Υπουργέ Δικαιοσύνης, δώστε λύση στο Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης
Εδώ και καιρό, νωρίς κάθε πρωί (εν μέσω κορονοϊού, ενίοτε και κρύου), συνωστίζονται δεκάδες δικηγόροι, υπάλληλοι συμβολαιογραφείων, δικαστικοί επιμελητές και απλοί πολίτες, περιμένοντας να ανοίξει η υπηρεσία για να πάρουν προτεραιότητα προκειμένου να διεκπεραιώσουν κάποια μεταβίβαση ή άλλη πράξη που σχετίζεται με τα ακίνητα.
Δυστυχώς, δεν μπορούν να κλείνονται ραντεβού καθώς η ισχύουσα νομοθεσία διασφαλίζει την αρχή της χρονικής προτεραιότητας για την κατάθεση εγγράφων προς καταχώριση στα υποθηκοφυλακεία και στα κτηματολογικά γραφεία και έτσι δίνονται αριθμοί πρωτοκόλλου στους πολίτες με τη σειρά που εμφανίζονται.
Το (μεταβατικό) Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης, την ευθύνη εύρυθμης και σύννομης λειτουργείας του οποίου έχει για δύο μήνες ακόμα (μέχρι τις αρχές Απριλίου) το υπουργείο Δικαιοσύνης, λειτουργεί με αναπληρωτή προϊστάμενο δικαστικό υπάλληλο, καθώς ο υποθηκοφύλακας συνταξιοδοτήθηκε πέρυσι και ο αντικαταστάτης του ασθενεί εδώ και έναν μήνα.
Το υποθηκοφυλακείο και μεταβατικό κτηματολογικό γραφείο είναι μακροχρόνια υποστελεχωμένο, με καλυμμένες τις 26 από τις 58 οργανικές θέσεις, ενώ παράλληλα υποβάλλεται καθημερινά πολύ μεγάλος όγκος εισερχομένων αιτήσεων (140 αιτήσεις για καταχώρηση πράξεων και αντίστοιχος αριθμός για πιστοποιητικά). Το Κτηματολόγιο διέθεσε 15 στελέχη, ενώ δύο ασκούμενοι δικηγόροι διατέθηκαν από τον Δικηγορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, ωστόσο, όπως φαίνεται, δεν αρκούν. Θα πρέπει να δοθεί μία λύση το συντομότερο από το αρμόδιο υπουργείο Δικαιοσύνης.
Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ