Κώστας Αχ. Καραμανλής: “Έξυπνη λύση” η συνέργεια με τα ΚΤΕΛ – Γίνονται προσλήψεις στα ΜΜΜ
Για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, για το ενδεχόμενο νέων μέτρων κατά του κορονοϊού, αλλά και για τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά την υπόθεση του Δημήτρη Κουφοντίνα, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής στο ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 90,1 FM.
Αναφορικά με την υπόθεση του κ.Κουφοντίνα
Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Νομίζω ότι ζούμε σε μια χώρα που έχουμε και κάποια στοιχεία σουρεαλισμού με αυτά που ακούμε. Να ξεκινήσουμε με κάποιες παραδοχές, ένας δολοφόνος 11 ανθρώπων που ποτέ δεν έχει ζητήσει έστω και μια συγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων του δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται από κάποιους ως ήρωας. Δεύτερον, η ζωή είναι όντως σε ένα κράτος δικαίου πάνω από όλα και οφείλουμε πάντα να την προστατεύουμε ακόμα και τη ζωή ενός καταδικασμένου και αμετανόητου κατά συρροή δολοφόνου. Και το τρίτο και το πιο βασικό είναι το που θα εκτίσει την ποινή του ο Κουφοντίνας και ο κάθε εγκληματίας δεν θα το αποφασίσει ούτε ο Καραμανλής ούτε ο Τσίπρας ούτε ο ίδιος Κουφοντίνας θα το αποφασίσουνε τα αρμόδια όργανα της συντεταγμένης πολιτείας.
Ερωτηθείς αν εκτιμά ότι εκβιάζει ο κ. Κουφοντίνας
Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Νομίζω ότι είναι προφανές αυτό. Χθες είδαμε κάτι πρωτόγνωρο, είδαμε ένα μέρος του ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς να το καταλαβαίνει ίσως, και αναφέρομαι στον πρώην υπουργό, να μιλάει
και να μας αποδεικνύει και να μας αποκαλύπτει την ιδεολογική συγγένεια της δικής του Αριστεράς με τη 17Ν. Μας λεει ότι η απειλή της τρομοκρατίας για τη δημοκρατία και τους θεσμούς δεν είναι απειλή. Αυτά νομίζω ότι πρέπει κάποτε να τα δει σοβαρά η Αξιωματική Αντιπολίτευση, να τα δει σοβαρά ο αρχηγός της διότι δεν μπορούμε να πατάμε κ. Τσίπρα σε δύο βάρκες. Δεν μπορεί από τη μια να λέμε ότι είμαστε ένα σοβαρό κόμμα σοσιαλδημοκρατίας που σεβόμαστε την κοινοβουλευτική δημοκρατία και από την άλλη να έχουμε στελέχη μας να κάνουνε αυτές τις δηλώσεις οι οποίες το μόνο που κάνουν είναι να δημιουργούν θλίψη και σοκ. Και δεν μπορεί να έχουμε διαδήλωση που ακούγονται συνθήματα για τους αντάρτες και σε αυτή τη διαδήλωση να συμμετέχει η νεολαία της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Ο κ.Τσίπρας πρέπει να αποφασίσει εάν θα πατάει ξανά σε δύο βάρκες, και με την άκρα Αριστερά και με την Κεντροαριστερά, και πρέπει να αποφασίσει που θέλει να πάει το κόμμα του. Διότι εάν δεν το αποφασίσει αυτό θα σημαίνει και αντίστροφη μέτρηση για τον ίδιο το ΣΥΡΙΖΑ. Διότι αυτή τη στιγμή βλέπουμε τον κ. Τσίπρα να βγαίνει και αν λεει ότι θέλει να παρουσιάσει το πρόγραμμά του για το σύστημα υγείας, να παρουσιάσει το πρόγραμμά του για κοινωνικά ζητήματα και έρχονται στελέχη του και λένε πράγματα τα οποία δεν θυμίζουνε ένα κόμμα εξουσίας.
Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Θα πρέπει να αποφασίσει ένα κομμάτι της Αριστεράς, που είναι μέρος και του ΣΥΡΙΖΑ, κατά πόσο πρέπει να πάρουν μια σαφή θέση για το ζήτημα της βίας γενικότερα. Δεν μπορούμε να χωρίζουμε τη βία σε μπλε και σε κόκκινη βία και αυτό έγινε και στην εποχή του μνημονίου, έγινε και γίνεται τώρα με την υπόθεση Κουφοντίνα.
Ερωτηθείς αν κάποιοι επιθυμούν μια επανάληψη των γεγονότων του 2008
Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Η υπόθεση Κουφοντίνα εάν δεν προσέξει ο ΣΥΡΙΖΑ πιστεύω ότι θα είναι η αντίστροφη μέτρηση για τον κ. Τσίπρα διότι άλλο το 2008 και άλλο το 2021. Δεν νομίζω ότι τα ζητήματα αυτά έχουν την ίδια βαρύτητα με τα ζητήματα του 2008 διότι αλλιώς ήταν η κοινωνία μας το 2008 και αλλιώς είναι σήμερα.
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι η κα Μενδώνη έκανε ζημιά στη ΝΔ αναφορικά με τη υπόθεση Λιγνάδη
Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Έχει κλείσει νομίζω αυτό το ζήτημα, νομίζω ότι και η κα Μενδώνη και όλοι μας μπορούμε να παραδεχτούμε μερικά λάθη που έγιναν στη διαχείριση του θέματος αυτού όμως λάθη γίνονται, είναι ανθρώπινα δεν μπορεί όμως να γίνονται οχήματα εκτόξευσης λάσπης και διολίσθησης στο πολιτικό βούρκο και κατασυκοφάντησης μιας ιστορικής παράταξης. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο.
Αναφορικά με την πανδημία
Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι αυτή τη στιγμή όχι μόνο στη χώρα μας αλλά σε όλο τον κόσμο βλέπουμε μια αναζωπύρωση της πανδημίας. Εάν δούμε τα στατιστικά στοιχεία θα δούμε ότι η Ελλάδα προσπαθεί και έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει με σχετική επιτυχία το ζήτημα της πανδημίας, αυτό το οποίο όμως πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι είναι πολύ δύσκολο να περιορίσεις την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών. Μπορεί να έχουμε κλείσει τα σχολεία, μπορεί να εχουμε κλείσει το λιανεμπόριο αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο σε μια δημοκρατική χώρα να βάλεις λουκέτο και να πεις δεν κυκλοφορεί κανένας έξω. Αυτή η εξίσωση να διασφαλίσουμε τη δημόσια υγεία και από την άλλη να μην περιορίσουμε τη μετακίνηση του κόσμου είναι πάρα πολύ δύσκολη. Όλοι θέλουμε να πιστεύουμε ότι ζούμε αυτή τη στιγμή το πικ, μια έξαρση του φαινομένου και ότι τα μέτρα που έχουμε πάρει είναι αρκετά ώστε σιγά -σιγά να αρχίσει να αποκλιμακώνονται οι συνέπειες της πανδημίας. Παρόλα αυτά η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός δεν διστάζουν να πάρουν πρόσθετα μέτρα όπου μπορούνε απόλυτα όμως πρέπει να σεβόμαστε και το γεγονός ότι ζούμε σε μια δημοκρατική κοινωνία δεν μπορούμε και δεν πρέπει να κλειδώσουμε τους ανθρώπους στα σπίτια τους.
Για τα ΜΜΜ
Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Τα στοιχεία δείχνουν ότι έχουμε προβλήματα, δεν θέλουμε να κρυφτούμε πίσω από το δάχτυλό μας. Υπάρχουν συγκεκριμένα δρομολόγια, πολύ λίγα αλλά υπάρχουν, τα οποία έχουμε πληρότητες άνω του 65%. Έχουμε αυξήσει τα εκτελεσμένα δρομολόγια από τον Νοέμβριο του 2020 κατά 3.000 που σημαίνει ότι έχουμε πολύ περισσότερα λεωφορεία που κάνουν αυτά τα δρομολόγια. Έχουμε αυξήσει τον αριθμό των λεωφορείων κατά 40% από τον Ιούλιο του 2019, στη δε Θεσσαλονίκη έχουμε αυξήσει τα λεωφορεία κατά 80%. Κάναμε συνέργειες με το ΚΤΕΛ, δεν φοβηθήκαμε τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα χωρίς να απειλήσουμε το δημόσιο χαρακτήρα των δημόσιων συγκοινωνιών. Παίρνουμε υπαλλήλους και οδηγούς και προσωπικό πεδίου στην πρώτη γραμμή στον ΟΣΥ και στη ΣΤΑΣΥ με πολύ γρήγορες διαδικασίες. Έχουμε πάρει συνολικά σε πρώτη φάση μέσα σε 4 μήνες σχεδόν 650 υπαλλήλους για το μετρό, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Είναι η πρώτη φορά τα τελευταία έντεκα χρόνια που έχουν γίνει προσλήψεις. Είναι η πρώτη φορά που έχουνε μπει τα τελευταία δέκα χρόνια νέα λεωφορεία και εξετάζουμε και άλλα μέτρα όπως πχ σήμερα ο ΟΑΣΑ είναι σε συνεννόηση και σε συνομιλίες με το υπουργείο Υγείας και με τον ΕΟΔΥ να δούμε κατά πόσο υπάρχουν πιστοποιημένα μηχανήματα καθαρισμού αέρα για τα λεωφορεία και το Μετρό.
Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Στα περισσότερα δρομολόγια που υπάρχουν οι πληρότητες είναι κάτω του 65% αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα σε ώρες αιχμής. Οι πληρότητες είναι πολύ χαμηλές, άμα δείτε τις επικυρώσεις των εισιτηρίων είναι πάρα πολύ χαμηλές και απογοητευτικές για τα έσοδα του ΟΑΣΑ.
Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ: Βλέπουμε ότι καθολικά όσοι είναι στο μετρό και στα λεωφορεία φοράνε μάσκα. Δεύτερον οι ίδιοι οι εργαζόμενοι οι οποίοι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και για τους ίδιους έχουμε πάρει όλα τα μέτρα προστασίας.
Φωτο αρχείου