Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ


Συγγραφέας
ΡΕΪΜΟΝΤ ΤΣΑΝΤΛΕΡ
Μετάφραση 
Αντώνης Καλοκύρης


Είναι λάθος να μπλέκεις με μεθυσμένους. Ο ντετέκτιβ Φίλιπ Μάρλοου το γνώριζε καλά όταν αποφάσισε να βοηθήσει έναν άγνωστο άντρα, αδέκαρο, παντρεμένο με μια πλούσια και άστατη ερωτικά γυναίκα. Και πράγματι, ο Τέρι Λένοξ τον έβαλε σε πολλούς μπελάδες.
Όταν η αστυνομία ανακαλύπτει τη Σίλβια Λένοξ νεκρή στον ξενώνα του σπιτιού της όπου συναντούσε τους εραστές της, ο Τέρι θεωρείται ο βασικός ύποπτος. Ζητά από τον Μάρλοου να τον βοηθήσει να διαφύγει στο Μεξικό. Εκείνος τον φυγαδεύει, αλλά λίγο αργότερα μαθαίνει ότι ο Λένοξ βρέθηκε νεκρός σε μια μεξικανική πόλη.
Για την αστυνομία η υπόθεση έχει κλείσει. Για τον Μάρλοου όχι. Φροντίζει γι’ αυτό η αινιγματική Αϊλίν Ουέιντ, σύζυγος ενός αλκοολικού διάσημου συγγραφέα και εραστή της Σίλβια. Ο ντετέκτιβ θα μπει έστω και για λίγο στον ιδιωτικό παράδεισο του καλού κόσμου. Ή στην ιδιωτική τους κόλαση. Χτισμένη με χρήμα, σεξ και ένοχα μυστικά.

Δείτε εδώ το αφιέρωμά μας για τον Raymond Chandler

Είπαν για το βιβλίο και τον συγγραφέα

«Ένας από τους μεγαλύτερους συγγραφείς αστυνομικών μυθιστορημάτων ο οποίος καθιέρωσε ένα πρότυπο που πολλοί προσπαθούν ακόμη να φτάσουν».
-Sunday Times-

Εξαιρετικά στημένοι πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες, πολύ ενδιαφέροντα και ζωντανά δευτερεύοντα πρόσωπα, ντεκόρ βίας και διαφθοράς απολύτως πειστικό, και ένας Μάρλοου πιο θλιμμένος και πιο μόνος από ποτέ, ιδού μερικά από τα χαρακτηριστικά του βιβλίου. Ενός βιβλίου που δεν έχει χάσει ούτε μια στάλα από την ικμάδα και την επικαιρότητά του, όταν αναλύει τον καπιταλισμό, δια στόματος μάλιστα των πλουσίων: το χρήμα «Στην εποχή μας έχουμε δει μια σοκαριστική παρακμή τόσο της δημόσιας όσο και της ιδιωτικής ηθικής. […] Εχουμε τις ωραιότερες συσκευασίες του κόσμου κύριε Μάρλοου. Το περιεχόμενο είναι ως επί το πλείστον σκουπίδια». Ή όταν μιλάει για την κανιβαλιστική εκδοτική αγορά που τρώει τα καλύτερα παιδιά της και μετράει την ποιότητα με το κιλό: «ο κόσμος πιστεύει βλακωδώς ότι αν το βιβλίο έχει πολλές σελίδες, θα κρύβει και πολύ χρυσάφι». Σαν να μην πέρασε μια μέρα.
-Τιτίκα Δημητρούλια-

Κατά τη γνώμη μου το καλύτερο μυθιστόρημα του Τσάντλερ.
-Πέτρος Μάρκαρης- ΤΑ ΝΕΑ, 13/12/2008


Λίγα λόγια για τον συγγραφέα 

Ο Ρέιμοντ Τσάντλερ γεννήθηκε στο Σικάγο το 1888. Όταν ήταν οκτώ ετών οι γονείς του χώρισαν και μετακόμισε με τη μητέρα του στο Λονδίνο. Σπούδασε αγγλική φιλολογία στο Κολέγιο Ντάλγουιτς, όπου φοίτησαν μερικοί από τους πιο διάσημους συγγραφείς του 20ού αιώνα. Επιστρέφοντας στην Aμερική το 1912, εργάστηκε ως λογιστής. Στη διάρκεια του Α’ Παγκόσμιου πολέμου υπηρέτησε στον Καναδικό Στρατό και έλαβε μέρος σε φονικές μάχες στο γαλλικό μέτωπο. Μετά τη λήξη του πολέμου εγκαταστάθηκε στην Καλιφόρνια, όπου εργάστηκε σε πετρελαϊκές επιχειρήσεις και αργότερα παντρεύτηκε. Την εποχή της μεγάλης ύφεσης του 1929 έχασε τη δουλειά του και από τότε άρχισε να ασχολείται σοβαρά με το γράψιμο. Η πρώτη νουάρ ιστορία του δημοσιεύθηκε το 1933 στο αστυνομικό περιοδικό Black Mask, όπου συνέχισε να δημοσιεύει για χρόνια. Το 1939 κυκλοφόρησε το πρώτο μυθιστόρημά του, Ο μεγάλος ύπνος. Σ’ αυτό παρουσίασε για πρώτη φορά στο αναγνωστικό κοινό τον Φίλιπ Μάρλοου, τον αινιγματικό ιδιωτικό ντετέκτιβ που ενέπνευσε πολλούς συγγραφείς χωρίς όμως κάποιος να καταφέρει να τον ξεπεράσει. Ακολούθησαν επτά αστυνομικά μυθιστορήματα (όλα με πρωταγωνιστή τον ντετέκτιβ Μάρλοου) και συλλογές διηγημάτων. Πολλά από τα βιβλία του μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο με μεγάλη επιτυχία. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του υπέφερε από κατάθλιψη. Απεβίωσε το 1959. Υπήρξε ο κορυφαίος εκπρόσωπος του σκληρού αστυνομικού αφηγήματος.
Από τις εκδόσεις Κέδρος κυκλοφορούν τα βιβλία του: Ο μεγάλος ύπνοςΗ μικρή αδερφήΟ μεγάλος αποχαιρετισμός, Νουάρ ιστορίες τόμος Α’, Νουάρ ιστορίες τόμος Β’ και Πλεϊμπάκ.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ


ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ

Τίτλος πρωτοτύπου: The Long Goodbye
Κατηγορία: Ξένη Πεζογραφία
Έτος έκδοσης: 2008
Έτος έκδοσης 2: 2021
ISBN: 978-960-04-5139-9


Σχολιάστε εδώ