Τέσσερεις προτάσεις άμεσης προτεραιότητες για τα σχολεία έθεσε η Φ. Γεννηματά σε τηλεδιάσκεψη με την ΟΛΜΕ
Η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά είχε την Δευτέρα τηλεδιάσκεψη με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, για τα σοβαρά θέματα που απασχολούν σήμερα την εκπαιδευτική διαδικασία.
Στην τηλεδιάσκεψη ήταν παρόντες η υπεύθυνη Παιδείας της Κ.Ο. Χαρά Κεφαλίδου και ο Γραμματέας του Τομέα Νίκος Τσούλιας.
Στην συνέχεια η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Ένα χρόνο τώρα η Κυβέρνηση απέτυχε να εξασφαλίσει την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
Με την πολιτική της διεύρυνε το μαθησιακό χάσμα και τις εκπαιδευτικές ανισότητες.
Στη σκιά της πανδημίας ακολούθησε μια πολιτική αντιμεταρρυθμίσεων, από την υπόθεση των κολλεγίων, την αποδόμηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης ως την εισαγωγή της αστυνομίας στα Πανεπιστήμια, χωρίς ουσιαστικό διάλογο, με αλαζονεία και αυταρχισμό.
Δεν υπάρχει πλέον εμπιστοσύνη στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας από την μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αλλά και των οικογενειών των μαθητών.
Τώρα με στόχο την κατά το δυνατόν ομαλή ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς, αλλά και την σοβαρή προετοιμασία για την νέα περίοδο καταθέτουμε τις εξής 4 προτάσεις:
- Είναι αναγκαίο μετά το Πάσχα ν’ ανοίξουν με ασφάλεια και χωρίς συνωστισμό στις τάξεις όλα τα σχολεία.
• Να επιταχυνθεί ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών, αλλά να περιληφθεί σ’ αυτόν και το σύνολο των εργαζομένων στα σχολεία (και οι καθαρίστριες).
• Πέραν των self tests για εκπαιδευτικούς – μαθητές είναι αναγκαίο ο ΕΟΔΥ, να προχωρήσει σε δειγματοληπτικά και περιοδικά rapid tests.
• Το κράτος δεν επιτρέπεται να μεταφέρει όλη την ευθύνη του στους πολίτες.
2. Αυτή η σχολική χρονιά – όπως και η περσινή – είναι ειδικών συνθηκών.
Το βάρος πρέπει να δοθεί στην κάλυψη των μαθησιακών κενών με επαναλήψεις και επαναπροσδιορισμό της διδακτέας ύλης.
Δεν έχουν κανένα νόημα σ’ αυτές τις συνθήκες – για το 2021 – οι ενδοσχολικές – προαγωγικές εξετάσεις και η άμεση εφαρμογή του (σωστού) θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων.
Όσον αφορά τις εισαγωγικές εξετάσεις είναι γνωστή η πλήρης διαφωνία μας με τις Κυβερνητικές ρυθμίσεις (και τον αυθαίρετο αλγόριθμο) και η εναλλακτική πρότασή μας με βάση το Εθνικό Απολυτήριο.
3. Σωστή και έγκαιρη προετοιμασία για την νέα σχολική χρονιά.
- Να προετοιμαστεί η λειτουργία των σχολείων με ολιγομελή τμήματα και να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά και οι ανισότητες που δημιουργήθηκαν. Αλλά και να προετοιμασθεί σωστά το σύστημα για τις εξ αποστάσεως επιμορφωτικές δράσεις και την χρήση των νέων τεχνολογιών.
- Να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι νέοι διορισμοί εκπαιδευτικών (10.500), ώστε να μην υπάρξουν κενά στα σχολεία. Και να αντιμετωπισθεί επί τέλους το θέμα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, που εργάζονται ακόμα σε συνθήκες αβεβαιότητας και ανασφάλειας.
- Η επανίδρυση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων θα συμβάλλει θετικά στη στήριξη των εκπαιδευτικών στις νέες συνθήκες.
4. Μετά τον διορισμό γαλάζιων – κομματικών Διευθυντών Εκπαίδευσης, τώρα και τα 5 μέλη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων θα είναι διορισμένοι από την κα. Υπουργό.
Είναι απαράδεκτο. Υπάρχει θέμα Δημοκρατίας.
Ο αυταρχισμός της κας Υπουργού προκάλεσε την αποχή των εκπαιδευτικών σε ποσοστό 92% από τις διαδικασίες. Άμεσα πρέπει να αναζητηθεί συναινετική λύση, για να επαναληφθούν οι εκλογές των αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.