Θεόδωρος Τσούχλος στο “Π”: Επανεκκίνηση της διά ζώσης εκπαίδευσης: Μια πρώτη αποτίμηση
Του
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΣΟΥΧΛΟΥ
Προέδρου ΟΛΜΕ
Στις 12 Απριλίου πραγματοποιήθηκε το άνοιγμα των ΓΕΛ – ΕΠΑΛ, ενώ τη Δευτέρα 10 Μαΐου θα υπάρξει επανεκκίνηση των διά ζώσης μαθημάτων σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια. Η επάνοδος των μικρότερων μαθητών θα γίνει με τους ίδιους όρους, όπως ακριβώς συνέβη με τους μαθητές του λυκείου, δηλαδή με τη διενέργεια αυτοδιαγνωστικών τεστ, δύο ημέρες την εβδομάδα.
Το σχολικό έτος θα παραταθεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έως τις 11 Ιουνίου, ενώ για την Πρωτοβάθμια έως τις 25 Ιουνίου. Οι πανελλαδικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 14/6 για τα ΓΕΛ και στις 15/6 για τα ΕΠΑΛ.
Η ΟΛΜΕ είχε θέσει συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, ενώ είχε προτείνει τη μη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων, θέτοντας παράλληλα μετ’ επιτάσεως το αίτημα της μη εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για την πρόσβαση στα ΑΕΙ. Σχετικές μελέτες εκτιμούν πως τουλάχιστον 25.000 – 30.000 μαθητές/τριες θα απορριφθούν με βάση ένα συγκεκριμένο μαθηματικό μοντέλο, ενώ παράλληλα θα υπάρξουν χιλιάδες κενές θέσεις, ιδιαίτερα στα περιφερειακά τμήματα.
Η ΟΛΜΕ από την 1η Μαρτίου είχε θέσει στην κ. Κεραμέως την πρότασή της για τη μη διεξαγωγή των απολυτηρίων – προαγωγικών εξετάσεων. Η επί μακρόν απουσία των μαθητών από τα σχολεία, τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η μη ουσιαστική συχνά εμπέδωση της ύλης και η εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς οδήγησαν εκπαιδευτικά-παιδαγωγικά στην αναγκαία αποδοχή της θέσης μας. Τελικά έγινε αποδεκτή και οι άκαιρες εξετάσεις αντικαταστάθηκαν με δύο εβδομάδες μαθημάτων. Δυστυχώς, η υπουργός υπεραμύνθηκε της εφαρμογής του μέτρου της ελάχιστης βάσης , παραγνωρίζοντας τις συνθήκες που επικράτησαν τη φετινή χρονιά. Είναι βέβαιο πως οι εξελίξεις θα μας δικαιώσουν άλλη μια φορά, όμως η απογοήτευση χιλιάδων παιδιών που ουσιαστικά δεν θα έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν μηχανογραφικό θα είναι η τραγική κατάληξη αυτών των επιλογών.
Όσον αφορά τους όρους της ασφαλούς επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων, η ΟΛΜΕ συνεχίζει να ζητά την κατάτμηση των υπερμεγεθών τμημάτων. Ο διάλογος με το ΥΠΑΙΘ, που όφειλε να εκκινήσει από τον Μάιο του 2020, ας πραγματοποιηθεί τουλάχιστον τον Μάιο του 2021. Η ομοσπονδία θα συνεχίσει να διεκδικεί και να υπερασπίζεται το δημόσιο σχολείο, ενώ παράλληλα επιθυμεί να υπάρξει ένας ειλικρινής, ουσιαστικός και αποτελεσματικός διάλογος με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Ο κλάδος είναι ενωμένος και ισχυρός, έτοιμος να δώσει την επόμενη μάχη, εάν χρειαστεί. Πρώτιστα όμως προέχει το καλό της Παιδείας και της Δημόσιας Εκπαίδευσης και γι’ αυτό αγωνιζόμαστε.
Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ