Σαλπάρουν από σήμερα τα κρουαζιερόπλοια – Υποχρεωτικός ο εμβολιασμός σε όλα τα πληρώματα
-Χαμόγελα στον τουρισμό – Προκαθορισμένες και μόνο με γκρουπ οι επισκέψεις στα αξιοθέατα
Από την Τρίτη με Τετάρτη ξεκινάει επίσημα η σεζόν για την κρουαζιέρα, καθώς οι μεγάλες εταιρείες που διαχειρίζονται τον κλάδο ήθελαν να έχουν εμβολιαστεί προηγουμένως όλα τα πληρώματα, για να μη διατρέχουν κανέναν κίνδυνο, τόσο οι ίδιοι όσο και οι επιβάτες. Το μέτρο του εμβολιασμού είναι ιδιαίτερα αυστηρό και έχει ακολουθηθεί πρωτόκολλο ονομαστικά σε όλα τα πλοία, με το πότε, πού και με ποιο εμβόλιο έχει εμβολιαστεί το κάθε μέλος του πληρώματος.
Κάποια κρουαζιερόπλοια είχαν κάνει την εμφάνισή τους το προηγούμενο 15θήμερο, αλλά η σεζόν για την κρουαζιέρα αρχίζει ουσιαστικά Τρίτη με Τετάρτη. Οι μεγάλες ξένες εταιρείες που κατευθύνουν την παγκόσμια αγορά έχουν μεν την Ελλάδα στον προγραμματισμό τους αλλά εμφανίζονται μέχρι στιγμής διστακτικές σε ό,τι αφορά την ανταπόκριση των πελατών τους στα… πακέτα που είχαν ετοιμάσει για την Ανατολική Μεσόγειο.
Η αγορά έδειξε πως η Ανατολική Μεσόγειος είναι προορισμός που συγκινεί τουρίστες μεγάλων εισοδημάτων και τα προγράμματα που είχαν βγει είχαν μεγάλη απήχηση. Έτσι, όχι μόνο δεν ακύρωσαν κρουαζιέρες αλλά, αντιθέτως, θα τις πραγματοποιήσουν όλες με σημαντική πληρότητα, που αυξάνεται όσο μπαίνουμε πιο βαθιά στο καλοκαίρι. Σύμφωνα με παράγοντες του χώρου, επειδή αναμένεται φέτος η κρουαζιέρα να φθάσει στο peak Σεπτέμβριο με Οκτώβριο, δεν αποκλείεται η σεζόν για τα κρουαζιερόπλοια να επιμηκυνθεί μέχρι και τον Νοέμβριο.
Το θετικό είναι πως οι μισές περίπου από τις εταιρείες της κρουαζιέρας έχουν καταστήσει τον Πειραιά λιμάνι αφετηρίας, το λεγόμενο «homeport», κάτι που θα του δώσει και τουριστική ώθηση, γιατί υπολογίζεται ότι πάνω από ενάμισι εκατομμύριο τουρίστες που θα έρθουν να πάρουν το πλοίο από το πρώτο λιμάνι της χώρας μας θα παραμείνουν για δύο έως τρεις μέρες τουλάχιστον στην Αθήνα ή στον Πειραιά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία. Εδώ, βέβαια, είναι και το στοίχημα που μπαίνει για τον Πειραιά, δηλαδή κατά πόσο είναι έτοιμος να κρατήσει τους τουρίστες και να μην τους απορροφήσει η Αθήνα.
Ένα άλλο θετικό στοιχείο για το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο θα πρέπει να ακολουθήσουν όλα τα λιμάνια της χώρας, είναι ότι τουλάχιστον στους χώρους της κρουαζιέρας τα μέτρα ασφαλείας για τον κορονοϊό είναι δρακόντεια. Αυτό το έχουν διαπιστώσει και οι ξένοι παράγοντες του χώρου, που κάνουν διαδοχικούς ελέγχους σε ανύποπτο χρόνο και έχουν κάνει πολύ θετικές εκθέσεις και διαπιστώσεις για όσα είδαν.
Να σημειώσουμε ότι ιδιαίτερα αυστηροί είναι και οι κανόνες που θα διέπουν φέτος την κρουαζιέρα. Κανένας επιβάτης δεν θα μπορεί να φύγει μόνος του από το πλοίο και να κάνει βόλτα στην πόλη, ή όπου αλλού θέλει. Οι μετακινήσεις θα γίνονται οργανωμένα, με συγκεκριμένα γκρουπ που θα ακολουθούν συγκεκριμένο δρομολόγιο, θα επισκέπτονται συγκεκριμένα μέρη και θα επιστρέφουν στο πλοίο. Αυτό γίνεται για να υπάρχει απόλυτη απολύμανση στα λεωφορεία και τα πούλμαν που θα μεταφέρουν τους τουρίστες, αλλά και να μπορεί να γίνει ιχνηλασία σε ενδεχόμενο κρούσμα.
Όπως τονίζουν παράγοντες της κρουαζιέρας, η Ελλάδα μπορεί να είναι φέτος η ευχάριστη έκπληξη για τον κλάδο, αν δεν έχουμε υποτροπή της πανδημίας το φθινόπωρο. Αυτό βέβαια θα το καταφέρουμε μόνο αν ενταθεί το εμβολιαστικό πρόγραμμα και πετύχουμε την πολυπόθητη ανοσία της αγέλης μέχρι τον Αύγουστο.
Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Φωτό: bankingnews.gr