Μέτρα για την οδική ασφάλεια των μοτοσικλετιστών – διανομέων
-Ερώτηση του Γιώργου Κουμουτσάκου προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Η οδική ασφάλεια των μοτοσικλετιστών – διανομέων ήταν το θέμα της Ερώτησης που κατέθεσε ο βουλευτής Β1 Βορείου Τομέα Γιώργος Κουμουτσάκος προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Δεδομένου ότι τα τροχαία συμβάντα αποτελούν παγκοσμίως αλλά και στη χώρα μας την 1η αιτία θανάτου στις ηλικίες 5-29 ετών με περίπου 1,3 εκ. νεκρούς ετησίως, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO), ο κ. Κουμουτσάκος παρουσιάζει μία σειρά από στοιχεία που καταδεικνύουν την ανάγκη να υπάρξουν έλεγχοι και περαιτέρω μέτρα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας των μοτοσικλετιστών και ειδικά των διανομέων.
Δυστυχώς, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στην Ε.Ε. στους θανάτους από τροχαία ευάλωτων χρηστών του δικτύου, δηλαδή πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Συγκεκριμένα, οι χρήστες μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων ενώ αντιπροσωπεύουν το 18% των θανατηφόρων ατυχημάτων στο σύνολο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην χώρα μας το ποσοστό ανεβαίνει στο 36%. Παράλληλα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η πλειοψηφία (54%) των τροχαίων συμβάντων στην Ελλάδα λαμβάνει χώρα σε οδούς εντός του αστικού ιστού, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη όπου τα περισσότερα γίνονται εκτός κατοικημένων περιοχών, κυρίως σε επαρχιακές οδούς.
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι μεγάλο ποσοστό των οδηγών που εμπλέκονται στα τροχαία είναι νέοι που εργάζονται ως διανομείς στις πόλεις καλύπτοντας μικρές αποστάσεις αλλά πολλά δρομολόγια μέσα στη μέρα. Δεδομένου ότι από την έναρξη της πανδημίας παρατηρείται σημαντική αύξηση στον τομέα της παροχής υπηρεσιών ταχυμεταφορών και διανομής φαγητού, ο κίνδυνος για τους οδηγούς αυξάνεται. Άλλωστε, ο στόλος μοτοσικλετών που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι ο 5ος μεγαλύτερος στην Ευρώπη, απαριθμώντας περισσότερες από 1.500.000 οχήματα.
Με δεδομένα τα παραπάνω στοιχεία, ο κ. Κουμουτσάκος θέτει δύο ερωτήματα στον Υπουργό. Το πρώτο αφορά την πρόθεση να ληφθούν περαιτέρω μέτρα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας των μοτοσικλετιστών και ειδικά των διανομέων πέραν όσων προβλέπει ο Ν.4611/2019. Το δεύτερο ερώτημα ερευνά το ενδεχόμενο να υπάρχει συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με στόχο να υπάρξουν συστηματικότεροι τροχονομικοί έλεγχοι για την εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας.