Ηλ. Αποστολόπουλος στο “Π”: «Έξυπνη Πόλη» – Βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και εκσυγχρονισμός υποδομών

Ηλ. Αποστολόπουλος στο “Π”: «Έξυπνη Πόλη» – Βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και εκσυγχρονισμός υποδομών

Του
ΗΛΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ
Δημάρχου Παπάγου – Χολαργού


Τα τελευταία χρόνια στο λεξιλόγιό μας έχει ενσωματωθεί για τα καλά η φράση «Έξυπνη Πόλη» («Smart City»).

Προσεγγίζοντας γενικότερα την έννοια, θα λέγαμε ότι «Έξυπνη Πόλη» είναι αυτή στην οποία οι ψηφιακές τεχνολογίες αξιοποιούνται και στοχεύουν σε καλύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες.

Σε μια εποχή τεχνολογικής επανάστασης, oι περισσότεροι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, πρώτου και δεύτερου βαθμού, ανταγωνίζονται για το ποιος είναι ή θα γίνει πιο έξυπνος. Εκατοντάδες ψηφιακές εφαρμογές, έξυπνος φωτισμός, έξυπνο parking, έξυπνες διαβάσεις κ.ά. εντάσσονται στην καθημερινότητά μας με σκοπό να κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη.

Είναι γεγονός ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Δημόσιας Διοίκησης έτρεξε το προηγούμενο διάστημα και θα συνεχίσει να τρέχει με τρομερούς ρυθμούς. Σημαίνοντα ρόλο βέβαια σε αυτό έχει παίξει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που προχωρά γρήγορα στην οικοδόμηση ενός νέου, ψηφιακού κράτους.

Ας δούμε όμως ποιος στην πραγματικότητα είναι ο απώτερος σκοπός μιας «Έξυπνης Πόλης». Προσωπικά, θεωρώ ότι είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Και όταν μιλάμε για βελτίωση της ποιότητας ζωής, εννοούμε καλύτερες υπηρεσίες στην κυκλοφορία, στην ενέργεια, σε συστήματα πληροφοριών, σε υπηρεσίες κοινής ωφελείας κ.ά.

Για να γίνουν οι πόλεις μας έξυπνες, όμως, θα πρέπει και οι οργανισμοί κοινής ωφελείας να εκσυγχρονίσουν τις υποδομές τους, που εδώ και δεκαετίες παρουσιάζουν όλο και πιο συχνά προβλήματα, λόγω της παλαιότητάς τους.

Τον τελευταίο καιρό, η αλήθεια είναι ότι παρατηρούμε όλο και πιο συχνά να γίνονται έργα σε διάφορους δήμους. Και αυτό είναι θετικό για τους πολίτες και τις πόλεις μας, αλλά σε εμάς τους δημάρχους έχει δημιουργήσει αρκετά προβλήματα.
Προβλήματα από ανοιχτά σκάμματα, πρόχειρα εμπόδια, ελλιπή σήμανση για έργα του δικτύου ηλεκτροδότησης, ύδρευσης, φυσικού αερίου και από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Και φυσικά με το δίκιο τους οι πολίτες ψάχνουν να βρουν ποιος φταίει. Ο δήμος, η περιφέρεια, το υπουργείο;

Ύστερα από όλα αυτά που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια (οικονομική κρίση, πανδημία), ποια Δημοτική Αρχή θα αρνηθεί να δώσει άδεια τομής για εγκατάσταση γρήγορου internet ή για αντικατάσταση προϊστορικών αγωγών ύδρευσης (πολλές φορές από αμίαντο); Ποιος δήμαρχος θα αρνηθεί την επέκταση του δικτύου ακαθάρτων ομβρύων ή την υπογειοποίηση των καλωδίων του ΔΕΔΔΗΕ;

Έτσι, λοιπόν, οι Δημοτικές Αρχές βρίσκονται αντιμέτωπες με αναδόχους άλλων υπηρεσιών, που έχουν πάρει έργα με μεγάλες εκπτώσεις, χωρίς συνέπεια και με δρόμους που θυμίζουν καρόδρομους.

Δυστυχώς, όμως, η Πολιτεία δεν σκέφτηκε όλα αυτά τα χρόνια να νομοθετήσει για την πλήρη αποκατάσταση και ασφαλτόστρωση σε όλο το μήκος και πλάτος των δρόμων μετά από αυτά τα έργα, με αποτέλεσμα πόλεις να μοιάζουν σαν βεβηλωμένες.

Χρησιμοποιούν τον δημόσιο χώρο τις περισσότερες φορές χωρίς αντάλλαγμα. Αρκετές μάλιστα εταιρείες είναι ενταγμένες στο χρηματιστήριο ή έχουν απωλέσει τον δημόσιο χαρακτήρα τους και δημιουργούν υπερκέρδη. Θα έπρεπε να είναι πιο φιλικές προς τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και να μη μας δημιουργούν προβλήματα.

Πριν, λοιπόν, κάνουμε τις πόλεις μας έξυπνες, ας κοιτάξουμε, σε συνεργασία με το κεντρικό κράτος, να διορθώσουμε τις υποδομές μας και να ενισχύσουμε την οδική ασφάλεια, υποχρεώνοντας τους οργανισμούς κοινής ωφέλειας να παραδίδουν ποιοτικά έργα και να αποκαθιστούν τους δρόμους σε όλη τους την έκταση ύστερα από οποιαδήποτε παρέμβαση.

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ