Προώθηση του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό, από τον Σύνδεσμο Ελληνικού Οίνου

Προώθηση του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό, από τον Σύνδεσμο Ελληνικού Οίνου

Αναβαθμίζεται η προώθηση του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό με τον Σύνδεσμο Ελληνικού Οίνου να πρωτοστατεί σε ένα πρωτοπόρο για τα ελληνικά δεδομένα πρόγραμμα, άξονας του οποίου γίνεται η κορυφαία παγκοσμίως Σχολή Οινικού Μάρκετινγκ της Βουργουνδίας.

Συγκεκριμένα, στόχος ήταν να διαμορφωθούν και εν συνεχεία να υλοποιηθούν εις βάθος μελέτες (case studies) προώθησης και μάρκετινγκ για το κάθε οινοποιείο ξεχωριστά, με βάση τις σύγχρονες πρακτικές που αναπτύσσονται από την σχολή της Βουργουνδίας. Οι σπουδαστές παρέδωσαν στους εκπροσώπους του κάθε οινοποιείου πολυσέλιδη εμπιστευτική μελέτη με ανάλυση των στοιχείων του οινοποιείου, δεδομένα από τις διεθνείς αγορές και συγκεκριμένες προτάσεις.

Σύμφωνα με τον Γιάννη Βογιατζή, όλα τα οινοποιεία δηλώνουν πολύ ευχαριστημένα με την μέχρι εδώ συνεργασία. «Η ιδέα ήταν του Θεόδωρου Γεωργόπουλου, που ως καθηγητής στη σχολή στη Βουργουνδία, ξεκίνησε την συνεργασία. Προσωπικά εγώ πήγα στη σχολή και έκανα παρουσίαση πάνω στο ελληνικό κρασί και σήμερα οι φοιτητές της σχολής κάνουν διεξοδική μελέτη πάνω στα οινοποιεία. Πραγματοποιούν δηλαδή προτάσεις για να βελτιώσουν τις εξαγωγές των οινοποιείων που συμμετέχουν. Επιθυμούμε να συνεχιστεί η συνεργασία και με άλλα οινοποιεία-μέλη. Εκ μέρους του ΣΕΟ, αυτό σηματοδοτεί μια συνεργασία που έχει σημαντική θέση στο χώρο του μάρκετινγκ» δήλωσε χαρακτηριστικά.

O κ. Chris McIndoe, σύμβουλος με διεθνή εμπειρία και μέλος του ακαδημαϊκού προσωπικού της Σχολής, υπό την καθοδήγηση του οποίου οι σπουδαστές πραγματοποίησαν τις μελέτες, ανέφερε στην Agrenda με ενθουσιασμό πόσο του αρέσει το ελληνικό κρασί και το project που έχει ξεκινήσει. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα έχει ιστορία και δυναμική πάνω στο κρασί, ενώ υπάρχουν πολλά να ανακαλύψει κανείς. Ενώ παλαιότερα τα ελληνικά κρασιά ήταν «σκληρά», τανικά, πλέον αποπνέουν φρεσκάδα, έχουν ωραία ισορροπία και τα οινοποιεία έχουν εξελιχθεί μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Η βιωσιμότητα (sustainability), που αποτελεί παγκόσμια τάση, είναι παρούσα και στην Ελλάδα.

Ο οικογενειακός χαρακτήρας των οινοποιείων κερδίζει τις αγορές

Αν και δεν αποκαλύφθηκαν τα πλάνα που αναπτύσσονται στα οινοποιεία, η συζήτηση έδωσε μερικά στοιχεία που μαρτυρούν ίσως την κατεύθυνση που ακολουθούν οι σπουδαστές από τη Βουργουνδία, η οποία έγκειται στον οικογενειακό χαρακτήρα των οινοποιείων. Να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένοι φοιτητές του διαθέτουν επαγγελματική εμπειρία, αφού ήδη έχουν εργαστεί σε διαφορετικές χώρες όπως σχολίασε ο καθηγητής Chris McIndoe. Ο ίδιος δήλωσε στην Agrenda ότι αυτό που του τραβάει την προσοχή στην Ελλάδα είναι η παρουσία μικρών οικογενειακών οινοποιείων, κάτι που ξεχωρίζει σε σχέση με την αγορά του εξωτερικού.

Στην παρουσίασή του, ο Master of Wine Κωνσταντίνος Λαζαράκης αποκάλυψε ότι «ο ελληνικός αμπελώνας έχει περίπλοκη τοπογραφία και οι καταναλωτές χρειάζονται κρασιά που έχουν προσωπικότητα, κάτι που δύναται να προσφέρει η χώρα».

Το Δελτίο τύπου του ΣΕΟ αναφέρει:

Με πλήρη επιτυχία ολοκληρώθηκε την Δευτέρα 7 Ιουνίου ο πρώτος κύκλος της αποκλειστικής συνεργασίας του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου με την «Burgundy School of Wine & Spirits Business» που εδρεύει στη Dijon και έχει στόχο να βοηθήσει μικρές δυναμικές οινοποιητικές μονάδες, μέλη του Συνδέσμου, να διεισδύσουν με επιτυχία σε αγορές του εξωτερικού.

Υπό την καθοδήγηση του κ. Chris McIndoe, συμβούλου με διεθνή εμπειρία και μέλος του ακαδημαϊκού προσωπικού της Σχολής, 14 σπουδαστές του προγράμματος ΜΒΑ από 7 διαφορετικές χώρες (ΗΠΑ, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Ιταλία, Ρωσία, Βραζιλία) παρουσίασαν στον χώρο του οινοποιείου Παπαγιαννάκου την πολύμηνη μελέτη των έμπειρων σπουδαστών (οι περισσότεροι έχουν πολλά χρόνια επαγγελματικής πορείας στον χώρο) που εξέτασαν σε ομάδες τις ιδιαιτερότητες και τη δυναμική του Κτήματος Σαμαρτζή, του Κτήματος Βογιατζή, του Οινοποιείου Καραμολέγκου και της Οινοποιίας Μεθυμναίος. Παρέδωσαν δε στους εκπροσώπους του κάθε οινοποιείου πολυσέλιδη εμπιστευτική μελέτη με ανάλυση των στοιχείων του οινοποιείου, δεδομένα από τις διεθνείς αγορές και συγκεκριμένες προτάσεις.

«Τους βάζω 10 με τόνο» σημείωσε ο κ. Λάμπρου από το οινοποιείο Μεθυμναίος, οι αδελφοί Σαμαρτζή δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από τη σοβαρότητα της δουλειάς «που ακόμα και όταν επιβεβαιώνει επιχειρηματικά μας σχέδια, συνιστά πολύτιμο στοιχείο για το μέλλον» ενώ ο κ. Μποζώνης από το οινοποιείο Καραμολέγκος τόνισε ότι οι φοιτητές «φωτογράφισαν την κατάσταση, συγχρονίστηκαν με τις δικές μας ανάγκες και προσδοκίες ενώ αν υπάρξει και επόμενη φάση εμβάθυνσης ήδη σηκώνουμε το χέρι για να συμμετάσχουμε εκ νέου».

Τους φοιτητές συνόδευσε ακόμα ο Steve Charters, Master of Wine και επίσης καθηγητής στην Σχολή της Βουργουνδίας, ενώ σε διαδικτυακό χαιρετισμό του ο Διευθυντής του Ιδρύματος Jerome Gallo δήλωσε ότι είναι σημαντική η συνέχιση και η εμβάθυνση της συνεργασίας ήδη από το ερχόμενο φθινόπωρο, με νέο κύκλο μικρών οινοποιείων, μελών του Σ.Ε.Ο. και τόνισε ότι θα συνεργαστεί άμεσα με τον Γενικό Διευθυντή του Συνδέσμου καθ. Θεόδωρο Γεωργόπουλο και μέλους της ακαδημαϊκής ομάδας της Σχολής προς αυτή την κατεύθυνση.

«Με μεγάλη χαρά είδαμε την ολοκλήρωση αυτής της πρώτης φάσης της συνεργασίας του Συνδέσμου με το συγκεκριμένο ακαδημαϊκό ίδρυμα που ανοίγει ένα παράθυρο στον κόσμο», δήλωσε ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος του Σ.Ε.Ο. Γιάννης Βογιατζής, συμπληρώνοντας ότι «τα αποτελέσματα μαρτυρούν σκληρή δουλειά, επαγγελματισμό και αγάπη για το προϊόν εκ μέρους των σπουδαστών».

Την εμπιστευτική παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε κάθε οινοποιείο ακολούθησε γενική παρουσίαση του Προγράμματος, παρουσίαση του Κωνσταντίνου Λαζαράκη, MW για τις ιδιαιτερότητες του ελληνικού αμπελώνα και γευσιγνωσία των οίνων Παπαγιαννάκου.


Σχολιάστε εδώ