ΔΙΑΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συγγραφείς
Ευαγγελία Φρυδάκη, Δημήτρης Παπαγεωργάκης
Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζεται μια πρόταση για τη λογοτεχνική εκπαίδευση που βασίζεται στην έννοια της διαλογικότητας, όπως αυτή νοηματοδοτείται αφενός στο έργο του Μπαχτίν και αφετέρου στη διαλογική παιδαγωγική. Ο πιο ορατός στόχος του είναι να αναδείξει μια νέα αναγνωστική πρακτική για τη λογοτεχνική εκπαίδευση, τον «ερμηνευτικό διάλογο». Το βιβλίο μάς θυμίζει, επίσης, ποια είναι τα πράγματα που μόνο η λογοτεχνία μπορεί να μας προσφέρει. Στο επίπεδο αυτό, αποκαλύπτεται ότι το πρωτείο του ερμηνευτικού διαλόγου δεν είναι μόνο μεθοδολογικό, αλλά οντολογικό και ηθικό. Ο απώτερος σκοπός της μεθόδου είναι η διαμόρφωση μιας διαλογικής στάσης σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Και τούτη ενεργοποιείται με την εμπιστοσύνη στον «λόγο του “άλλου”» και με τη δέσμευση στο ίδιο ιδανικό της αλήθειας που δημιουργεί ο διάλογος.
Διαβάστε ένα απόσπασμα ΕΔΩ
Λίγα λόγια για τους συγγραφείς
Η Ευαγγελία Φρυδάκη είναι καθηγήτρια στο ΕΚΠΑ με γνωστικό αντικείμενο «Θεωρία και πράξη της Διδασκαλίας». Διευθύνει το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου». Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Το άρθρο της «Fostering humanity through interpretive dialogue in teacher communities» (2011) δημοσιεύτηκε στο βραβευμένο με το διεθνές βραβείο Maslovaty του EARLI βιβλίο: Wiel Veugelers (Ed.), Education and Humanism. Linking Autonomy and Humanity, Sense Publishers. Από τις εκδόσεις Κριτική έχουν κυκλοφορήσει τα βιβλία της Η θεωρία της λογοτεχνίας στην πράξη της διδασκαλίας (2003), Η διδασκαλία στην τομή της νεωτερικής μετανεωτερικής σκέψης (2009), Η επαγγελματική ταυτότητα του εκπαιδευτικού και το μέλλον της διδασκαλίας (2015), Διαλογικότητα και λογοτεχνική εκπαίδευση (μαζί με τον Δημήτρη Παπαγεωργάκη) (2022).
Ο Δημήτρης Παπαγεωργάκης είναι φιλόλογος, κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, και εργάζεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συμμετείχε σε ομάδες που εκπόνησαν εκπαιδευτικό υλικό (Αξιολόγηση των Μαθητών της Α΄ Λυκείου στα Φιλολογικά Μαθήματα, Ελένη της Γ΄ Γυμνασίου, Λογοτεχνία. Φάκελος Υλικού-Δίκτυα Κειμένων της Γ΄ Λυκείου) και το Πρόγραμμα Σπουδών για τη Λογοτεχνία της Γ΄ Λυκείου (2019).
Κατηγορία: Παιδαγωγικά – Εκπαίδευση, Θεωρία της λογοτεχνίας
ISBN: 978-960-586-401-9