Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ αποκαλύπτει: Τι τρώνε και τι δεν τρώνε οι καταναλωτές…
-Ανθυγιεινή η ζάχαρη, στροφή στη ζαχαρίνη και στη στέβια, τάση για μείωση του αλατιού
Έχουν τις ιδιαιτερότητές τους οι καταναλωτές, από τις οποίες διαμορφώνονται οι διατροφικές και αγοραστικές τάσεις τροφίμων. Η έρευνα καταναλωτών που έκανε πρόσφατα το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών κατέγραψε ενδιαφέρουσες τάσεις και προτιμήσεις. Συγκεκριμένα:
• Στην Ελλάδα το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν χορτοφάγοι βρίσκεται περίπου στο 4%, δηλαδή 400.000 πολίτες, με τους μισούς από αυτούς να αυτοπροσδιορίζονται ως vegans (δεν καταναλώνουν καθόλου ζωικά προϊόντα) και τους άλλους μισούς ως vegeterians (δεν καταναλώνουν κρέας, ψάρι κ.λπ.). Δίπλα σε αυτές τις κατηγορίες καταναλωτών υπάρχει και η κατηγορία των flexitarians, ή ημιχορτοφάγων, των καταναλωτών δηλαδή που προσπαθούν να υιοθετήσουν μια πιο χορτοφαγική διατροφή αλλά όχι ολοκληρωτικά χορτοφαγική. Στην κατηγορία αυτή ανήκει περίπου το 15% του πληθυσμού, δηλαδή γύρω στους 1.500.000 πολίτες, και αποτελεί μια πολύ σημαντική κοινωνική και καταναλωτική ομάδα.
Ανθυγιεινή η ζάχαρη
Μια από τις τροφές που ενοχοποιούνται όλο και περισσότερο στα μάτια του καταναλωτικού κοινού ως ανθυγιεινές είναι η ζάχαρη. Οι εναλλακτικές γλυκαντικές ουσίες, όπως η ζαχαρίνη και η στέβια, φαίνεται ότι κερδίζουν έδαφος, με το 26% του κοινού να επιλέγει αυτές τις εναλλακτικές. Παράλληλα, ένα 37% του κοινού δηλώνει ότι γενικότερα αποφεύγει την κατανάλωση γλυκών και ζάχαρης. Ακόμα πιο έντονη είναι η τάση για μείωση του αλατιού, την οποία επιθυμεί το 48% του κοινού.
Μαγειρεύουν με ανοιχτό το κινητό!
Το 53% του κοινού μαγειρεύει σήμερα έχοντας ανοιχτό δίπλα του το κινητό για να βλέπει τις συνταγές, ενώ το 26% έχει ζητήσει ενεργά συμβουλές μέσω των social media. Πλέον δεν αρκεί να είναι νόστιμο το φαγητό, πρέπει να είναι και όμορφο για το 75% του κοινού, κάτι που αποδίδεται στα social media και στην αυξημένη χρήση βίντεο και φωτογραφίας για τη μαγειρική σε ποσοστά 27% και 33% αντίστοιχα.
Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ