Κ. Αρσένης: Ανανέωση του στόλου των ταξί με αντιπεριβαλλοντικές τεχνολογίες

Κ. Αρσένης: Ανανέωση του στόλου των ταξί με αντιπεριβαλλοντικές τεχνολογίες

Ανανέωση του στόλου των ταξί με αντιπεριβαλλοντικές τεχνολογίες θέτει το ΜέΡΑ25 με ερτησή του προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας.

Συγκεκριμένα η ερώτηση:

Το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» που έχει ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο περίπου, σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει τις εταιρείες leasing, ιδιώτες αλλά όχι τους ιδιοκτήτες ταξί (επιβατηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης). Σε σύνολο άνω των 13.000 αιτήσεων στο πρόγραμμα, μόλις 8 αιτήσεις αφορούν σε επιδότηση απόκτησης ηλεκτρικού ταξί, 3 αιτήσεις σε plug-in υβριδικό ταξί.

Πριν λίγες μέρες ο υπουργός ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα αντικατάστασης 2.000 ταξί με ηλεκτρικά από το Ταμείο Ανάπτυξης έως το τέλος του 2024. Ωστόσο στην Αθήνα κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή περίπου 15.000 ταξί ενώ θα πρέπει να αποσυρθούν και να αλλάξουν τεχνολογία 8.000 ταξί. Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με τον Ν. 4070/2012 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ο χρόνος απόσυρσης ταξί είναι 15 ή 18 έτη την ώρα που στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν καθιερώσει την απόσυρση στα 10 χρόνια.

Σε επίκαιρη ερώτησή μου (259/14.12.20) στις 22.12.2020 σχετικά με την παραπομπή της χώρας μας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για υπερβάσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα, ο αρμόδιος υφυπουργός ΠΕν απάντησε ότι δε φταίνε οι βιομηχανίες για το πρόβλημα αλλά η θέρμανση και η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Δεδομένου ότι:

– στις άλλες Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες προχωρούν σε αντικατάσταση στόλου των ταξί ακόμα και με τεχνολογία υδρογόνου,
– η επιδότηση για 2.000 οχημάτων δεν είναι ελκυστική στους ιδιοκτήτες ταξί λόγω περιορισμένης αυτονομίας και μεγάλου χρόνου φόρτισης,
– η αντικατάσταση των υπολοίπων 6.000 οχημάτων θα γίνει πάλι με ντιζελοκίνητα οχήματα, κλειδώνοντας για τα επόμενα 15 χρόνια την κακή περιβαλλοντική επίδοση των οχημάτων αυτών.

Ερωτάται o κ. Υπουργός:

  1. Για ποιο λόγο πιστεύει ότι το «Κινούμαι ηλεκτρικά» δεν είχε ανταπόκριση στους ιδιοκτήτες των ταξί; Για ποιο λόγο προχωράει σε ανανέωση του στόλου τώρα καταδικάζοντας και τους επαγγελματίες οδηγούς και τους πολίτες σε μια κακή ποιότητα ατμόσφαιρας των μεγάλων αστικών κέντρων και πιθανά πρόστιμα στο μέλλον;
  2. Τι μέτρα θα πάρει για να μην γίνει η αντικατάσταση των υπολοίπων 6.000 οχημάτων ταξί με ντιζελοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα;

Ο ερωτών Βουλευτής

Κρίτων Αρσένης


Σχολιάστε εδώ