Παιδεία και εκπαίδευση: Άλλη μία φορά στα πρόχειρα και τα εύκολα… – Του Κ. Κουλούρη
Του
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Π. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
Ομότιμου καθηγητή ΤΕΙ,
Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης
Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών ΤΕΙ
[email protected]
Κάθε φορά που στον τόπο μια παράταξη κερδίζει τις εκλογές, αλλά συχνά και με την αναδόμηση μιας κυβέρνησης, ο εκάστοτε υπουργός εμφανίζεται με τη φιλοδοξία να καταστήσει την παιδεία (αν και θα έπρεπε να λέει την εκπαίδευση) κορυφαίο θέμα και να λύσει όλα τα προβλήματα… Αλλά μόλις εξαγγείλει τη βούλησή του, αποκαλύπτει ότι στα σχέδιά του είναι (απαραιτήτως) η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα πανεπιστήμια, οι «αιώνιοι» φοιτητές και κάτι ακόμα…συχνά σχετικό με τη διοικητική δομή και τη λειτουργία των ιδρυμάτων.
Συνεπής στην πάγια συνήθεια και η σημερινή πολιτική εξουσία του ΥΠΕΠΘ, εν μέσω αυτής της κορυφαίας καταστροφής που έχει συγκλονίσει και εξαθλιώσει την κοινωνία, προτείνει άλλη μία αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα ΑΕΙ… την «εκδίωξη» των λεγόμενων, για λόγους εντυπωσιασμού και παραπλάνησης, «αιώνιων» φοιτητών, που έχουν με όποιον τρόπο διακόψει ουσιαστικά τις σπουδές τους (και δεν δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα στη λειτουργία των ιδρυμάτων) με κυρίαρχο το γεγονός ότι δεν επιβαρύνουν καν τους προϋπολογισμούς.
Το πρωτότυπο πάντως είναι η δημιουργία μιας μορφής αστυνομοκρατίας μέσα στο πανεπιστημιακό (πρώην) άσυλο… Μιας ομάδας νεοδιοριζόμενων ένστολων και ένοπλων (με glob και χημικά) αστυνομικών (1.000 νεοδιοριζόμενοι), που θα «επιβάλλουν», όπως μπορούν (και όπως τους διατάσσει και τους καθοδηγεί ο Αρχηγός της Αστυνομίας στον οποίο ανήκουν διοικητικά), την τάξη…
Φυσικά, έτσι δημιουργείται, προφανώς, στην κοινωνία (εντός και εκτός της χώρας) η πεποίθηση ότι στον πανεπιστημιακό χώρο επικρατεί μια ασυγκράτητη παραβατικότητα και εγκληματικότητα, την οποία αδυνατεί να αντιμετωπίσει η κανονική αστυνομία, στην οποία με ειδικό νόμο δόθηκε το δικαίωμα και παρέμβασης και επιβολής της τάξης και της ασφάλειας όταν συμβαίνουν παράνομες πράξεις με την ουσιαστική κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου.
Αν και η πρόβλεψη για την επιβολή βάσης εισαγωγής ανάλογα με τα αποτελέσματα των εξετάσεων (κάτι που προσωπικά είχα κατ’ επανάληψη δημόσια προτείνει) είναι μια βελτιωμένη πρόταση σε σχέση με την προβαλλόμενη πάγια αρχή του σταθερού προσδιορισμού βάσης, φαίνεται ότι δεν αρκεί για να αναγνωριστεί στο νομοσχέδιο πρόταση του υπουργείου η καλή και επαρκής πολιτική βούληση για κάτι νέο, σύγχρονο και προοδευτικό, μεταρρυθμιστικό, αλλά παραμένει μια ακόμα προσαρμογή σε εμμονές που δεν οδηγούν την Εκπαίδευση σε ένα καλύτερο αύριο.
Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ