Δίπλωμα ΙΧ και για δίκυκλο

Δίπλωμα ΙΧ και για δίκυκλο

Τέλος οι εξετάσεις και τα παράβολα για τον κάτοχο διπλώματος αυτοκινήτου που θα θέλει να οδηγεί και δίκυκλο έως 125 κυβικά εκατοστά.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με νομοσχέδιο για τα ΣΒΑΚ και τη μικροκινητικότητα, που ήδη συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, φέρνει τη συγκεκριμένη διάταξη με την οποία δίνεται πλέον η δυνατότητα σε έναν κάτοχο άδειας οδήγησης ΙΧ να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης για δίκυκλο έως 125 κ.εκ. υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις:

– Θα έχουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου τουλάχιστον έξι χρόνια.

– Θα έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών.

– Θα έχουν περάσει από υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση τριών μαθημάτων, χωρίς ωστόσο να απαιτείται να περάσουν από εξετάσεις για δίπλωμα μηχανής.

Πάντως η ισχύς του διπλώματος αυτοκινήτου για την οδήγηση δικύκλου αφορά μόνο την οδήγηση εντός της ελληνικής επικράτειας.

Η παραπάνω ρύθμιση, η οποία και είναι αποδεκτή στο χώρο της μοτοσικλέτας, όχι όμως και στο χώρο των εκπαιδευτών οδήγησης, στην ουσία είναι “συμμόρφωση” της χώρας μας σε ευρωπαϊκή οδηγία, μιας και ήδη αρκετές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιτρέπουν στους οδηγούς αυτοκινήτου να οδηγούν δίκυκλο 125 κ.εκ. χωρίς επιπλέον εκπαίδευση ή εξετάσεις.

Με το εν λόγω νομοσχέδιο, ορίζεται ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων θα μπορούν να οδηγούν με το ίδιο δίπλωμα και μοτοποδήλατο (κατηγορία ΑΜ) εφόσον είναι άνω των 27 ετών και κάτοχοι άδειας οδήγησης κατηγορίας Β για διάστημα άνω των έξι ετών. Επιπλέον ορίζεται ότι δεν απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης για την οδήγηση μοτοποδηλάτων με μέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 km/h, ενώ εάν ο ενδιαφερόμενος είναι κάτω των 18 ετών (επιτρέπεται από τα 16) θα πρέπει να υπάρχει η έγγραφη συναίνεση του προσώπου που ασκεί την επιμέλειά του.

Τι ισχύει σε χώρες της ΕΕ

Η ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με μοτοποδηλάτου 50cc (Β/ΑΜ) έχει εφαρμοστεί σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, εκτός της Ελλάδας, χωρίς καμία προϋπόθεση, χωρίς επιπλέον εξετάσεις σε κρατικό φορέα και μαθήματα σε σχολές.

Σε ό,τι αφορά την ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με ελαφρύ δίκυκλο 125 κ.εκ. ένας σημαντικός αριθμός κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν εφαρμόσει την συγκεκριμένη οδηγία μεταξύ των οποίων Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Βέλγιο, κλπ. Από αυτές, καμία χώρα δεν προβλέπει πρακτικές ή θεωρητικές εξετάσεις, τέσσερις χώρες θέτουν ως προϋπόθεση την πρακτική εκπαίδευση, τέσσερις χώρες θέτουν ηλικιακά όρια, με το υψηλότερο στα 25 έτη και πέντε χώρες θέτουν όρια κατοχής της άδειας οδήγησης, με το υψηλότερο στα πέντε έτη.

Μάλιστα, όπως επισημαίνει, στο εγγύς μέλλον στην πλειονότητά τους τα δίκυκλα θα είναι ηλεκτροκίνητα, επομένως και η συμβολή της ισοδυναμίας στην μείωση των ρύπων καθίσταται σημαντική.

Στα θετικά είναι επίσης και η αποσυμφόρηση των νησιών από αυτοκίνητα, καθώς με την χορήγηση της ισοδυναμίας και στην χώρα μας, οι τουρίστες θα μπορούν να επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους στα μικρά νησιά που ασφυκτιούν από την κίνηση των τετράτροχων, ευέλικτα σκουτεράκια.

Και τέλος, και πολύ σημαντικό είναι η μείωση τροχαίων με δίκυκλα που προκαλούνται από οδηγούς αυτοκινήτου που οδηγούν μόνο αυτοκίνητο. Η έρευνα (MAIDS) έδειξε ότι η πλειονότητα των ατυχημάτων που προκαλούνται από οδηγούς αυτοκινήτων σε δίκυκλα είναι από οδηγούς που δεν οδηγούν και δίκυκλο.

Η εξοικείωση με τον τρόπο κίνησης των δικύκλων που αποκτούν οι οδηγοί αυτοκινήτων που μετακινούνται και με μοτοσικλέτα είναι πολύτιμη.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

 


Σχολιάστε εδώ