ΕΒΕΠ: Στο «κόκκινο» η Αττική, στα «μαύρα» η αγορά και «click back» η λιανική (Πως θα αγοράζετε με το «CLICK IN SHOP» infographic)

ΕΒΕΠ: Στο «κόκκινο» η Αττική, στα «μαύρα» η αγορά και «click back» η λιανική (Πως θα αγοράζετε με το «CLICK IN SHOP» infographic)

Η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων, δυστυχώς επιστρέφει στους προηγούμενους γνωστούς περιορισμούς, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, καθώς η ειδική επιτροπή εισηγήθηκε ότι τα επιδημιολογικά δεδομένα στην Αττική δεν επιτρέπουν τη συνέχεια του ανοίγματος της αγοράς, παρά το γεγονός ότι η οικονομία το έχει μεγάλη ανάγκη.

Δύο εβδομάδες μετά το άνοιγμα και τρεις από την επίσημη έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων επανέρχεται η γενική λειτουργία του λιανεμπορίου με click away και εφαρμόζεται για πρώτη φορά το click in shop, ειδικά για τα καταστήματα της ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία. Η δυσάρεστη εξέλιξη προέκυψε από την οριζόντια διασπορά στην Αττική και επιδείνωση του αριθμού των κρουσμάτων τις προηγούμενες ημέρες.

Οι κλάδοι της ένδυσης, της υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλείων επιλέχθηκαν από το Υπουργείο Ανάπτυξης να λειτουργήσουν με παράδοση εντός του καταστήματος, λόγω της φύσης των προϊόντων, της περιόδου των εκπτώσεων, αλλά και του μεγάλου πλήγματος που έχουν δεχθεί. Παράλληλα, κρίθηκε ότι οι υπόλοιποι κλάδοι θα μπορούν να λειτουργήσουν στις εκπτώσεις με το click away. Οι υπηρεσιες κουρείων, κομμωτηρίων και καλλωπισμού θα συνεχίσουν να λειτουργούν με ραντεβού. Το click in shop έχει σχεδιαστεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ουσιαστικά αποτελεί μια πιο ευέλικτη εκδοχή του click away.

Συνδυάζει την προεπιλογή του προϊόντος, εν συνεχεία την αγορά του εντός του καταστήματος, κατόπιν καθορισμένου ραντεβού που επιβεβαιώνεται με sms. Το click in shop επιτρέπει σε περιορισμένο χρόνο την φυσική παρουσία του πελάτη, πάντα με μάσκα και κρατώντας τις αποστάσεις για δοκιμή πριν την αγορά και πληρωμή στο ταμείο. Επισυνάπτονται συνημμένα, ερωτήσεις εμπόρων και καταναλωτών με χρήσιμες απαντήσεις, απαραίτητες διευκρινίσεις και γράφημα για τη μέθοδο των πωλήσεων με ραντεβού εντός καταστήματος.*

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά:
«Οι φόβοι μας δυστυχώς επαληθεύτηκαν, αφού ο κίνδυνος της πανδημίας εξακολουθεί να είναι εδώ και συνεχίζει να μας απειλεί. Η Αττική είναι ξανά στο “κόκκινο” επιδημιολογικά και η αγορά στα “μαύρα” οικονομικά. Παρά το προσεκτικό άνοιγμα του λιανεμπορίου για δύο μόλις εβδομάδες εντός των καταστημάτων, η κινητικότητα και ο συνωστισμός εκτός αυτών, μας αναγκάζει σε click back”. Για τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, το ραντεβού με τον πελάτη εντός καταστήματοςδίνει τη δυνατότητα να δουλέψουν έστω με “click in shop”, αφού στις εκπτώσεις το ενδιαφέρον των καταναλωτών επικεντρώνεται σε αυτές τις δύο δραστηριότητες. Δίχως αμφιβολία, η περίοδος των εκπτώσεων χωρίς ανοικτά καταστήματα στο κοινό δυσχεραίνει τη προσπάθεια όλων, αφού πολλά είδη εάν δεν δοκιμαστούν, δύσκολα πωλούνται και αγοράζονται. Οι έμποροι είμαστε αναγκασμένοι να σεβαστούμε και να τηρήσουμε κάθε αναγκαίο μέτρο εντός καταστήματος, κάτι που όμως δεν μπορούμε να ελέγξουμε εκτός. Οι εικόνες συνωστισμού στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους απαιτεί αυτοέλεγχο και δεν πρέπει να επαναληφθούν, ώστε να μας επιτρέψουν να ανοίξουμε ξανά εγκαίρως, πριν παρέλθει η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων και πριν καταλήξουμε οριστικά στις παράπλευρες απώλειες της πανδημίας. Παρά την εναλλαγή των συνθηκών λειτουργίας της αγοράς, επί τα χείρω, εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε.»
 

*ΓΡΑΦΗΜΑ «CLICK IN SHOP» ή «CLICK INSIDE»

*ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ «CLICK IN SHOP»
Το Π.Ε.Σ. Αττικής ενημερώνει απαντώντας σε μια ενδεκάδα ερωτήσεων εμπόρων και καταναλωτών για τη μέθοδο του «click in shop» και δίνει οδηγίες με τις λεπτομέρειες των περιορισμών, που θα ισχύουν για τα εμπορικά καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία, καθώς επίσης τον τρόπο που θα εξυπηρετούνται οι καταναλωτές με ραντεβού εντός καταστήματος.
1. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του click in shop;
Πρόκειται για αγορές εντός του καταστήματος με ραντεβού. Από τις “αγορές εκτός” θα επιτρέπονται οι “αγορές εντός” με τον πελάτη να μπαίνει κανονικά εντός του καταστήματος κατόπιν ραντεβού και να αγοράζει το είδος που έχει επιλέξει, έχοντας και την δυνατότητα δοκιμής του.  
2. Θα μπορεί να διαλέγει όποιο προïόν θέλει ο πελάτης;
Ο καταναλωτής θα μπορεί να επιλέγει το προϊόν που θέλει να αγοράσει και θα μπορεί να το έχει “δεσμεύσει” είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω διαδικτύου, ενώ θα μπορεί ότι άλλο διαλέξει να το δοκιμάσει προ αγοράς, περιορίζοντας όμως τη παραμονή του στο κατάστημα στον προβλεπόμενο χρόνο.
3. Επιτρέπεται η δοκιμή των προϊόντων με το click in shop;
Ναι, θα επιτρέπεται η δοκιμή προ αγοράς, ελαχιστοποιώντας έτσι το πρόβλημα αλλαγής του. Η έλλειψη δοκιμής ήταν από τους λόγους που καταναλωτές απέφευγαν να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια με το click away έναντι άλλων αγορών προϊόντων, που δεν απαιτείται δοκιμή.
4. Θα μπορεί να αλλάξει ο καταναλωτής το προϊόν;
Ναι, αλλά και πάλι αυστηρά με ραντεβού. Ο καταναλωτής θα μπορεί να αλλάξει το προϊόν και να παραλάβει ένα άλλο. Όλα τα δικαιώματα επιστροφής και εγγύησης που έχει ο καταναλωτής, εξακολουθούν να ισχύουν κανονικά.
5. Θα μπορεί να πληρώσει με μετρητά;
Ναι, στο όριο μετρητών των 500 ευρώ, που επιτρέπεται. Είναι ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα του click in shop σε σχέση με το click away το οποίο λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με κάρτα και e-banking. Σημειώνεται ότι το click in shop διευκολύνει τη διαδικασία συναλλαγής, αφού ο καταναλωτής εφόσον μπαίνει στο κατάστημα θα μπορεί να πληρώνει με την παραδοσιακή μέθοδο στο ταμείο.
6. Θα υπάρχουν περιορισμοί;
Ασφαλώς, ανάλογα με την επιφάνεια του καταστήματος και τον αριθμό των εργαζομένων θα πρέπει να προγραμματίζονται τα ραντεβού ώστε να αποφεύγεται συνωστισμός. Η αναμονή πελατών εντός του καταστήματος, πέραν αυτών που θα έχουν προγραμματισμένο ραντεβού, θα απαγορεύεται. Σχετικά με τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό ατόμων ανά κατάστημα προβλέπονται τα εξής:
• Σε καταστήματα έως 100 τετραγωνικά μέτρα επιτρέπονται 4 άτομα συνολικά, δηλαδή εργαζόμενοι και πελάτες.
• Σε καταστήματα άνω των 100 τ.μ. επιτρέπονται 4 άτομα, συν 1 άτομο ανά 25 τ.μ. για την επιφάνεια άνω των 100 μέτρων.
7. Θα υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί;
Ναι, άλλωστε στόχος της κάθε επιχείρησης είναι η ταχύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πελάτη στο δυνατόν συντομότερο χρόνο που θα περιλαμβάνει την είσοδο, τη δοκιμή του προϊόντος, τη πληρωμή και την έξοδο από το κατάστημα.
8. Θα εφαρμοστεί η νέα μέθοδος αγορών σε όλη τη διάρκεια των εκπτώσεων;
H διάρκεια εφαρμογής της νέας μεθόδου θα εξαρτηθεί από τα υγειονομικά δεδομένα. Ο εμπορικός κόσμος προσδοκά στις χειμερινές εκπτώσεις για να ξεπουλήσει το χειμερινό εμπόρευμα και θα προσπαθήσει να διασφαλίσει όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και τους κανόνες λειτουργίας του click in shop.
9. Θα επιτραπεί το click in shop σε όλα τα εμπορικά καταστήματα;
Οχι, έχει αποσαφηνιστεί πως αρχικά θα επιτραπεί στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία, που έχουν πληγεί περισσότερο το διάστημα της πανδημίας. Όλα τα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα θα συνεχίσουν την λειτουργία τους στις εκπτώσεις με το click away.
10. Θα επιτραπεί το click in shop και στα μεγάλα εμπορικά κέντρα;
Το click in shop μπορεί να εφαρμοστεί στα εμπορικά κέντρα μόνο για τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλείων με τη προϋπόθεση ελέγχου στην είσοδο για το χρόνο παραμονής στο εμπορικό κέντρο.
11. Οι επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν με το click in shop θα εξακολουθούν να θεωρούνται πληττόμενες;
Ναι, σαφέστατα. Ειδικά για το δίμηνο Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου έχει γίνει σαφές πως ισχύουν οι ρυθμίσεις για τα ενοίκια, τις αναστολές συμβάσεων εργασίας, επιταγές, επιστρεπτέα προκαταβολή, ενώ θα επιδοτηθούν και οι πάγιες δαπάνες.


Σχολιάστε εδώ