Ανάγκη ενημέρωσης για τη λειτουργία του Κτηματολογίου
Τις δύο προηγούμενες Κυριακές αναφερθήκαμε στην ανάγκη για περισσότερη ενημέρωση, αξιοποιώντας το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τρεις άξονες: Την κτηματογράφηση, τη λειτουργία του Κτηματολογίου και τα γεωχωρικά δεδομένα.
Σήμερα θα αναφερθούμε στη λειτουργία του Κτηματολογίου, η οποία ξεκινά όταν ολοκληρωθεί η συλλογή δηλώσεων, ο έλεγχος των κτηματολογικών στοιχείων από τους ιδιοκτήτες και η επεξεργασία τους και αρχίζει να λειτουργεί ένα κτηματολογικό γραφείο σε κάθε περιοχή, αντικαθιστώντας το αντίστοιχο υποθηκοφυλακείο.
Εντός 15 μηνών εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η μετάβαση όλων των υποθηκοφυλακείων της χώρας σε 17 κτηματολογικά γραφεία και 75 υποκαταστήματά τους, ενώ ήδη το 85% των πιστοποιητικών που αφορούν τα ακίνητα είναι διαθέσιμο ηλεκτρονικά και υπολογίζεται ότι εντός τριμήνου θα είναι διαθέσιμα και το υπόλοιπα.
Εκτός από την ηλεκτρονική παραγγελία και χορήγηση πιστοποιητικών, την τελευταία διετία, την ηλεκτρονική υποβολή αγωγών, δικογράφων και συµβολαίων, από δικηγόρους και συμβολαιογράφους αντίστοιχα, υπάρχει και η δυνατότητα δωρεάν διαβαθµισµένης πρόσβασης στις κτηµατολογικές εγγραφές για έρευνα από τους επαγγελματίες. Παράλληλα, οι μηχανικοί μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά τα τοπογραφικά, τα διαγράμματα γεωμετρικών μεταβολών και τις αιτήσεις διόρθωσης των γεωμετρικών στοιχείων.
Για όλα τα παραπάνω χρειάζεται ενδελεχής και στοχευμένη ενημέρωση τόσο στους επαγγελματίες όσο και στους τελικούς αποδέκτες των υπηρεσιών του Κτηματολογίου, τους πολίτες.
Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ