Θεόδωρος Τσούχλος στο “Π”: Ανοιχτά σχολεία με ασφάλεια, όρους και προϋποθέσεις

Θεόδωρος Τσούχλος στο “Π”: Ανοιχτά σχολεία με ασφάλεια, όρους και προϋποθέσεις

Του
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΣΟΥΧΛΟΥ
Προέδρου της ΟΛΜΕ


Με μεγάλη καθυστέρηση και με ανορθόδοξο τρόπο πραγματοποιήθηκε η συνάντηση της ΟΛΜΕ με την υπουργό Παιδείας (5/1). Τα μέτρα για την έναρξη των μαθημάτων είχαν ανακοινωθεί με πανηγυρικό τρόπο την προηγούμενη ημέρα. Αφού στηλιτεύσαμε την παντελή έλλειψη επικοινωνίας και ενημέρωσης, καταθέσαμε τις προτάσεις μας, με την προσδοκία ότι έστω και την ύστατη στιγμή θα εκκινούσε μια μορφή διαλόγου, ο οποίος θα κατέληγε στη μερική τουλάχιστον αποδοχή των θέσεών μας. Συγκεκριμένα προτείναμε:

1.Μείωση του επισφαλούς και άνευ επιδημιολογικής λογικής πρωτοκόλλου 50%+1, που οδηγεί στην αναστολή λειτουργίας των σχολικών τάξεων.
2.Διενέργεια δωρεάν rapid tests στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας πριν την έναρξη των μαθημάτων. Επισημάναμε ότι το απόλυτα ορθό είναι η εξέταση μέσω των μοριακών τεστ, καθώς η έκρηξη των κρουσμάτων περικλείει σημαντικούς κινδύνους.
3.Ανάκληση των συγχωνεύσεων που πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο, καθώς το δίκαιο και λογικό αίτημά μας για αραίωση των τμημάτων από το θέρος του 2020 δεν έχει γίνει δεκτό, αδικαιολόγητα, από την υπουργό.
4.Πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού αναπληρωτών, οι οποίοι θα καλύψουν τα υπάρχοντα κενά και τους τυχόν νοσήσαντες συναδέλφους.
5.Παροχή δωρεάν κατάλληλων μασκών σε μαθήτριες, μαθητές, εκπαιδευτικούς, επιστημονικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό.
6.Διενέργεια εργαστηριακών ελέγχων, όπου υπάρχουν κρούσματα, από κλιμάκιο του ΕΟΔΥ.
7.Ενίσχυση των κρατικών δομών υγείας.
8.Μέριμνα και παροχή άδειας ειδικού σκοπού στους ευπαθείς εκπαιδευτικούς και τους έχοντες υποκείμενα νοσήματα.
9.Αναστολή εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης και της τράπεζας θεμάτων.
10.Ύπαρξη κατάλληλου χρόνου προσαρμογής των σχολικών μονάδων στη νέα πραγματικότητα.

Η υπουργός Παιδείας απλώς υπεραμύνθηκε των αποφάσεών της και της εμμονικής υπεράσπισης του πρωτοκόλλου 50%+1, επικαλούμενη τη σύμφωνη γνώμη της επιτροπής επιδημιολόγων – λοιμωξιολόγων. Δεν απάντησε στις προτάσεις μας, ενώ δεν δικαιολόγησε την απόφασή της να μας καλέσει, κατόπιν εορτής, σε μια εθιμοτυπική, άνευ περιεχομένου ενημέρωση. Μολονότι της μεταφέραμε τους φόβους, την ανησυχία και τους προβληματισμούς των μαθητών, των γονέων, των εκπαιδευτικών, των εργαζομένων για τα ελλιπή μέτρα δεν λάβαμε κάποια ουσιαστική απάντηση. Ακόμη και η αναφορά μας σε σειρά έγκριτων ιατρών και επιστημόνων, οι οποίοι κρούουν εντονότατα τον κώδωνα του κινδύνου, δεν μετέστρεψαν στο παραμικρό τις ειλημμένες αποφάσεις της. Δεν μετακινήθηκε ουδόλως, παρά τα μέτρα που έχουν ληφθεί στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και στον Καναδά.

Η ομοσπονδία μας είναι υπέρ των ανοικτών και ασφαλών σχολείων και για τον λόγο αυτό εκφράσαμε τις θέσεις μας αλλά και τις έντονες ανησυχίες μας. Ψυχοκοινωνικοί, μαθησιακοί και παιδαγωγικοί λόγοι προτάσσουν ασυζητητί τη διά ζώσης εκπαίδευση έναντι της εξ αποστάσεως. Έχουμε όμως το ύψιστο καθήκον και την υπέρτατη υποχρέωση να διαφυλάξουμε την υγεία του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και της κοινωνίας. Παράλληλα, η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων είναι ο στόχος μας, πάντα όμως με την τήρηση των ορθών όρων και προϋποθέσεων. Η κ. Κεραμέως, επικαλούμενη τη συναίνεση της επιτροπής, επέλεξε την προσφιλή σε αυτήν μονήρη οδό, της ανυπαρξίας του ουσιαστικού διαλόγου, της ενημέρωσης και της προσπάθειας σύγκλισης των διαφόρων απόψεων. Η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου φέρει την προσωπική της σφραγίδα.

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ