Νάντια Γιαννακοπούλου στο “Π”: Η κοινωνία δεν μπορεί να υπομείνει άλλο το τσουνάμι της ακρίβειας

Νάντια Γιαννακοπούλου στο “Π”: Η κοινωνία δεν μπορεί να υπομείνει άλλο το τσουνάμι της ακρίβειας

Της
ΝΑΝΤΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κοινοβουλευτικής Εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής


To τελευταίο διάστημα, η κυβέρνηση, αξιοποιώντας την οριακή άνοδο των ποσοστών της ΝΔ στις δημοσκοπήσεις, ύστερα από ένα οκτάμηνο συνεχούς δημοσκοπικής πτώσης, προσπαθεί να εμφανίσει επικοινωνιακά ότι όλα πάνε καλά, όλα τα προβλήματα αντιμετωπίζονται.

Χαίρεται που κέρδισε τον τελευταίο μήνα 1%, όταν από τον Σεπτέμβριο μέχρι τώρα έχει χάσει 5% – 6%. Δικαίωμα της κυβέρνησης είναι να αντιδρά έτσι, λόγω του μεγάλου άγχους που είχε. Ωστόσο, το ίδιο διάστημα, η ακρίβεια, η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός ταλανίζουν την κοινωνία, μονοπωλώντας το ενδιαφέρον των πολιτών. Δεν μπορεί να εκπλήσσει κανέναν αυτή η κατάσταση.

Όταν η βενζίνη έχει φτάσει στα 2,50 ευρώ και οδεύει στα 3 ευρώ, όταν με 50 ευρώ βάζεις σχεδόν 20 λίτρα καυσίμου και το ρεζερβουάρ παραμένει περισσότερο μισοάδειο από ό,τι μισογεμάτο, τότε ναι, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Το αυτοκίνητο τείνει να μετατραπεί σε είδος πολυτελείας από ένα βασικό και απαραίτητο εργαλείο δουλειάς. Ο πληθωρισμός ανεβαίνει σε επίπεδα ρεκόρ και ο κάθε Έλληνας το αισθάνεται καλά όταν πηγαίνει να ψωνίσει σε ένα μαγαζί, σε ένα super market και βλέπει τις τιμές των προϊόντων να αυξάνονται συνέχεια.

Σε μια χρονιά που προαναγγέλλεται ότι η τουριστική κίνηση θα σπάσει κάθε ρεκόρ, αξίζει να δούμε πόσοι Έλληνες θα κάνουν διακοπές. Σκεφτείτε τι σημαίνει μια οικογένεια με δύο παιδιά να θέλει να πάει κάποιες μέρες σε ένα νησί και τι σημαίνει η αύξηση τιμών στις μεταφορές, στη βενζίνη, στη διατροφή. Είναι ένας πονοκέφαλος σε μια χώρα που ο μέσος μισθός δεν έχει αυξηθεί εδώ και δέκα περίπου χρόνια. Γι’ αυτό, άλλωστε, σε σειρά ερευνών φαίνεται ότι η μεγάλη πλειοψηφία κόβει από παντού, από ενέργεια, από τρόφιμα και ρούχα, από τη βενζίνη, μέχρι πόσες μέρες θα κάνει διακοπές.

Η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύψει αυτά τα καυτά προβλήματα καλυπτόμενη πίσω από την πανευρωπαϊκή, παγκόσμια διάστασή τους. Ας μην υποτιμά τόσο πολύ τους πολίτες η κυβέρνηση. Όλοι το ξέρουμε αυτό, ωστόσο αυτό δεν μπορεί να κρύψει την αμηχανία της, την απραξία της όσον αφορά τη λήψη ριζικών μέτρων αντιμετώπισης της κατάστασης. Οι εθνικές κυβερνήσεις έχουν την ευθύνη να παίρνουν μέτρα και όχι απλά να επικαλούνται τον διεθνή χαρακτήρα της κρίσης. Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση η κυβέρνηση δείχνει να έχει μπλοκάρει, παραμένει άπρακτη και δείχνει άτολμη να πάρει μέτρα.

Ακόμα και τα μέτρα που έχει πάρει ανά διαστήματα, τα έχει πάρει με καθυστέρηση, με αποτέλεσμα η ακρίβεια να «τα έχει φάει» εκ των προτέρων. Μέχρι να δώσει την αύξηση του κατώτατου μισθού, ο πληθωρισμός έφτασε κοντά στο 11%. Κοιτάει τώρα την εκρηκτική άνοδο της τιμής της βενζίνης και ο χρόνος περνάει δηλώνοντας ότι ΘΑ κάνουμε ανακοινώσεις, όταν ΘΑ είμαστε έτοιμοι. Διαρρέει ότι μπορεί να δώσει κάποιου τύπου επιδότηση. Μέχρι να το αποφασίσει, η βενζίνη θα έχει φτάσει τα 3 ευρώ. Η κυβέρνηση βέβαια θα κριθεί για αυτήν την ολιγωρία και την ανεπάρκειά της. Το θέμα είναι ότι, μέχρι τότε, αυτήν τη ζοφερή κατάσταση την πληρώνει το κάθε νοικοκυριό.

Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση, χρειάζεται ένα συνολικό σχέδιο αντιμετώπισης της ακρίβειας, προστασίας της κοινωνίας και τέτοιο δεν υπάρχει. Η κυβέρνηση δεν ακούει κανέναν, είναι δέσμια μιας αλαζονικής αυτάρκειας. Δεν προχωράει σε τολμηρά μέτρα που μπορούν να δώσουν ανάσα, όπως η μείωση του φόρου καυσίμων και καταναλωτικών προϊόντων, έστω πρώτης ανάγκης. Και όμως αυτά, μαζί με σειρά άλλων μέτρων, τα έχουμε προτείνει ως ΠΑΣΟΚ από τον Σεπτέμβριο, όταν γινόταν αισθητό το πρώτο κύμα ανόδου του πληθωρισμού. Δεν είναι παντού τα ίδια, δεν γίνεται το ίδιο σε όλες τις χώρες.

Για παράδειγμα, την ίδια ώρα, η γερμανική κυβέρνηση, απέναντι στις πρωτοφανείς αυτές αυξήσεις, ευελπιστώντας να ανακουφίσει οικονομικά τους δικούς της πληγέντες πολίτες, προχώρησε σε μείωση του φόρου κατανάλωσης και στην εισαγωγή μηνιαίου ενιαίου εισιτηρίου για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς ύψους 9 μόλις ευρώ. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η αντίστοιχη κάρτα μεταφορών, χρονικής διάρκειας 30 ημερών, στην Ελλάδα κοστίζει 27 ευρώ, με μέσα και υπηρεσίες προβληματικές και κατώτερου επιπέδου.

Εμείς εδώ, πάλι, περιμένουμε κάποιες ανακοινώσεις, αγνώστου περιεχομένου… Η κατάσταση όμως δεν υποφέρεται. Δεν αντιμετωπίζεται επικοινωνιακά. Χρειάζονται μέτρα εδώ και τώρα. Μέτρα σχεδιασμένα, κοστολογημένα, αποτελεσματικά και σειρά τέτοιων έχει προτείνει το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής. Ιδού η Ρόδος, λοιπόν. Η κυβέρνηση κρίνεται κάθε μέρα, και αυστηρά. Ας το γνωρίζουν καλά…

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ