Ο ΩΝΑΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΣΜΗΝΑΓΟΣ Χ – Η ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΕ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ
Πώς ακριβώς εξελίχθηκε η σύγκρουση Σταύρου Νιάρχου και Αριστοτέλη Ωνάση, που κατέληξε στην επικράτηση του δεύτερου και στη λαμπρή πορεία της Ολυμπιακής Αεροπορίας; Και πώς συνδέονται αυτά τα –πολύ μεταγενέστερα– γεγονότα με το πραξικόπημα εναντίον Τσαλδάρη και την απόπειρα δολοφονίας του Ελευθέριου Βενιζέλου; Η απάντηση είναι απλή, όσο και αναπάντεχη: είναι όλα γεγονότα της ταραχώδους πορείας της Πολιτικής Αεροπορίας στην Ελλάδα, μιας ιστορίας στην οποία εμπλέκονται 12 πρωθυπουργοί, το Λονδίνο, η Ουάσιγκτον, και τα όνειρα (φυσικά) Ελλήνων και ξένων που κυοφορήθηκαν από τις αεροπορικές της εταιρείες.
Συγγραφέας
Αχιλλέας Χεκίμογλου
Γενιές Ελλήνων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό μεγάλωσαν με τον θρύλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας των πέντε ηπείρων. Ίσως οι περισσότεροι να αγνοούν όμως τις λεπτομέρειες, τις ζυμώσεις και το παρασκήνιο που οδήγησαν στη δημιουργία της αεροπορικής εταιρείας με τους Ολυμπιακούς κύκλους, που επιβιώνει μέχρι τις μέρες μας. Σε αυτή την άκρως μυστηριώδη ιστορία ενεπλάκησαν προσωπικά 12 κορυφαίοι πολιτικοί –που διατέλεσαν κάποια στιγμή πρωθυπουργοί της Ελλάδας–, ξακουστοί επιχειρηματίες όπως ο Ωνάσης, ο Νιάρχος και ο Γουλανδρής, τραπεζίτες όπως ο Πεσμαζόγλου, ο Κωστόπουλος, o Ζολώτας και ο Ηλιάσκος, κέντρα αποφάσεων στο Λονδίνο και στην Ουάσιγκτον, αλλά και ξένοι και εντόπιοι επενδυτές.
Με μοχλό εξιστόρησης μια μοναδική προσωπικότητα στα επιχειρηματικά χρονικά της χώρας, τον «πατέρα» της πολιτικής αεροπορίας της Ελλάδας και δημιουργό της ΤΑΕ, Στέφανος Ζώτο, ο Ωνάσης και ο Σμηναγός Χ παρουσιάζει τη συναρπαστική πορεία των αεροπορικών συγκοινωνιών της Ελλάδας μέσα από τα αδημοσίευτα αρχεία της Πολιτικής Αεροπορίας, ανατρέποντας μύθους και παραδοχές που επιβίωναν για δεκαετίες μέχρι τις μέρες μας: Την επανεκκίνηση μιας χώρας μετά την καταστροφική Κατοχή, που την αφήνει χωρίς ούτε ένα αεροπλάνο· τη γέννηση της ΤΑΕ, η οποία θα αποτελέσει και την πρώτη ξένη επένδυση που υποδέχεται η χώρα μεταπολεμικά· την προσπάθεια του Λονδίνου να διατηρήσει τα τελευταία ερείσματα κηδεμονίας στη χώρα μέσα από την αεροπορία· το άνοιγμα της αεροπορικής αγοράς εν μέσω εμφυλίου· την κρατική παρέμβαση των κυβερνήσεων του Κέντρου· την εξολόθρευση της ΤΑΕ από την κυβέρνηση του Συναγερμού· τη σύγκρουση Ωνάση και Νιάρχου για την απόκτηση της εταιρείας· και τη γέννηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε το πρώτο κεφάλαιο
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Ο Αχιλλέας Χεκίμογλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1979. Σπούδασε δημοσιογραφία και εργάστηκε ως ραδιοφωνικός παραγωγός στο μουσικό ραδιόφωνο «88μισό» και ως πολιτιστικός συντάκτης στην εφημερίδα City Press και το περιοδικό Επιλογές της εφημερίδας Μακεδονία. Το 2007 μετακόμισε στην Αθήνα όπου ξεκίνησε να εργάζεται ως ελεύθερος ρεπόρτερ στις εφημερίδες Το Βήμα και το Το Βήμα της Κυριακής, ενώ το 2010 ανέλαβε το ρεπορτάζ του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καλύπτοντας τις Συγκοινωνίες, τις Τηλεπικοινωνίες και την Ψηφιακή Οικονομία της Ελλάδας. Το 2016 αποχώρησε από τη δημοσιογραφία και εντάχθηκε στη Διεύθυνση Εξωτερικών Υποθέσεων της Vodafone Ελλάδας. Το ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζεται στην ιστορία των Συγκοινωνιών, της Πολεοδομίας, των Ψηφιακών Τεχνολογιών και της Ενέργειας στην Ελλάδα. Έχει γράψει ένα βιβλίο (ΣΚΡΟΛ) και είναι πατέρας δύο παιδιών.
Κατηγορία: ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ, Δοκίμια, Μελέτες
ISBN 978-960-484-812-6