64o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΙΠΠΩΝ: «Ιππείς» του Αριστοφάνη απο το Εθνικό Θέατρο στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

64o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΙΠΠΩΝ: «Ιππείς» του Αριστοφάνη απο το Εθνικό Θέατρο στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

64o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΙΠΠΩΝ

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
«Ιππείς» του Αριστοφάνη

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
Σάββατο 3 Ιουλίου, ώρα 21.30



Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει τους «Ιππείς» του Αριστοφάνη, το Σάββατο 3 Ιουλίου στις 21.30 στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, στο πλαίσιο του 64ου Φεστιβάλ Φιλίππων. 30 χρόνια μετά το τελευταίο τους ανέβασμα από το Εθνικό Θέατρο οι Ιππείς καλπάζουν σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου.

Έπειτα από τη νίκη των Αθηναίων επί των Σπαρτιατών στη Σφακτηρία, η Αθήνα βρίσκεται στο απόγειο της δύναμής της και ο Κλέων αυξάνει τη δημοτικότητά του. Αυτό όμως δεν εμποδίζει τον Αριστοφάνη να εξαπολύσει μία αμείλικτη επίθεση εναντίον του, προσφέροντας παράλληλα μια κριτική ανάλυση της σχέσης του αθηναϊκού λαού με τους πολιτικούς που προσπαθούν να εξασφαλίσουν την εύνοιά του με κολακείες και απάτες, υπολογίζοντας μόνο το προσωπικό τους συμφέρον και όχι το γενικό καλό.

Οι Ιππείς παρουσιάστηκαν στα Λήναια το 424 π.Χ. και κέρδισαν το πρώτο βραβείο. Ήταν η πρώτη φορά που ο Αριστοφάνης σκηνοθέτησε ο ίδιος το έργο του. Οι Ιππείς είναι μία κωμική πολιτική αλληγορία με στόχο τον γνωστό δημαγωγό της εποχής, Κλέωνα, που μετά τον θάνατο του Περικλή απέκτησε ισχυρή θέση στη δημόσια ζωή του τόπου. Εδώ παρουσιάζεται ως ο καινούργιος ευνοούμενος επιστάτης του Δήμου -του προσωποποιημένου λαού της Αθήνας- με το όνομα Παφλαγόνας. Οι παλαιότεροι δούλοι του Δήμου, Δημοσθένης και Νικίας που υποφέρουν από την κακομεταχείριση του βάρβαρου Παφλαγόνα, βρίσκουν τον αντικαταστάτη του στο πρόσωπο ενός περαστικού αλλαντοπώλη.

Χειρότερος από τον Παφλαγόνα, ο άξεστος και αγράμματος αλλαντοπώλης, καταφέρνει με τη βοήθεια των Ιππέων, που αποτελούν τον Χορό της κωμωδίας, να θριαμβεύσει. Όχι μόνο νικάει τον Παφλαγόνα σε όλες τις δοκιμασίες πετυχαίνοντας να γίνει ο καινούργιος επιστάτης, αλλά προξενεί και τη θαυματουργική αναγέννηση του Δήμου, ο οποίος αποκτά πάλι το μεγαλείο που είχε την εποχή των περσικών πολέμων. Ο ηττημένος Παφλαγόνας εκδιώκεται και ο Αλλαντοπώλης παίρνει τα ηνία της πόλης στα χέρια του.


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Μετάφραση: Σωτήρης Κακίσης
Σκηνοθεσία – Χορογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος
Μουσική: Θοδωρής Ρέγκλης
Σκηνικό: Κωνσταντίνος Ρήγος – Μαίρη Τσαγκάρη
Κοστούμια: Νατάσα Δημητρίου
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Συνεργάτις χορογράφου: Μαρκέλλα Μανωλιάδη
Βοηθός σκηνοθέτη: Άγγελος Παναγόπουλος
Mουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνογράφου: Αλέγια Παπαγεωργίου
Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Χριστίνα Στεφανίδη
Βοηθός ενδυματολόγου: Αλίσα Μπουλάτ
Βοηθός ενδυματολόγου: Κατερίνα Κωστάκη
Δραματολόγος παράστασης: Εύα Σαραγά
Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

ΔΙΑΝΟΜΗ (αλφαβητικά):
Αλλαντοπώλης: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης
Δήμος: Στέλιος Ιακωβίδης
Κλέων: Κώστας Κόκλας
Δημοσθένης: Πάνος Μουζουράκης
Νικίας: Κωνσταντίνος Πλεμμένος

ΧΟΡΟΣ
Kορυφαίοι: Στεφανία Γουλιώτη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Γιάννης Χαρίσης

MΕΛΗ (αλφαβητικά)
Πάρις Αλεξανδρόπουλος, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Θάνος Γρίβας, Πάνος Ζυγούρος, Κωνσταντίνος Καϊκής, Γιάννης Καράμπαμπας, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Βασίλης Μπούτσικος, Γιώργος Πατεράκης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Περικλής Σιούντας, Γιώργος Σκαρλάτος, Αντώνης Σταμόπουλος

Μουσικός επί σκηνής: Λαέρτης Μαλκότσης σαξόφωνο


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

ΗΜΕΡΑ – ΩΡΑ
Σάββατο 3 Ιουλίου, ώρα 21.30

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
18 € Γενική Είσοδος
14 € Φοιτητικό –Άνω των 65 ετών – Ανέργων – ΑΜΕΑ

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: www.ticketservices.gr

Περισσότερες Πληροφορίες:

– ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας Τ.: 2510. 220876 – 7 (ώρες γραφείου)
– Κέντρο πληροφόρησης επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρώην ΕΟΤ) Κεντρική Πλατεία, Τ.: 2510-620566, καθημερινά από την Τετάρτη 30 Ιουνίου 2021, 10:00 – 14:00 και 18:00 – 21:00.

*Απαγορεύεται η είσοδος στο θέατρο μετά την έναρξη των παραστάσεων.

*Είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας από τους θεατές κατά την είσοδο και έξοδο από το χώρο, καθώς και σε όλη τη διάρκεια της παράστασης.

*Το 64ο Φεστιβάλ Φιλίππων θα πραγματοποιηθεί ακολουθώντας τις ειδικές οδηγίες των υγειονομικών αρχών, με προτεραιότητα τη δημόσια υγεία και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο κοινό και τους καλλιτέχνες.


Σχολιάστε εδώ