Θαν. Κικίνης στο “Π”: Ναρκοθετημένη από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ η ομαλή λειτουργία των σχολείων για το νέο σχολικό έτος
-Σε κίνδυνο ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης
Του
ΘΑΝΑΣΗ ΚΙΚΙΝΗ
Προέδρου ΔΣ Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας
Η επικοινωνιακή αξιοποίηση των, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, 11.700 διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών (δικαίωση για τους αγώνες της ΔΟΕ) αποτελεί για την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ το μοναδικό ζωηρόχρωμο σημείο της απόπειρας εξωραϊσμού του γκρίζου τοπίου στην εκπαίδευση λίγο πριν από το πρώτο κουδούνι στα σχολεία.
Η δραστική περικοπή στις παράλληλες στηρίξεις αποκαλύπτει μια τυφλή, οριζόντια θεώρηση των αναγκών των μαθητών, με πρωταρχικό στόχο τη μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ενώ κλίμα οργής έχει ήδη διαμορφωθεί μεταξύ των εκπαιδευτικών, εξαιτίας του αυταρχισμού που αποπνέουν όλες οι ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας (ν. 4823/2021, απειλές για πειθαρχικές διώξεις στις ενημερωτικές συναντήσεις για την αξιολόγηση, υπηρεσιακές μεταβολές με καταστρατήγηση διαδικασιών, πινάκων και… λογικής).
Το χειρότερο όμως όλων είναι το γεγονός ότι σε εκπαιδευτικούς και γονείς επικρατεί αγωνία για την υγεία όλων όσοι εμπλέκονται στη λειτουργία των σχολείων. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει «επιτύχει» να δημιουργήσει αίσθημα ανασφάλειας, αγνοώντας τις οδηγίες της επιστημονικής κοινότητας για αποστάσεις που πρέπει να τηρούνται στις σχολικές αίθουσες, αφού προηγουμένως αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε 25. Παραμένει, δυστυχώς, πιστή στην τακτική άρνησης λήψης ουσιαστικών μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, ενώ παράλληλα διαφημίζει ένα εικονικό σχολείο που απλά δεν υπάρχει, έχοντας αποφασίσει να πνίξει τις φωνές αγωνίας μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Κωφεύει η κυβέρνηση στα αιτήματα των εκπαιδευτικών για την πλήρη κάλυψη των αυξημένων αναγκών σε μέσα προστασίας και καθαριότητας (δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας, όπως μάσκες, αντισηπτικά κ.λπ.), τη διενέργεια μαζικών, δωρεάν, επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, για τον έλεγχος της διάδοσης του ιού, καθώς και για προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας για να καλύψουν πλήρως τις αυξημένες ανάγκες λόγω Covid-19.
Στις 13 Σεπτεμβρίου τα σχολεία θα ξεκινήσουν να λειτουργούν, άγνωστο για πόσο και με ποιες συνέπειες, σε συνθήκες υπερμετάδοσης της Covid-19, με το ΥΠΑΙΘ να αρνείται να λάβει το στοιχειώδες και απαραίτητο μέτρο της διασφάλισης αποστάσεων τόσο στις σχολικές αίθουσες όσο και στα οχήματα που μεταφέρουν μαθητές. Θα ξεκινήσουν, έπειτα από δύο χρονιές τηλεκπαίδευσης (κάτι που είναι ελλειμματικό εκπαιδευτικά), δίχως κανένα μέτρο αποκατάστασης μαθησιακών κενών και ψυχολογικής στήριξης των μαθητών.
Παράλληλα, αίσθημα αβεβαιότητας και εργασιακής ανασφάλειας έχει δημιουργηθεί μεταξύ των εκπαιδευτικών, έπειτα από τις αλλαγές αποσάθρωσης του δημόσιου σχολείου που προώθησε ο νέος ν. 4823/2021, που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση στα μέσα του καλοκαιριού, χωρίς καν να προηγηθεί συζήτηση με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, και αφορά δομές, αξιολόγηση, επιλογές στελεχών, αλλάζοντας δραματικά το κλίμα στις σχολικές μονάδες.
Ως εκπαιδευτική κοινότητα, έχουμε μπροστά μας μια εξαιρετικά κρίσιμη χρονιά. Οφείλουμε, πέρα από το να απαιτήσουμε πραγματικές και ουσιαστικές λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η δημόσια εκπαίδευση, να δώσουμε έναν άνισο και σκληρό αγώνα για να συνεχίσει να υπάρχει.
Οι συνθήκες που αναμένεται να επικρατήσουν στα σχολεία μετά το πρώτο κουδούνι, η έκδοση της νέας υπουργικής απόφασης για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων καθώς και η υλοποίηση του ν. 4823/2021 (ενός νόμου που δειλά και με προσεκτική κάλυψη δείχνει προς την εφαρμογή και στην Ελλάδα επικίνδυνων και αποτυχημένων εκπαιδευτικών μοντέλων, που διέλυσαν εκπαιδευτικά συστήματα σε όλο τον πλανήτη) θα φέρουν νέους αγώνες, που απαιτούν να σταθούμε δυνατοί και ενωμένοι, ώστε το δημόσιο σχολείο να διατηρήσει τον χαρακτήρα του, αλλά κυρίως να συνεχίσει να υπάρχει για χάρη του κοινωνικού συνόλου.
Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ