Σε «ρηχά νερά» η κρουαζιέρα
Υποχρεωτικός ο εμβολιασμός του πληρώματος
Αν και την εβδομάδα αυτή άνοιξε και επίσημα για φέτος η κρουαζιέρα, τα μηνύματα για τον κλάδο δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Από τη μια ο φόβος του κορονοϊού και οι απαιτήσεις των εταιρειών, που επιβάλλουν σε όσους μπουν στα πλοία τους να είναι πλήρως εμβολιασμένοι από 18 ετών και πάνω, που αποθαρρύνει όσους δεν έχουν κάνει εμβόλιο να ταξιδέψουν, και από την άλλη η επιβολή καραντίνας στους Βρετανούς που επιστρέφουν από τη χώρα μας έχουν δημιουργήσει ένα αρνητικό κλίμα, που δύσκολα θα αντιστραφεί.
Τα πρώτα δρομολόγια των κρουαζιερόπλοιων από τον Πειραιά ξεκίνησαν, ωστόσο κανένας δεν είναι βέβαιος ότι θα συνεχιστούν, δεδομένου ότι ειδικά από τη Βρετανία οι ακυρώσεις είναι πολλές. Ήδη τα ταξιδιωτικά γραφεία του Λονδίνου αλλά και άλλων ευρωπαϊκών πόλεων που εξυπηρετούν βρετανούς τουρίστες ακύρωσαν τα ταξίδια τους προς τη χώρα μας μέχρι τα μέσα Ιουλίου και αν δεν αλλάξει στάση το Ηνωμένο Βασίλειο θα χαθεί ολόκληρη η σεζόν. Για τον λόγο αυτό ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον Μπόρις Τζόνσον στο πλαίσιο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ και του εξήγησε πως η επιδημιολογική πορεία της χώρας μας εξελίσσεται ομαλά, κάτι που επιτρέπει την άρση των περιοριστικών μέτρων για τους Βρετανούς που επισκέπτονται την Ελλάδα. Αν ο βρετανός πρωθυπουργός πείσθηκε θα φανεί από το αν θα άρει τα μέτρα τουλάχιστον μέχρι τις αρχές Ιουλίου: Τότε μπορεί να σωθεί η παρτίδα, διαφορετικά…
Οι περιορισμοί που επέβαλε το Λονδίνο έχουν επηρεάσει περισσότερο τη Ζάκυνθο, που είναι αγαπημένος προορισμός των Βρετανών, και μετά τα Χανιά, την Κεφαλονιά, την Καβάλα, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Σάμο, τη Σκιάθο και τη Θεσσαλονίκη. Η TUI, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες τουρισμού παγκοσμίως, έχει παγώσει τα τουριστικά πακέτα προς τους προορισμούς αυτούς μέχρι τις 4 Ιουλίου. Οι κρουαζιέρες που είχαν προγραμματιστεί από τον Πειραιά γίνονται κανονικά.
Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες των κρουαζιερόπλοιων έχουν κάνει ένα πρωτόκολλο, βάσει του οποίου είναι υποχρεωτικός ο εμβολιασμός όλων των πληρωμάτων και όσων μπαίνουν για διάφορους λόγους στα πλοία, όπως διαφημιστές, προμηθευτές κ.λπ.
Τα μέτρα είναι πολύ αυστηρά και όλοι θέλουν να αποφύγουν έστω και την υποψία κρούσματος, γιατί σε μια τέτοια περίπτωση θα… μπει σε καραντίνα η κρουαζιέρα.
Η χαμηλή ζήτηση που υπάρχει για τις κρουαζιέρες αποτυπώνεται στον προγραμματισμό μίας εκ των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου, που το 2019 έκανε 300 κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο και φέτος έχει προγραμματίσει μόλις 67.
Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ