Καλυδώνας, Νέας Πλευρώνας, Οινιαδών, Στράτου και Αμφιλοχικού Άργους, αλλά και πολλών και σημαντικών αρχαιολογικών χώρων και μνημείων, συνθέτουν έναν ελκυστικό προορισμό για όλους, που δυστυχώς δεν έχει αξιοποιηθεί.

Αποτέλεσμα, η Αιτωλοακαρνανία λαμβάνει μόνο το 1% του πανελλαδικού τουρισμού. Πρότυπό μας θα έπρεπε να αποτελούν περιοχές όπως η Κάλυμνος, η οποία, αξιοποιώντας κατάλληλα τους ορεινούς της όγκους, διαθέτει πλέον σήμερα παγκόσμιες πίστες-στίβους αναρρίχησης. Εάν θέλουμε λοιπόν να μεγιστοποιήσουμε το όφελος που μπορεί να λάβει η ευρύτερη περιοχή και οι κάτοικοί της, χρειάζεται, πρωτίστως, επένδυση στις υποδομές που θα υπηρετούν τους πολίτες και τα νέα δεδομένα.

Η Αιτωλοακαρνανία πρέπει να μετατραπεί σε κόμβο για τη Δυτική Ελλάδα. Με ερωτήσεις μου στη Βουλή έχει αναδειχθεί πόσο κρίσιμο είναι να μειωθούν τα διόδια της Ιόνιας Οδού και της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης», ιδιαίτερα σήμερα, που η ακρίβεια εξανεμίζει το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και ο πληθωρισμός καλπάζει. Υπάρχει στέρεο υπόβαθρο ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να επαναδιαπραγματευθεί την πληρωμή διοδίων με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που κάθε φορά διανύει ο χρήστης, και να διαπραγματευθεί το αντίτιμο με την κοινοπραξία ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ , δεδομένου μάλιστα ότι έχουν παρέλθει τα δέκα χρόνια λειτουργίας της, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις σχετικές συμβάσεις.

Με επίκαιρες ερωτήσεις μου έχω καταφέρει να θέσω στην πολιτική ατζέντα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τα μεγάλα προβλήματα της Αιτωλοακαρνανίας. Όπως την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνιο Οδό, η οποία θα διευκολύνει και τη σύνδεση του Αγρινίου με το λιμάνι του Πλατυγιαλίου, και τον Ε65 (Αστακός Πλατυγιάλι – Ιόνια Οδός – Καρπενήσι – Ε65), που αποτελεί τμήμα αναγνωρισμένου, διευρωπαϊκού οδικού άξονα. Αυτομάτως, με τον τρόπο αυτό, τίθεται εκ νέου στο επίκεντρο η αξιοποίηση του λιμανιού στο Πλατυγιάλι, ενός από τα σπουδαιότερα λιμάνια της Μεσογείου, που διαθέτει ναυτιλιακή βιομηχανική περιοχή έκτασης 2.800 στρεμμάτων και, παρά το γεγονός ότι για την κατασκευή του έχουν δαπανηθεί τεράστια χρηματικά ποσά, το ίδιο παραμένει αναξιοποίητο. Επίσης είναι αναγκαία, όπως έχω πολλάκις αναφέρει, η εκτέλεση των αντιπλημμυρικών έργων που υπολείπονται στην Ιόνια Οδό, καθώς η Αιτωλοακαρνανία γίνεται συχνά έρμαιο των ακραίων καιρικών φαινομένων. Περαιτέρω, απαιτείται για την ανάπτυξη της περιοχής η αδειοδότηση και έναρξη λειτουργίας υδατοδρομίων σε περιοχές που πληρούν τις προϋποθέσεις, παρέχοντας έναν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης.

Επίσης, ήρθε η ώρα να ανταποκριθεί και να αποδώσει τόσο το κράτος όσο και η ΕΥΔΑΠ τα αντισταθμιστικά οφέλη από τη χρήση των νερών του ποταμού Μόρνου και Ευήνου στη Ναυπακτία, τη Δωρίδα και το Θέρμο, κάτι το οποίο έχω αναδείξει με επίκαιρες ερωτήσεις μου προς τους αρμόδιους υπουργούς, ενώ καταφέραμε το ζήτημα να φτάσει στη Επιτροπή Αναφορών και Περιβάλλοντος της ΕΕ. Τέλος, ανταποδοτικά οφέλη επιβάλλεται να θεσπιστούν και από τη λειτουργία των υδροηλεκτρικών εργοστασίων στον Αχελώο, προς όφελος του πρωτογενή τομέα και των ΤΟΕΒ-ΓΟΕΒ.

Σήμερα βιώνουμε εποχές συνεχών κρίσεων. Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, με όραμα και προγραμματικό πλαίσιο, προκρίνει λύσεις μέσα στην ενεργειακή κρίση και στην ακρίβεια, όπως πλαφόν στη ρήτρα αναπροσαρμογής στη λιανική τιμή ενέργειας, φορολόγηση των παρόχων προς όφελος των καταναλωτών, μείωση του ΦΠΑ στα βασικά αγαθά και αύξηση του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, αγωνίζομαι καθημερινά μέσα στο Κοινοβούλιο για τους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας.

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ