Στο 7,2% εκτινάχθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός τον Φεβρουάριο

Στο 7,2% εκτινάχθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός τον Φεβρουάριο

Στο 7,2% -όσο περίπου ήταν το 1996- έφτασε τον Φεβρουάριο ο πληθωρισμός με οδηγό για άλλον έναν μήνα τις ανατιμήσεις στις τιμές των ενεργειακών προϊόντων. Το ηλεκτρικό ρεύμα “κερδίζει έδαφος” στις ανατιμήσεις καταγράφοντας τον περασμένο μήνα αύξηση 71,4%, το φυσικό αέριο 78,5%, το πετρέλαιο θέρμανσης 41,5% και τα καύσιμα και λιπαντικά 23,1%.

Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ οι ανατιμήσεις στα ενεργειακά προϊόντα ευθύνονται για τα 2/3 της αύξησης του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (5,3%), ενώ όλο και πιο πολλά προϊόντα καθημερινής κατανάλωσης καταγράφουν αυξήσεις έως και υπερδιπλάσιες του μέσου πληθωρισμού.

Συγκεκριμένα η ΕΛΣΤΑΤ αναφέρει πως από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Φεβρουαρίου 2022 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2021 προέκυψε αύξηση 7,2% έναντι μείωσης 1,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020. Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2022, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2022, παρουσίασε αύξηση 1,1% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2021 – Φεβρουαρίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 2,6% έναντι μείωσης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2019 – Φεβρουαρίου 2020.

Κατά 2,0% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, μοσχάρι, γιαούρτι, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια.

Κατά 2,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.

Κατά 0,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

Κατά 2,9% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

Κατά 0,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία- καφενεία.

Οι αυξήσεις αυτές αντισταθμίστηκαν από τη μείωση 4,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.


Σχολιάστε εδώ