Σοφία Ζαχαράκη στο “Π”: Το 2022 ο ελληνικός τουρισμός θα φτάσει ακόμα πιο ψηλά, εκεί που ως Ελλάδα μάς αξίζει

Σοφία Ζαχαράκη στο “Π”: Το 2022 ο ελληνικός τουρισμός θα φτάσει ακόμα πιο ψηλά, εκεί που ως Ελλάδα μάς αξίζει

Της
ΣΟΦΙΑΣ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Υφυπουργού Τουρισμού, Αρμόδιας για Τουριστική Εκπαίδευση
και Ειδικές Μορφές Τουρισμού


Καθώς μια χρονιά τελειώνει και μια νέα αρχίζει, έρχεται αυτονόητα η ώρα του απολογισμού για όσα μας έφερε το 2021, και του στοχασμού για όσα έρχονται το 2022. Η περασμένη χρονιά ήταν ένα έτος πρόκλησης αλλά και επιτυχίας για τον ελληνικό τουρισμό. Ξεκινώντας με μόνη βεβαιότητα την αβεβαιότητα, καταφέραμε με σχέδιο, υπομονή και επιμονή να ξεπεράσουμε κάθε προσδοκία.

Η Ελλάδα στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου πέτυχε έσοδα που έφτασαν το 58% του 2019, πριν από την πανδημία. Καταφέραμε έτσι να υπερβούμε τον στόχο του 50%, που είχαμε θέσει, και μάλιστα τους κρίσιμους μήνες του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου ξεπεράσαμε το 75%, ενώ τον Οκτώβριο το 98%! Πετύχαμε όμως και στόχους ποιοτικούς, όπως αύξηση κατά 25% τουλάχιστον της δαπάνης ανά επισκέπτη αλλά και τη διαφοροποίηση των κοινών και των αγορών που απευθυνόμαστε. Ο τουρισμός υπήρξε ο καταλύτης και για τη συνολική άνοδο της ελληνικής οικονομίας, η οποία στο τρίτο –και κατεξοχήν τουριστικό– τρίμηνο πέτυχε ρυθμό ανάπτυξης 13,4%, φτάνοντας στην κορυφή της Ευρωζώνης.

Όλα αυτά φυσικά δεν έγιναν τυχαία. Βασίζονται στην τεράστια δύναμη και αντοχή του κόσμου του ελληνικού τουρισμού αλλά και στις επίμονες προσπάθειες του υπουργείου και των φορέων. Οι επαφές της ηγεσίας του υπουργείου με διεθνείς παράγοντες της τουριστικής κίνησης οδήγησαν και συνεχίζουν να οδηγούν στην αύξηση των θέσεων προς τη χώρα μας, οι οποίες για το 2022 σε πολλές χώρες αναμένεται να ξεπεράσουν και τα επίπεδα του 2019. Η Ελλάδα πρώτη πρότεινε το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό COVID και απέδειξε στην πράξη ότι ο τουριστικός κλάδος μπορεί να ανοίξει και να λειτουργήσει με τη μέγιστη δυνατή ελευθερία και με απόλυτη ασφάλεια.

Στη νέα χρονιά που ξεκινά κύριος αντίπαλός μας θα παραμείνει ο ιός και οι μεταλλάξεις του. Γι’ αυτό και είναι αναγκαίο να χρησιμοποιήσουμε το μεγαλύτερο όπλο που έχουμε, που είναι ο εμβολιασμός και ειδικά η τρίτη, ενισχυτική δόση.
Όπλο μας ήταν όμως το 2021 και η συνέπεια λόγων και έργων, οι δεσμεύσεις μας για το άνοιγμα και τη λειτουργία του τουρισμού και η τήρησή τους. Φέτος μάλιστα η κατ’ εξοχήν τουριστική περίοδος θα ξεκινήσει νωρίτερα, με την ακριβή ημερομηνία να γίνεται γνωστή έγκαιρα σε όλους. Η καμπάνια του ΕΟΤ για την καλοκαιρινή περίοδο θα ξεκινήσει νωρίτερα από ποτέ!

Ήδη αυτές τις μέρες για πρώτη φορά ξεκινήσαμε με καμπάνια του ΕΟΤ για τον χειμερινό τουρισμό και το χαρακτηριστικό μότο «Greece DOES have a winter». Και φέτος είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι τα χιονοδρομικά κέντρα άνοιξαν με ειδικά πρωτόκολλα και έτοιμα να υποδεχθούν τους επισκέπτες τους χωρίς καμία έκπτωση στην προστασία της υγείας. Αλλά και ξενοδοχεία και επιχειρήσεις στους ορεινούς προορισμούς περιμένουν να εξυπηρετήσουν τους ταξιδιώτες, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια και στην ποιότητα.

Το 2022 θα είναι, για εμάς ιδιαίτερα, η χρονιά που θα ξεδιπλώσουμε ακόμα περισσότερες δράσεις για την ενίσχυση των ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, των μορφών εκείνων που συμβάλλουν καταλυτικά στο να πετύχουμε τους στόχους για έναν πιο ποιοτικό, πιο ισόρροπο και πιο βιώσιμο ελληνικό τουρισμό. Είναι η χρονιά που θα αρχίσουν να υλοποιούνται οι δράσεις συνολικού προϋπολογισμού άνω των 300 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Είναι η χρονιά που θα επενδύσουμε ακόμα περισσότερο στο ανθρώπινό μας δυναμικό, αναβαθμίζοντας συνολικά την τουριστική εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και πρακτική άσκηση, και θα αρχίσει η υλοποίηση των προγραμμάτων επανακατάρτισης και αναβάθμισης δεξιοτήτων για 20.000 εργαζομένους στον τουρισμό και ανέργους. Είναι η χρονιά που θα εφαρμοστούν οι διατάξεις του νέου νόμου μας, που μόλις ψηφίστηκε, για τους Οργανισμούς Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, τους Πρότυπους Τουριστικούς Προορισμούς Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, τα Παρατηρητήρια Βιώσιμης Τουριστικής Α­νάπτυξης, την αξιοποίηση των ιαματικών μας πηγών, τα νέα σήματα επισκέψιμων ζυθοποιείων, τυροκομείων και ελαιοτριβείων, και πολλά ακόμη.

Ως ελληνικός τουρισμός, το 2020 αποδείξαμε ότι μπορούμε να αντέξουμε, το 2021 ότι μπορούμε να ανακάμψουμε. Και το 2022 θα αποδείξουμε ότι, κόντρα στις αντιξοότητες, μπορούμε να φτάσουμε ακόμα πιο ψηλά, εκεί που ως χώρα μάς αξίζει.

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Φωτό: eirinika.gr


Σχολιάστε εδώ