Πανελλαδικές Εξετάσεις: Μύθοι και αλήθειες

Πανελλαδικές Εξετάσεις: Μύθοι και αλήθειες

Αλλαγές της τελευταίας στιγμής επεφύλαξε η υπουργός Παιδείας στο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ κατά τη φετινή σχολική χρονιά, φέρνοντας τα πάνω κάτω στον θεσμό των πανελλαδικών εξετάσεων.

Μεσούσης μιας τόσο δύσκολης σχολικής χρονιάς (Φεβρουάριος 2021), εν μέσω πανδημίας και ενώ οι υποψήφιοι είχαν ξεκινήσει την προετοιμασία τους με βάση το προηγούμενο σύστημα, (!) επανέφερε τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων αλλά και νομοθέτησε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), τον «έξυπνο κόφτη», που αποτελεί προϋπόθεση για εισαγωγή σε ΑΕΙ. Προβλήθηκε ως μέτρο που προωθεί την αριστεία, αλλά στην ουσία θα οδηγήσει σε εκτίναξη των βάσεων, ιδιαίτερα στα περιφερειακά πανεπιστημιακά τμήματα, με αποτέλεσμα πολύ μεγάλος αριθμός αποφοίτων να μην εισαχθεί.

Υπολογίζεται ότι με βάση τις βαθμολογίες των υποψηφίων, που ανακοινώθηκαν πριν από λίγες ημέρες, θα προκύψουν κενές θέσεις που υπολογίζονται σε τουλάχιστον 9.000 από το ίδιο το υπουργείο έως και 20.000 από άλλες εκτιμήσεις.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, καθώς μαθητές ακόμη και με πολύ υψηλές βαθμολογίες δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν στη σχολή που προτιμούν, κάτι που θα συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια. Όπως σημειώνουν γονείς μαθητών και εκπαιδευτικοί σε σχετική επιστολή τους: «Είναι προκλητικό να υποβαθμίζεται ο κόπος ενός μαθητή και να του υφαρπάζεται το δικαίωμα να περάσει στη σχολή της προτίμησής του, όχι γιατί δεν αρίστευσε, αλλά διότι με αδόκιμες τεχνικές δημιουργήθηκαν στρεβλώσεις οι οποίες οδηγούν στην αδικία και στον αποκλεισμό».

Κάθε ημέρα δημοσιεύονται δεκάδες επιστολές υποψηφίων, οι οποίοι ενώ συγκέντρωσαν μεγάλο αριθμό μορίων, ικανό –υπό άλλες συνθήκες– να τους επιτρέψει να φοιτήσουν στη σχολή της πρώτης τους επιλογής, μένουν εκτός των τμημάτων επιθυμίας τους λόγω της ΕΒΕ. Μάλιστα το θέμα επιστολής μαθητή, ο οποίος αν και αρίστευσε με 20.988 μονάδες (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο, δηλαδή 1.838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση), δεν εισάγεται στην Αρχιτεκτονική Σχολή, έφερε στη Βουλή τόσο ο Αλ. Τσίπρας όσο και ο Ν. Φίλης. Είναι χαρακτηριστικά όσα γράφει ο εν λόγω μαθητής: «Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που ‘‘διακρίνει’’ τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και πώς καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;».

Η υπουργός δικαιολογήθηκε δηλώνοντας τα εξής: «Η κάθε Αρχιτεκτονική Σχολή, όπως όλες οι σχολές και τα τμήματα, καθορίζουν τον συντελεστή βάσει του οποίου προσδιορίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Ο εν λόγω υποψήφιος δεν πληροί τις προϋποθέσεις εισαγωγής που η ίδια η Σχολή έθεσε». Το ρητορικό ερώτημα όμως παραμένει: Ποια υπουργός νομοθέτησε τους συντελεστές βαρύτητας και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής φέτος;

Όλα αυτά παραπέμπουν στη ρήση του μεγάλου Μενέλαου Λουντέμη:

«Ειπώθηκαν ψέματα που ντράπηκαν και τα ίδια. Μιας και δεν ντράπηκαν τα στόματα που τα είπαν…».

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ