Στα χέρια ιδιωτών και οι Αστικές Συγκοινωνίες! – Τι προβλέπουν τα σχέδια της κυβέρνησης
Μετά τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, τις μαρίνες, τις πλαζ…
Η ιδιωτικοποίηση των Αστικών Συγκοινωνιών θα είναι το επόμενο μεγάλο project που θα θέσει σε εφαρμογή ο Κυρ. Μητσοτάκης, μετά τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, τις μαρίνες, τις πλαζ, αν κι εφόσον κερδίσει τις επόμενες εκλογές και παραμείνει στο τιμόνι της χώρας.
Πληροφορίες από κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι οι μελέτες και οι σχεδιασμοί για την είσοδο των ιδιωτών στις Αστικές Συγκοινωνίες έχουν ξεκινήσει, αλλά είναι ακόμη στο αρχικό τους στάδιο. Θα απαιτηθεί δε χρόνος πριν καταλήξουν σε συγκεκριμένα συμπεράσματα και διαπιστώσεις, καθότι το όλο ζήτημα είναι πολύπλοκο και έχει πολλές διαστάσεις.
Θεωρείται δε βέβαιο πως όταν ληφθούν οριστικές αποφάσεις οι αντιδράσεις θα είναι μεγάλες. Το όλο σχέδιο είναι άμεσα συνυφασμένο με τις νέες επεκτάσεις του δικτύου του μετρό, που θα ολοκληρωθούν τα επόμενα χρόνια.
Μια εκδοχή είναι το συγκοινωνιακό έργο να σπάσει σε κομμάτια και ορισμένα από αυτά να δοθούν σε ιδιώτη, έναν ή και περισσότερους. Θα εξυπηρετούν συγκεκριμένες περιοχές και οι γραμμές θα έχουν όλες κατάληξη τους σταθμούς του μετρό.
Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, το σχέδιο θα εφαρμοστεί αρχικά στη Θεσσαλονίκη, που συγκριτικά με την Αθήνα διαθέτει μικρότερο συγκοινωνιακό δίκτυο. Τις πληροφορίες περί ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών ήρθε να ενισχύσει με πρόσφατες δηλώσεις του ο (διορισμένος από την κυβέρνηση) διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Γ. Τόσκας, ο οποίος σημείωσε ότι το 2025 το μονοπώλιο του (κρατικού) ΟΑΣΘ θα τελειώσει και ότι στις αστικές συγκοινωνίες θα μπουν και ιδιώτες. Ανέφερε δε ότι έχουν γίνει ήδη οι σχετικές συζητήσεις με το αρμόδιο υπουργείο, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο οι διαγωνισμοί για την είσοδο ιδιωτών να προκηρυχθούν ακόμη και εντός του 2022.
Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ