Νικόλαος Μελετίου στο “Π”: Τι ζητάει ο Ασπρόπυργος
-Είναι η σπονδυλική στήλη που σηκώνει το βάρος τεράστιων περιφερειακών και εθνικών αναγκών για την οικονομία
Του
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΕΛΕΤΙΟΥ
Δημάρχου Ασπροπύργου
Ο Δήμος Ασπροπύργου, μια πόλη 35.000 χιλιάδων κατοίκων στη Δυτική Αττική και 40.000 και πλέον εργαζομένων, αποτελεί εδώ και αρκετές δεκαετίες πόλο έλξης μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων και έχει μετατραπεί σε βιομηχανική πόλη και έναν από τους μεγαλύτερους κόμβους διαμετακομιστικού εμπορίου στην Ελλάδα, λόγω της γεωγραφικής της θέσης.
Καθημερινά διέρχονται, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Αθηνών, μέσα από την πόλη 15.000 περίπου βαρέα οχήματα αλλά και χιλιάδες επιβατικά, που μετακινούνται καθημερινά προς και από τον Ασπρόπυργο. Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά χρόνια τώρα, ο Ασπρόπυργος, που προσφέρει τα μέγιστα στην εθνική οικονομία, παραμένει μακράν των σχεδιασμών της Πολιτείας. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα που μαστίζει την πόλη αυτήν τη στιγμή είναι τεράστιο, ειδικά μετά την εφαρμογή των ν. 3769/2017 και 4388/2016, με τον τελευταίο να θεσπίζει την απαγόρευση χρήσης συγκεκριμένων δρόμων από φορτηγά για λόγους οδικής ασφάλειας. Μια εφαρμογή των νόμων χωρίς να έχουν γίνει τα απαραίτητα έργα και χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι κατάλληλες κυκλοφοριακές υποδομές ώστε να εξυπηρετηθούν οι επιχειρήσεις και να αποφευχθεί η συσσωρευμένη κυκλοφορία οχημάτων. Η κατασκευή του κόμβου Σκαραμαγκά, η ένωση της περιφερειακής Αιγάλεω με τον κόμβο Σχιστού αλλά και η ολοκλήρωση των παραδρόμων της Αττικής Οδού –ημιτελές έργο από το 2002– θα διευκόλυναν τα μέγιστα στην αποσυμφόρηση του οδικού ιστού της πόλης και θα έδιναν ανάσα στον κάτοικο του Ασπρόπυργου.
Μετεγκατάσταση των Φυλακών Κορυδαλλού στον Ασπρόπυργο
Ξαφνικά, ένα πρωί, ανακοινώθηκε η μετεγκατάσταση του Σωφρονιστικού Ιδρύματος Κορυδαλλού στον Ασπρόπυργο και άμεσα η Δημοτική Αρχή έφερε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, που με ψήφισμά του τοποθετήθηκε αρνητικά στο εγχείρημα αυτό, ενώ παράλληλα ήρθε σε επαφή με τους όμορους Δήμους Ελευσίνας και Μάνδρας-Ειδυλλίας για μια συντονισμένη προσπάθεια της Αυτοδιοίκησης.
Αντιμετώπισε σοβαρά και υπεύθυνα το θέμα προκειμένου να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά του για την παροχή αντισταθμιστικών οφελών, όπως προβλέπεται, με σκοπό να δημιουργηθεί εκ νέου ένα θετικό αναπτυξιακό ισοζύγιο για την πόλη. Συγκεκριμένα, με τεκμηριωμένη αλληλογραφία διατυπώθηκαν τα παρακάτω αιτήματα:
• Παραχώρηση του θαλάσσιου μετώπου Ασπροπύργου, στο οποίο ο δήμος μας έχει ήδη επενδύσει σε εκτεταμένους χώρους αναψυχής.
• Παραχώρηση ακινήτου του ΥΠΕΧΩΔΕ επί της λεωφόρου Ειρήνης, για τη διεύρυνση και ολοκλήρωση του Μητροπολιτικού Πάρκου Γκορυτσάς.
• Καταβολή των δημοτικών τελών διέλευσης από παραχωρησιούχους του ΟΣΕ καθώς και αυτών των αγωγών καυσίμων από κοινόχρηστους χώρους.
• Κατασκευή του 2ου Γενικού Λυκείου, του 2ου ΕΠΑΛ, και του 9ου Δημοτικού Σχολείου – Γυμνασίου. Είναι ο μόνος δήμος με επαρκές, βιώσιμο δείκτη γεννητικότητας.
• Κατασκευή ενός νέου κλειστού γυμναστηρίου, μια ανάγκη που χρειάζεται άμεσα η ακμάζουσα κυριολεκτικά αθλητική κοινότητα του Ασπρόπυργου, που σταθερά κατακτά βάθρα και ντύνει στα γαλανόλευκα αθλητές σε διεθνείς συναντήσεις.
• Λειτουργία ενός κέντρου υγείας, που θα αποσυμφορήσει το Γενικό Νοσοκομείο Ελευσίνας «Θριάσιο» και θα προσφέρει στους κατοίκους το αγαθό της υγείας χωρίς κόπο, χρόνο και οικονομική επιβάρυνση.
• Άμεση λειτουργία ενός Κέντρου Διημέρευσης ΑμεΑ, για τις ανάγκες των συνανθρώπων μας με αναπηρία.
Μια αξιοπρεπής πόλη ενός κράτους-μέλους της ΕΕ μπορεί να στεγάσει φυλακές. Μια υποβαθμισμένη πόλη όμως, με μείζονα προβλήματα, όταν φορτώνεται στις πλάτες της και τις φυλακές, εξουθενώνεται.
Ρομά
Από τη δεκαετία του 1990 ο Ασπρόπυργος έχει υποστεί τεράστια υποβάθμιση της ποιότητας του περιβάλλοντος αλλά και της ασφάλειας κατοίκων και εργαζομένων από τις αυθαίρετες μετεγκαταστάσεις των αθίγγανων (Ρομά). Άναρχα, παράνομα, αυθαίρετα καταπατούνται οι δημόσιες και ιδιωτικές εκτάσεις. Ανεξέλεγκτες καύσεις υλικών και πλειάδα παράνομων δραστηριοτήτων αναπτύσσονται καθημερινά σε βάρος της ποιότητας της ζωής των κατοίκων, αποτελώντας αρνητικό και ανασταλτικό παράγοντα της επιχειρηματικότητας. Παράνομες ηλεκτροδοτήσεις και υδροδοτήσεις, συνεχείς κλοπές υλικών αποτελούν καθημερινό φαινόμενο που η Πολιτεία αδυνατεί να αντιμετωπίσει με τις αρμόδιες υπηρεσίες της, πόσω μάλλον ένας δήμος που στερεί εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να διατηρήσει τον δήμο καθαρό και τις επιχειρήσεις λειτουργικές. Με απόλυτη ευαισθησία, ο Δήμος Ασπροπύργου παρέχει σειρά υποστηρικτικών δράσεων για υγιή διαβίωση, εισπράττοντας μάλιστα καταγγελίες, επειδή δεν συμφωνεί στο «δικαίωμά τους» να καταπατούν εκτάσεις των δημοτών του και να μολύνουν την ατμόσφαιρα, το έδαφος, το υπέδαφος και τον υδροφόρο ορίζοντα του τόπου μας.
Η δημιουργία ενός καταυλισμού Ρομά θα μειώσει τα κακώς κείμενα σε μεγάλο ποσοστό, με άμεσα αποτελέσματα τόσο στα ανθρώπινα δικαιώματα όσο στην αντεγκληματική πολιτική, η οποία αφορά και όμορους δήμους.
Προγράμματα – Αποκεντρωμένη – Ελεγκτικό κ.λπ.
Σε όλες τις προγραμματικές προσκλήσεις της Πολιτείας (Αναπτυξιακά, Περιφερειακά Προγράμματα, «Φιλόδημος») και σήμερα με το επίκαιρο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» κάθε δήμος οραματίζεται τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών, την αναβάθμιση κάθε είδους υποδομών και την εξασφάλιση ικανών οικονομικών πόρων για την υλοποίηση έργων.
Η Αυτοδιοίκηση χρειάζεται ένα νομικό πλαίσιο που θα βοηθά τις υπηρεσίες και τη λειτουργία τους και δεν θα αποτελεί τροχοπέδη στο έργο τους και στις υποχρεώσεις τους, όπως συμβαίνει σήμερα, με τον ξεπερασμένο θεσμό των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Πρέπει να αναθεωρηθεί η χρονική διάρκεια αλλά και ο τρόπος ανταπόκρισης των υπηρεσιών του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Καθημερινά, κάθε δήμος βιώνει την αρνητική τους συνεισφορά στις διαδικασίες που αναστέλλουν τον ρυθμό ανάπτυξης και την πορεία έργων και δράσεων προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας, που ο δήμος οφείλει να υπηρετεί με νόμιμες αλλά και σύντομες διαδικασίες, μακριά από τον Δαίδαλο της γραφειοκρατίας.
Είναι πλέον καιρός η συντεταγμένη Πολιτεία και η σημερινή κυβέρνηση, που κάνει σημαντικά βήματα για την ανάπτυξη και την πρόοδο του τόπου, να αντιληφθούν ότι ο Ασπρόπυργος αποτελεί τη σπονδυλική στήλη του εγχώριου προϊόντος logistics, μια σπονδυλική στήλη που σηκώνει το βάρος τεράστιων περιφερειακών και κατά συνέπεια εθνικών αναγκών για την οικονομία.
Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ