Θεόδωρος Τσούχλος στο “Π”: Δράσεις για την Παιδεία

Θεόδωρος Τσούχλος στο “Π”: Δράσεις για την Παιδεία

Του
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΣΟΥΧΛΟΥ
Προέδρου ΟΛΜΕ


Από τις 9 Φεβρουαρίου έως και τις 9 Μαρτίου οι τρεις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ), σε συνεργασία με την ΑΔΕΔΥ, επιχειρούν να αναδείξουν τα σημαντικά προβλήματα που ταλανίζουν τον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας, σημαντικού και καίριου πυλώνα του κοινωνικού κράτους.

Κάθε εβδομάδα ο όλος σχεδιασμός περιλαμβάνει συγκεκριμένα δράσεις σε πρωτεύουσες περιφερειών αλλά και νομών. Επισκέψεις κλιμακίων σε σχολικές μονάδες, συνεντεύξεις Τύπου, συσκέψεις συνδικαλιστικών στελεχών και συγκεντρώσεις με πορείες σε δέκα πόλεις είναι προγραμματισμένες. Οι ημέρες δράσεις θα ολοκληρωθούν με δύο μεγάλες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη την Πέμπτη 3 Μαρτίου και στην Αθήνα, στα Προπύλαια, την Τετάρτη 9 Μαρτίου.

Με στόχο την υπεράσπιση και την αναβάθμιση της δωρεάν – δημόσιας εκπαίδευσης, οι λειτουργοί της, μέσα από τις μαχόμενες ομοσπονδίες τους, τις οποίες ανεπιτυχώς επιχειρεί να υπερφαλαγγίσει η κ. Κεραμέως, διεκδικούν:

1.Γενναία αύξηση των δαπανών για το δημόσιο σχολείο. Στόχος η οικονομική ενίσχυση του συνόλου των σχολικών μονάδων, χωρίς εξαιρέσεις, περιορισμούς και αποκλεισμούς. Δεν αποδεχόμαστε κανέναν διαχωρισμό, καμία κατηγοριοποίηση. Ίσες ευκαιρίες σε μια δημόσια Παιδεία με λαϊκό και κοινωνικό πρόσημο.
2.Μόνιμους διορισμούς, με στόχο σε σύντομο χρονικό διάστημα να καλυφθούν πλήρως τα υπάρχοντα κενά. Οι αναπληρωτές συνάδελφοί μας επιτέλους να δικαιωθούν. Έχουν προσφέρει πολλά επί σειρά ετών λαμβάνοντας πενιχρούς μισθούς, μακράν των οικογενειών τους, συχνά σε μακρινές και δυσπρόσιτες περιοχές.
3.Λήψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας. Αντί να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, εξαιτίας των αστοχιών του ΥΠΑΙΘ, οδηγηθήκαμε στις συγχωνεύσεις και στις τάξεις των 28 μαθητών. Παράλληλα, η υπουργός εμμονικά επιμένει στο επισφαλές πρωτόκολλο του 50% συν 1 όσον αφορά τα κρούσματα ανά τμήμα. Γεγονός που δημιουργεί συνεχείς αρρυθμίες στη σχολική αλλά και στην εκπαιδευτική λειτουργία.
4.Μείωση της ύλης με στόχο την εξάλειψη των όποιων διδακτικών ανισοτήτων. Αναστολή της τράπεζας θεμάτων και άμεση έναρξη διαλόγου για τις αναγκαίες αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις.
5.Αντιμετώπιση της έκρηξης βίας στα σχολεία και στήριξη των εκπαιδευτικών από κάθε άδικη επίθεση. Το ΥΠΑΙΘ δεν αντιδρά σε όλα αυτά, επιδεικνύει αδιαφορία και αρνείται πεισματικά να συνεργαστεί με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για την αντιμετώπιση του σημαντικότατου αυτού προβλήματος.
6.Κρατική παρέμβαση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και του πληθωρισμού, που καλπάζει ανεξέλεγκτα. Απόλυτα αναγκαστικές πλέον οι μισθολογικές αυξήσεις, η άμεση κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, οι αξιοπρεπείς συντάξεις χωρίς αναμονές ετών, η καταβολή μη περικομμένων εφάπαξ, τα μέτρα στήριξης μονίμων – αναπληρωτών που υπηρετούν μακράν των οικογενειών τους.
7.Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία. Κυρίαρχος ο σύλλογος των διδασκόντων, που θα διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία τους σε μια ανοικτή και ελεύθερη κοινωνία. Επαναφορά των πραγματικών αιρετών του κλάδου (2018 – 2020) στα υπηρεσιακά συμβούλια. Πάνδημη και καθολική η απαίτηση να παύσει η απαράδεκτη κατάσταση των διορισμένων «εκπροσώπων», οι οποίοι, χωρίς να έχουν λάβει καμία εντολή από τους εκπαιδευτικούς, συνεχίζουν την απαράδεκτη αυτή κατάσταση με απόλυτη και αποκλειστική ευθύνη της κ. Κεραμέως.

Η ΟΛΜΕ στις αρχές της εβδομάδος απέστειλε αίτημα άμεσης συνάντησης με την υπουργό. Τα προβλήματα των νεοδιόριστων συναδέλφων, των ευπαθών ομάδων, οι απαράδεκτες τρίμηνες συμβάσεις, η πλήρωση των υπαρχόντων κενών, η υγειονομική ασφάλεια των σχολικών εκδρομών, τα αναλυτικά προγράμματα, η καταβολή επαρκούς επιδόματος τεχνολογικού εξοπλισμού και το σύνολο των υπόλοιπων αιτημάτων που αναφέραμε απαιτούν την άμεση έναρξη ενός ανοικτού και ειλικρινούς διαλόγου. Απαιτούμε άμεσες λύσεις και παύση της άνευ ουσίας παρελκυστικής επικοινωνιακής πολιτικής της υπουργού Παιδείας.

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ