Συνέπειες και στην TV από τον πόλεμο στην Ουκρανία – Αγωνία για την τηλεοπτική διαφήμιση

Συνέπειες και στην TV από τον πόλεμο στην Ουκρανία – Αγωνία για την τηλεοπτική διαφήμιση

Με αυξημένους ρυθμούς συνεχιζόταν, προ του πολέμου, η διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση το πρώτο δίμηνο του 2022, ενώ παράγοντες της αγοράς έκαναν λόγο για περαιτέρω αύξηση, της τάξης του 15% πάνω στα κονδύλια του 2021. Όμως οι αυξήσεις στην ενέργεια και στα είδη πρώτης ανάγκης, εξαιτίας του πολέμου, είναι πολύ πιθανόν να σταματήσουν τη θετική πορεία.

Κομβικό σημείο για την έως τώρα θετική πορεία ήταν η κρατική επιδότηση προς τη διαφήμιση, η οποία συνεχίζεται και το 2022. Η κυβέρνηση επέκτεινε τις ρυθμίσεις έκπτωσης από φόρο για όλες τις επιχειρήσεις που δαπανούν κονδύλια επικοινωνίας και για τη φετινή χρονιά, με αιτιολογία τον κορονοϊό, σε ποσοστό 30%. Το 2021 το αντίστοιχο ποσοστό απαλλαγής φόρου ανέρχονταν στο 50% και το 2020 στο 100%. Προϋπόθεση για την απαλλαγή φόρου είναι να διαθέσουν οι διαφημιζόμενοι διαφημιστική δαπάνη στο 105% της αντίστοιχης δαπάνης του 2019. Αυτό που δεν μπορεί να καταγραφεί με ακρίβεια είναι η απορρόφησή της ανά κατηγορία ΜΜΕ, δηλαδή τηλεόραση και διαδίκτυο, καθώς τα ΜΜΕ διαπραγματεύονται ενιαία τον διαφημιστικό χρόνο και χώρο τους.

typologies.gr


Σχολιάστε εδώ