Με σημαία τη «Φιλοξενία», το κίνητρο για να έρθουν τουρίστες στην Ελλάδα

Με σημαία τη «Φιλοξενία», το κίνητρο για να έρθουν τουρίστες στην Ελλάδα

-Στο 40% του 2019 θα είναι οι φετινές αφίξεις

Αρχίζει να ξεκαθαρίζει ο… γαλάζιος ουρανός, το… δέλεαρ για να έρθει ο ξένος τουρίστας στην Ελλάδα και να κάνει τις διακοπές του στις καταγάλανες θάλασσές μας.

Η Φιλοξενία είναι το ατού μας. Το επισημαίνει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός: «Έχουμε τη σιγουριά ότι η Φιλοξενία θα δείξει και πάλι τη δυναμική της, θα υπάρξει ένα ισχυρό rebound, για το οποίο όμως κανείς δεν μπορεί να προσδιορίσει το πότε, γιατί δεν υπάρχει προηγούμενη ε­μπειρία σε ό,τι έχει να κάνει με μια υγειονομική κρίση αυτού του μεγέθους».

Από σχετική έρευνα της Grant Thornton προκύπτει ότι η μέση ετήσια συνεισφορά στην οικονομία της χώρας από τις επενδύσεις στη Φιλοξενία (σύνολο καταλυμάτων και μονάδων εστίασης) ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ.

Με βάση τη μελέτη, η Φιλοξενία αποτελεί τον πρώτο κλάδο σε επίπεδο προσφοράς θέσεων εργασίας (1 στις 4 θέσεις εργασίας είναι αποτέλεσμα της Φιλοξενίας).

Πότε θα ανοίξει η πόρτα του τουρισμού; Η ακριβής χρονική στιγμή της έναρξης της σεζόν θα εξαρτηθεί από την πανδημία και την εξέλιξή της ένθεν και ένθεν των ελληνικών συνόρων.

Τι δείχνουν οι προβλέψεις…
Στο 40% του 2019 θα είναι φέτος ο τουρισμός, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής εκτιμήσεις. Πέρυσι οι συνολικοί επισκέπτες ήταν 7,37 εκατομμύρια, ήτοι 76,5% λιγότεροι από τα 31,3 εκατομμύρια του 2019. Οι δε ταξιδιωτικές εισπράξεις ήταν 4,28 δισεκατομμύρια από 18,17 δισεκατομμύρια το 2019.

Από την πλευρά της, η ΤUI, ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός τουριστικός οργανισμός, βλέπει 2,8 εκατ. κρατήσεις, που είναι το 40% του 2019. Από τον Φεβρουάριο και μετά η TUI έχει δεχθεί 180.000 κρατήσεις για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.

Ελπίδες για την κρουαζιέρα!
Αισιόδοξος είναι ο Πιερφραντσέσκο Βάγκο, πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας, ο οποίος σε συνέντευξή του τονίζει ότι η Ελλάδα διαθέτει μια πλούσια θαλάσσια κληρονομιά και τα κέρδη που μπορεί να αποκομίσει από την κρουαζιέρα συνολικά ξεπερνούν κατά πολύ τα μέσα έσοδα ανά επιβάτη.
Επισημαίνει ακόμη ότι προ της πανδημίας ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεισέφερε 957 εκατ. ευρώ στην ελληνική οικονομία και στήριξε περισσότερες από 11.000 θέσεις εργασίας.

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ